EuroBonus med ny "forbedring"

ILS2

ScanFlyer Gold
SAS EuroBonus said:
We have been offering our members discounts on award trips for children age between 2-17 since 1992 on selected airlines. We will continue to do so, but we will adjust the age to 2-11 years in order to harmonize with our regular flights.
Nok en gladsak fra EuroBonus dette her. De varslede forbedringene av programmet har virkelig stått i kø dette året... ;) Hvis man har tenkt å ta familien på tur (med barn mellom 12-17), må man booke innen 31. mai. Etter denne dato trer de nye reglene i kraft.

http://www.flysas.com/en/EuroBonus/News/Children/

Fabelaktig!:rolleyes:

Var det ikke snakk om at EB skulle forbedres, eller har det skjedd og det har gått meg hus forbi...? Det er vel vanskelig å forstå at det må harmonisering til her.

Ingen god nyhet, men man må vel være blind om man ikke ser de åpenbare forbedringene i programmet de siste månedene. At det ikke er tilstrekkelig for å løfte programmet til gamle høyder, er jeg enig i.

Ser absolutt ikke hvorfor dette skal være en forbedring!!
Så dette vil si at f.eks en seksten åring må betale voksenbilett?

...men man må vel være blind om man ikke ser de åpenbare forbedringene i programmet de siste månedene.
:lol: :lol: :lol: :lol:

For å være litt mer saklig.
- De har fjernet en avgift som aldri skulle vært innført (stjel en krone, gi den tilbake...)
- De har fjernet nok en Economy-bookingklasse som gir 100% (er det noen igjen?)
- De har laget en skikkelig suppe av hotellovernattingsreglene, som i sum verken er positivt eller negativt
- De har tjent gode poenger på å la andre bedrifter komme med tilbud til oss
- De har med et pennestrøk redusert muligheten for bonusuttak for barn med 30%
-...men de har gjort det mulig å få sølv- og gullkort etter hhv. 20 og 35 internasjonale enkeltreiser, noe som de også kunne gjort ved å tilby full opptjening i alle Economy-klasser.
Ser absolutt ikke hvorfor dette skal være en forbedring!!
Så dette vil si at f.eks en seksten åring må betale voksenbilett?
Det er korrekt. Og for de som er i tvil: Min åpniningspost var selvsagt av ironisk karakter.

Last edited:
Sammenlikner man EuroBonus i dag med EuroBonus for ett år tilbake, synes jeg det har blitt gjort en rekke forbedringer. Det er min subjektive mening, og andre kan selvsagt oppleve det annerledes.

- Den viktigste forbedringen er at man kan nå sølv- eller gullstatus, og alt det innebærer, mye lettere enn tidligere - selv om man reiser med rimelige billetter. Hvilke andre Star Alliance-selskaper gir deg gullkort så lett som SAS?
- Det har stort sett blitt billigere å bestille bonusovernatting - den eneste prisøkningen er hos Radisson BLU i helgene og Best Western i helgene. Ellers har prisene gått ned eller er de samme.
- EuroBonus har også hatt mange kampanjer som i løpet av det siste året har gitt meg ca. 30.000 ekstrapoeng i forhold til vanlig opptjening, f.eks. doble poeng på utvalgte ruter, "planlegg reisen og få poeng"-kampanjer, etc.
- FastTrack i København, Oslo og Stockholm har blitt tilgjengelig uansett hvilket Star Alliance-selskap man reiser med.
- Det har blitt mulig å tjene poeng på en lang rekke eksterne partnere og flere hotellpartnere har kommet til.
- Antall poeng per krone brukt har gått opp hos MasterCard og Diners - og i tillegg har kombinert EuroBonus/Amex blitt mulig.

Så jeg synes ikke det siste året har vært så ille, det er heller slik at EuroBonus i utgangspunktet ikke er godt nok. Opptjeningssiden er for dårlig i Economy og man kunne gjerne spedd på litt flere fordeler på statuskort, i alle fall i sølvstatusen.

Når det gjelder V-klassen, som gikk fra 100 prosent til 25 prosent, så skyldes det to ting: For det første at klassen skulle brukes til ungdomsbilletter innen Skandinavia og for det andre at SAS skulle ha kampanjer hver uke i stedet for 2-3 ganger i året. Klasser som W og U burde heller gitt 100 prosent enn at det gis på kampanjebilletter (O).

Last edited:
Back