Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Jeg har stort sett gode erfaringer med at jeg får registrert mine poeng ved flyreiser og hotellopphold. Men jeg opplevd at poeng ved opphold på Radisson Blu hoteller og også ved en anledning et Hilton hotell ikke er blitt registrert. Dette var også i noen kampanjeperioder der man fikk doble poeng pr. natt. Etter flere mailer og purringer fikk jeg til slutt godtskrevet poengene mine. Det reklameres med at Eurobonus blir registrert automatisk. Slik er det faktisk ofte ikke. Det krever en viss grad av årvåkenhet...

......................................................
http://www.reiseportalen.blogspot.no/

Har gitt opp THon og poeng, Hilton derimot.

Finner du ut hvordan du får Thon poengene gi lyd.

Den som venter på noe godt venter fortsatt ikke forgjeves. 500 poeng fra Thon opphold i slutten av februar kom endelig inn igår. Det skal sies at man kan ta med i sammenhengen at Thon har hatt dataproblemer i.f.m. overgangen til GHA som kan ha påvirket dette. Uansett tok det for lang tid. Da venter jeg kun på poeng fra Eurobonus-bingo. Jeg fikk en linje på skrå på brettet med denne fullført innen fristen.

Eurobonus-poeng ved oppgradering

Hei,
jeg hadde en flight med SK908 EWR-OSL forrige uke.
Dagen før avreise fikk jeg en e-mail fra SAS om at jeg kunne betale xxxx kr for å fly PLUS EWR-OSL. Det gjorde jeg og fikk bekreftet sete i Plus.
Men så til spørsmålet - jeg har kun fått poeng for å ha fløyet i GO, ikke Plus. Er det noe som er feil eller er det sånn det skal være? Jeg har jo betalt et mellomlegg for å fly i Plus, så trodde jeg at man fikk poeng deretter?

Re: Eurobonus-poeng ved oppgradering

Hei

Det stemmer at du ikke får poeng for Plus når du blir oppgradert på denne måten. Ekstrapoeng får du kun gjennom oppgradering fra Optiontow.

Hei

Det stemmer at du ikke får poeng for Plus når du blir oppgradert på denne måten. Ekstrapoeng får du kun gjennom oppgradering fra Optiontow.

Om man betaler for å oppgradere hos SAS får man poeng etter den klassen man flyr i, dersom man oppgraderer med poeng får man kun poeng etter klassen man booket i,.

Om man betaler for å oppgradere hos SAS får man poeng etter den klassen man flyr i, dersom man oppgraderer med poeng får man kun poeng etter klassen man booket i,.

Nei. Hvis man får tilbud på mail fra SAS ca døgnet før flighten, så gjelder det kun oppgradering av selve setet med de fordeler det gir med oppgradert klasse, bortsett fra ekstra bonuspoeng og bagasje.

Last edited:

Nei der er jeg 100% sikker på at du tar feil.

Nei. Hvis man får tilbud på mail fra SAS ca døgnet før flighten, så gjelder det kun oppgradering av selve setet med de fordeler det gir med oppgradert klasse, bortsett fra ekstra bonuspoeng og bagasje.

Hvor står det? Jeg mener at det ikke står noe som helst sted at man kun får EB-poeng i det man var opprinnelig booket.
Ikke noe sted i den mailen jeg fikk står det at man ikke får høyere EB-poeng enn det som var booket.

SAS hevder jeg ikke var på flyet, hva gjør jeg

SAS hevder jeg ikke var på et fly med et samarbeidende selskap tidligere i år og vil ikke registrere poeng. Har mailet med Ebretro.

De sier at selskapet hevder jeg ikke var på flyet. Det var jeg jo og jeg tok en connecting flight fra CPH-OSL.

Det som kan ha skjedd er selvsagt at det på en eller annen måte står feil navn i selskapets oversikt over passasjerer, jeg vet ikke, men uansett.

