• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Eurobonustilbud - ikke fra utkanten

Det er ingen som tvinger SAS til dette. Det er heller ingen som tvinges til å benytte SAS Eurobonus. Slike stadige "programforbedringer" gjør det stadig mindre interessant å være medlem i et program kontra andre. Når en ser på kostnader med å ta ut Eurobonuspoeng i reiser, kontra det en får fra andre programmer i Star Alliance, så skal det svært lite til fra SAS, før de utelukker seg selv.

Det er akkurat dette som er poenget!

SAS trenger ikke gjøre en døyt, men dersom det finnes ledig bonusreiser mellom TRD-OSL, hva er problemet med å gjøre tilbudene tilgjengelig for de som bor ute i provinsen? SAS har uhyre sjelden gode tilbud for andre byer i Norge enn Oslo, det er ofte smart å gi tilbud til alle kundene dine ;)

:headbang right back at ya'
Hvad havde du forventet de skulle svare?

Siden dette er første gang innenriks tilslutning ikke er inkludert i Norge for EuroBonus tilbud kunne de jo godt kommet med en plausibel forklaring i steden for å late som om dette er normalen.

Siden dette er første gang innenriks tilslutning ikke er inkludert i Norge for EuroBonus tilbud kunne de jo godt kommet med en plausibel forklaring i steden for å late som om dette er normalen.
Hvor meget mere plausibel kan en forklaring blive:
Hvert enkelt tilbud gjeder fra og til byene/flyplassene nevt i tilbudet

Men jeg tror ikke vi kommer det nærmere...

Hvor meget mere plausibel kan en forklaring blive:

Men jeg tror ikke vi kommer det nærmere...

Som flere nevner så har altså dette aldri tidligere blitt gjort. Det er da rimelig å spørre seg hvorfor, og også få et ordentlig svar fra EB og ikke, som TOS EBG skiver, noe som får dette til å høres ut som normalen. Som Tommy777 skriver så er det jo ikke verre enn å porsjonere ut bonusreiser fra distriktet og til Oslo etter tilgjengelighet - som man alltid tidligere har gjort, og som er basis for det meste av bonusuttak. Er dette f.eks. nok et ledd i SAS sin 4 excellence strategi hvor man skal jobbe for at EB blir det mest attraktive lojalitetsprogrammet?

Som flere nevner så har altså dette aldri tidligere blitt gjort. Det er da rimelig å spørre seg hvorfor, og også få et ordentlig svar fra EB og ikke, som TOS EBG skiver, noe som får dette til å høres ut som normalen. Som Tommy777 skriver så er det jo ikke verre enn å porsjonere ut bonusreiser fra distriktet og til Oslo etter tilgjengelighet - som man alltid tidligere har gjort, og som er basis for det meste av bonusuttak. Er dette f.eks. nok et ledd i SAS sin 4 excellence strategi hvor man skal jobbe for at EB blir det mest attraktive lojalitetsprogrammet?

100 % enig. Det er noe med tonen i svaret også som er beklagelig. Hva om en kunne skrive litt hyggelig og oppklarende - noe slikt. Vi beklager at vi denne gangen ikke kan tilby..., vi håper imidlertid at du...., vi vil fortsette med å forbedre oss og legge ut tilbud som du kan benytte...
Svaret jeg fikk får meg til føle at det var en plagsom henvendelse, jeg kan ikke lese, osv. Dette må også ses i lyset av at både jeg og min kone har vært EBG i de ca siste 10 årene og må vel være betraktert som gode kunder som legger igjen noen kroner hos SAS - og det er vel fremdeles kundene som gjør det mulig for SAS å overleve???

Eller kundene kan lage et **lvetes leven på facebook, slik at det bir første og siste gang dette skjer. Det funket jo faktisk da noen tullinger mente at standby oppgraderingene til SAS skulle være dyrere enn confirmed uppgrades med andre selskaper.:rolleyes:

Om noen husker det meget gode q2 resultatet i år, var dette pga en nedskriving av utgiftene en hadde med eurobonus. Mon tro om ikke denne kom fra reduksjon til 20%-tilbud, fjerning av domestic incl på Europa-bonustilbudene og at man nå håper folk er villige til å bruke 1/12 sommerskandinaviatur på en kake ombord. Og det værste er at endringene ikke konmuniseres. Ba har i alle fall guts til å si- hør her sånn er det, vi taper masse penger på å gi helt gratis bonusreiser uten tax/fees. Da må da SAS kunne si, beklager men det tar for mye kapasitet å gi bort innenrikstilslutningen. Pysete spør du meg!

Back