• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Eurobonus én vei

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Eurobonus én vei

Jeg har tenkt å brenne av noen av de siste EB-poengene på en liten spotterweekend (kanskje Tyskland) til høsten. Kan tenke meg samtidig også å prøve å få med meg noen lavprisselskap på turen.

I den forbindelse lurer jeg på om det er mulig å reise kun i ene retningen med EB-poeng, eller må jeg ha retur også (vil i så fall poengforbruk bli halvparten av t/r-reise)?

:spin: VC-10

Replying to Topic 'Eurobonus én vei'

http://www.scandinavian.net/16729/eb_cond_nov04_NO.pdf

sjekk punkt 4.6 i vilkårene, kun t/r, eller enveisreise vil koste like mye som t/r. Enveisreiser er en forbedring som Eurobonus kan komme med i de bebudede endringene.

Originally posted by jb1
...Enveisreiser er en forbedring som Eurobonus kan komme med i de bebudede endringene.

Første bud er å fjerne den 5 års regelen! Andre bud er å fjerne den teite ordninga at dei må ha orginal boarding kort for å få etterreg. poeng som igjen ikkje returneres!

Om man ettersender info om at man mangler poeng, så burde dei vel finne info i sine systemer at man har reist?

Originally posted by LN-REF

Originally posted by jb1
...Enveisreiser er en forbedring som Eurobonus kan komme med i de bebudede endringene.

Første bud er å fjerne den 5 års regelen! Andre bud er å fjerne den teite ordninga at dei må ha orginal boarding kort for å få etterreg. poeng som igjen ikkje returneres!

Om man ettersender info om at man mangler poeng, så burde dei vel finne info i sine systemer at man har reist?

Originally posted by LN-REF

Andre bud er å fjerne den teite ordninga at dei må ha orginal boarding kort for å få etterreg. poeng som igjen ikkje returneres!

Er ikke grunnen til dette at man ellers kan risikere at folk ber om etterregistrering i forskjellige bonusprogram? (SAS EuroBonus, Lufthansa M&M osv. som alle gir poeng på samme reiser)

Eurobonus reise en vei koster like mange poeng som en tur retur.

Etterregistrering. Jeg vet CO tar betalt for å lete igjennom sine systemer for å bekrefte at du var ombord i et av deres fly. Det skulle nesten alle flyselskap gjort, så kanskje man hadde blitt kvitt alle henvendelser fra småsamlere.

Det er begrenset hvor mye penger som skal brukes for disse idiotiske programmene som ikke er verdt en skitt. Hadde alle pengene som er kastet bort i bonusprogrammer blitt brukt til andre ting, hadde man spart inn mye penger, og kanskje hatt nok penger til å servere gratis måltid på alle avganger.

Originally posted by Arrow

Det er begrenset hvor mye penger som skal brukes for disse idiotiske programmene som ikke er verdt en skitt. Hadde alle pengene som er kastet bort i bonusprogrammer blitt brukt til andre ting, hadde man spart inn mye penger, og kanskje hatt nok penger til å servere gratis måltid på alle avganger.

Da glemmer du kanskje at grunnen til at man opprettet disse bonuspoengene i første omgang var at flyselskapene faktisk så seg tjent med det, både gjennom at man skapte lojalitet blant kundene og at man gjorde dette nesten gratis gjennom å benytte ledig kapasitet. Lojaliteten gjorde at konkurransen mellom flyselskapene ble mindre intensiv, og selskapene kunne holde høyere priser enn de ellers kunne gjort. I dag er kanskje situasjonen noe anderledes, men bonusprogram kan nok spille en rolle om de utformes generøst nok.

OK - takk for svar.
Jeg ser at jeg da er bedre tjent med å spare de få poengene jeg har, og kjøpe billigste billett til én vei til Berlin, som slett ikke er noe dårlig tilbud i september!

:spin: VC-10

Back