Eurobonus Retro reg: Naa trenger du ikke spare paa boardingkortene lengre!

Sendte du inn via online-skjemaet eller e-post? Jeg måtte nylig sende inn via e-post, siden online-skjemaet ikke vedkjente seg MFM (Macau) som en gyldig flyplasskode, og da fikk jeg tilbake et automatisk svar om at "Due to heavy demand, please be informed that it may take up to 5 weeks from the time we received the request, for points to be credited into your account."

Min erfaring er at det går raskere enn 5 uker hvis man bruker online-skjemaet, men det finnes nok noen skrekkeksempler også.
 
Ventet i 7 uker nå på en reise til Stavanger som ikke ble registrert automatisk med SAS. Online skjmaet gav også feilmelding. Det kjipe er at dette er trigger for bonus challenge og jeg venter da på ca 35.000 poeng pga dette.
 
Måtte sende inn ett slikt PDF skjema.

Fikk beskjed om det fra chat folka.

Merkelig at dette skal ta sånn tid. Jeg kan ikke forstå det egentlig. Men, poengene kommer vel.
 
Web-skjemaet fungerer aldri for meg, må alltid fylle ut pdf-skjemaet pga at navnet mitt inneholder norsk spesialtegn og dermed matcher ikke navnet på billettene navnet på eurobonus-kontoen. Sier feilmeldingen ihvertfall. Bare et mindre irritasjonsmoment, men burde vært en smal sak å fikse dette med programvare.
 
Web-skjemaet fungerer aldri for meg, må alltid fylle ut pdf-skjemaet pga at navnet mitt inneholder norsk spesialtegn og dermed matcher ikke navnet på billettene navnet på eurobonus-kontoen. Sier feilmeldingen ihvertfall. Bare et mindre irritasjonsmoment, men burde vært en smal sak å fikse dette med programvare.

Dette er litt merkeleg. Har to ulike erfaringar no:
Etter-reg for frøken (som har 'ø' i etternamn): Funka med auto-skjemaet, poenga var på konto neste gang ein reloada eurobonus-sida.

Etter-reg for liten (som har 'ø' i mellomnamn og 'å' i førenamn: Fekk feilmelding om at namn på billett og eurobonuskonto ikkje stemde. Så no får vi sjå kor lang tid det tek. Det skal vere sagt at kontoen til liten ikkje eksisterte før i dag, men iflg. info på Eurobonus kan ein etter-reg ein månad tilbake.
 
Automatisert etterregistrering av EB-poeng?

Hadde en tur til Asia med 7 legs - 4 med SQ og 3 med SK. Fikk alle poengene på kontoen etter noen få dager, bortsett fra den ene turen med SAS.
Etter 14 dager kunne jeg etterregistrere poengene, og de kom faktisk på konto sekunder etter at jeg hadde fylt og sendt inn skjemaet. Pluss i margen til SAS (selv om poengene burde ha kommet av seg selv...)
 
Jeg har også opplevd det samme! Ser ut som SAS har gjort en liten "update" på bakrommet på retro reg! :)
 
Måtte ha kopi av boardingkort for å få registrert reiser fra November hos retro reg nå...

1 av 5 legs kom med en gang. Så kom nummer 2 etter ca 6 uker, med beskjed om at de måtte ha kopi av boarding kort. Så fikk de det, og nå har jeg fått 3&4 av 5.

Lurer på hva som er greia med siste..... Ikke bra SAS
 
No ser eg at poenga til mini er på plass; har fått poeng for alle legs (4) ein mnd tilbake i tid etter signup, det er bra. Fekk aldri noko svar frå SAS om at poenga var kreditert, men dei er det idag iallefall. Så då har det gått < 20 dagar sidan eg sende det inn pr. epost. Slapp unna med å sende med kvitteringa frå WF.
 
Ser det er endel mishaps fra SAS her. Jeg reiser alltid elektronisk, sjekker inn med og lagrer boardingkort på SAS App'n.. Men fremdeles klarer de ikke å få registrert mine SAS flyginger.. Virker litt rart.. Og så er man stuck med retro &/%/¤¤#% etterpå da :-)
 
Kanskje urelatert til tråden, men jeg har hatt noen bestillinger via tredjeparter som ikke legger inn mitt EB nummer ved booking, altså ikke retro-registrering men "pre-registrering". Det har da i alle tilfeller tatt mindre enn 30 sekunder å få tak i en person på SAS chat, oppgi referanse og EB nummer og få dette lagt inn. Veldig fornøyd med dette.
 
Jeg måtte nylig sende inn via e-post, siden online-skjemaet ikke vedkjente seg MFM (Macau) som en gyldig flyplasskode, og da fikk jeg tilbake et automatisk svar om at "Due to heavy demand, please be informed that it may take up to 5 weeks from the time we received the request, for points to be credited into your account."

Fikk svar i dag, 9 uker etter innsending. Svaret var:

Our partner has confirmed that <flight> is not valid for accrual of EuroBonus points.

Dette er selvsagt feil, så da har man mulighet til å svare på e-posten, med å bruke samme ebretro-adresse som første gangen. Regner med at jeg nå havnet bakerst i køen og må vente 9 nye uker...
 
Har nå måtte sende inn mail til EB retroreg etter at UA39 OSL-EWR i januar ikke har dukket opp på EB-kontoen min. Men alle de andre flightene på samme itinerary har (EWR-HNL-EWR-OSL) så... LOL?

Da jeg prøvde online skjemaet fikk jeg beskjed om at navnet ikke stemte overens med billetten, så måtte derfor fylle ut skjemaet og legge ved kopi av e-ticket.
Dukker vel opp om en 7-8 ukers tid :p
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Off.. Går snart helt i FISTL. Skjer støtt og stadig at ikke EB poeng blir registrert selv om EB kortet mitt ligger inne. Reisene mine blir stort sett bestilt gjennom VIA travel, så jeg får ikke kvittering på bestillingen med billettnummer!

Når jeg da skal etterregistrere poeng må jeg jo ha billettnummeret! Noen som vet om noe annet sted jeg kan finne det?? Burde absolutt kunne funnet bestillingen uten å måtte ha dette!
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Off.. Går snart helt i FISTL. Skjer støtt og stadig at ikke EB poeng blir registrert selv om EB kortet mitt ligger inne. Reisene mine blir stort sett bestilt gjennom VIA travel, så jeg får ikke kvittering på bestillingen med billettnummer!

Når jeg da skal etterregistrere poeng må jeg jo ha billettnummeret! Noen som vet om noe annet sted jeg kan finne det?? Burde absolutt kunne funnet bestillingen uten å måtte ha dette!
Billettnummeret står helt til ventre på linja med beløpet på kvitteringene jeg får fra VIA.
 
Last edited:
Back
Top