Eurocypria vakler

Blir Eurocypia det første selskapet som går konkurs i 2009?
 
Tror de har hatt problemer over lengre tid, og denne på canadisk registrer ble sett i Dublin i september

C-GLBW.jpg
 
Dette var ikke hyggelig å lese. Har hatt mange fine flyturer med Eurocypria's A320 i min tid som reiseleder på Kypros. Jobbet mange fine flyvertinner der :)
 
Er man like trygg som passasjer i et flyselskap som holder på å gå under? Tenker på sinnsstemningen til pilotene..
 
Mimre.. første flyselskapet jeg fløy ut av Norge med. Fra Flesland til Larnaca. Fikk menyer før maten, og bl.a. en blanding av musserende og appelinjuice til frokost!
 
Den kypriotiske stat er tydeligvis ikke like positivt innstillt til emisjoner i flyselskap som den norske.
 
Den kypriotiske stat er tydeligvis ikke like positivt innstillt til emisjoner i flyselskap som den norske.

Uten at jeg kjenner de stedlige forhold, så har det kanskje også med å gjøre at en Eurocypria-konkurs ikke får like store samfunnsmessige konsekvenser som en SAS-konkurs gjør?
 
Og om ECA tar inn årene (eller knekker vingene..) så vet jeg et par-tre skandinaviske turoperatører som nok blir småsvette i panna.
ECA skal i sommer fly. (Alt er x ukentlig)
OSL-RHO 1, TRF-LCA 1, TRD-LCA 1, BGO-LCA 2, BOO/TOS-CHQ 1, KRS-LCA 1, TOS-AYT 1, AES-CHQ 1.
Det er mao 9 ukentlige bare fra Norge. Vet også de skal fly endel fra Sverige, Danmark har jeg ikke helt oversikten over (ennå), tror ikke det er like mye der.
 
Sikker på at både Cimber, Norwegian, SAS og Jettime er klare til å ta over på kort varsel... ;)
 
Sikker på at både Cimber, Norwegian, SAS og Jettime er klare til å ta over på kort varsel... ;)
Mja.. jooo.. Norwegian har vel rimelig stort egenproduksjon på sommeren, så har man egentlig kapasitet? Det er mer eller mindre snakk om én kjerre fast dette.
JetTime har vel ikke mange flyene de heller?

SAS er vel en mulighet, sommeren er jo typisk lavtid for de så det kan jo gi ekstra mynt i kassa, og med Cimber har jeg egentlig ikke snøring..

Skal jo også nevnes at det er snakk om 189-setere og et sted mellom mye og alt er jo solgt allerede.
 
Ja, det eliminerer vel JT og Cimber .. det har du rett i.

SAS' 738'er er vel relativt godt utnyttet, men finnes sikkert hull. DY tar stadig flere 738'er og det er ikke sikkert all kapasiteten er disponert ennå. Vil tro de har kapasitet med litt justeringer.
 
Det er nok flere selskaper som har kapasitet, det tviler jeg ikke på. Men når man trenger så mange seter til sommeren, så sent som i februar, så kan det fort koste. Men det vet andre mer om enn meg.

Men la fredagen komme først, så får vi se hva som skjer.
 
Tja, JT har -300QC på vej ind i flåden denne måned, tror næppe den er
udsolgt på forhånd !

Derudover ku man forestille sig Transavia har nogen ledig kapasitet.
 
Tror vi kommer til at se en sommer med flere store spetaktulære konkurser - der vil gøre det besværligt for de rejsende - og dyrere.

Er ret glad for at min egen sommerferie ikke kommer til at ske med et vakkelvorent flyselskab.
 
Back
Top