Har ikke noen annen dokumentasjon enn billetter og det faktum at jeg var på connecting flight som SAS har registrert. Er snakk om sannsynligvis 5.000-6.000 poeng, så jeg synes dette er litt kjipt. Kan jeg klage noe sted?

Re: SAS hevder jeg ikke var på flyet, hva gjør jeg

SAS retro har begynt å få et snev av forsikringsselskap over seg. Har opplevd mange rare grunner til hvorfor jeg ikke skal få poeng ved førstegangskontakt, men etter å ha svart på dette og forklart grundig min side (gjerne med det man har av dokumentasjon), har det alltid ordnet seg.

Jeg opplevde det motsatte en gang for lenge siden. Da fikk jeg poeng for en reise jeg verken hadde bestilt eller reist. Kanskje noen som har lagt inn mitt bonusnummer ved en feiltakelse?

Jeg gav opp en gang selv om jeg hadde boardingkort. Da var det bare snakk om 600 poeng. For 6000 hadde jeg kjempet. Har du gullkort kan du forsøke gullmailen.

Prøv igjen. Det er utrolig uproft å avfeie folk slik. De kan be om mer dokumentasjon om nødvendig. Jeg har blitt avvist med at klassen ikke gav poeng o.l. selv om dette var feil. Stå på krava.

Hvis du har gemt dine Boardingkort, ja så er det vel ikke noget problem...om jeg husker ret, så skal man kunne fremvise et Boarding kort at at få point registreret retro aktivt.
Der kan jo været sket det, at din EB nummer ikke var registreret hos dit ankommende selskab...

Hilsen Ole

Har ikke noen annen dokumentasjon enn billetter og det faktum at jeg var på connecting flight som SAS har registrert. Er snakk om sannsynligvis 5.000-6.000 poeng, så jeg synes dette er litt kjipt. Kan jeg klage noe sted?

Det burde vel være innenfor det Flyklagenemda kan behandle?

Hvis du har gemt dine Boardingkort, ja så er det vel ikke noget problem...om jeg husker ret, så skal man kunne fremvise et Boarding kort at at få point registreret retro aktivt.

Jeg tror ikke det er krav om boarding pass for retroaktiv registrering. Jeg mener at sist så trengte jeg kun billettnummeret, noe som strengt tatt burde være mer enn tilstrekkelig. I dag bruker jeg selv svært sjelden boarding pass i papir, og jeg har ikke enda funnet ut om det er mulig å hente ut benyttede boarding pass fra app'en til SAS.

SAS hevder jeg ikke var på et fly med et samarbeidende selskap tidligere i år og vil ikke registrere poeng. Har mailet med Ebretro.

De sier at selskapet hevder jeg ikke var på flyet. Det var jeg jo og jeg tok en connecting flight fra CPH-OSL.

Jeg hadde et lignende problem en gang, som tilsynelatende skyldtes etternavnet mitt som inneholder ø. Problemet var antagelig at de lette etter en passasjer i listene sine med navnet skrevet med "o", mens jeg var registrert som "oe". Kan det være at du er kommet i en tilsvarende situasjon?

Jeg hadde et lignende problem en gang, som tilsynelatende skyldtes etternavnet mitt som inneholder ø. Problemet var antagelig at de lette etter en passasjer i listene sine med navnet skrevet med "o", mens jeg var registrert som "oe". Kan det være at du er kommet i en tilsvarende situasjon?

Nei, egentlig ikke. Men at selskapet jeg fløy med kan ha skrevet navnet feil har jeg ingen motforestillinger mot å tro. Selv om mannen som sjekket meg inn faktisk sa han registrerte sølvkortet mitt.

Det er jo snakk om poeng tilsvarende en innenriksreise, så jeg synes det er verdt å klage. Det er altså Flyklagenemnda jeg skal klage til? Det er ikke krystallklart på nettsidene at de kan behandle en sak som handler om et bonusprogram, men kanskje verd et forsøk.

Back