• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

EuroBonus Connect

Core SAS synes å være et tilbakelagt stadium...

Å frivillig gå i konkurranse med Skype, Whatsapp, Facebook, Viber, Apples eget iMessage/Facetime? Joda. Kjernevirksomhet.

Håper utviklingskostnadene har vært marginale.
 
Core SAS synes å være et tilbakelagt stadium...

Å frivillig gå i konkurranse med Skype, Whatsapp, Facebook, Viber, Apples eget iMessage/Facetime? Joda. Kjernevirksomhet.

Håper utviklingskostnadene har vært marginale.


Lite sannsynlig at det er noen utviklingskostnader for SAS på dette da ...
 
Joda, antar dette er hyllevare og selve utviklingen er marginal. Men i hodet mitt er ikke dette noe man bør bruke en finger på å markedsføre (med mindre noen andre (leverandør) tar kostnaden - dette er milevis unna kjernevirksomhet - og tar tid, krefter og kapasitet som kunne vært anvendt annerledes.

(Det finnes selvsagt ulike definisjoner på kjernevirksomhet, men jeg mener å huske at SAS definerer ground handling som non-core. :) )
 
Joda, antar dette er hyllevare og selve utviklingen er marginal. Men i hodet mitt er ikke dette noe man bør bruke en finger på å markedsføre (med mindre noen andre (leverandør) tar kostnaden - dette er milevis unna kjernevirksomhet - og tar tid, krefter og kapasitet som kunne vært anvendt annerledes.

(Det finnes selvsagt ulike definisjoner på kjernevirksomhet, men jeg mener å huske at SAS definerer ground handling som non-core. :) )


Enig i at dette ikke akkurat er kjernevirksomhet à la Core SAS, men nå har jo SAS en mye bredere strategi enn bare flyreiser. EuroBonus skal være med deg hver dag - tenker du SAS når du handler, ringer, kjøper bensin, osv. opparbeides tilknytning og lojalitet.

Uansett er dette noe SAS tjener penger på - det er et selskap som har tilbudt SAS et fiks ferdig produkt og hver gang noen bruker EuroBonus-poeng på dette, så tjener SAS penger.

Når det er sagt, så kommer jeg ikke til å bruke det selv :)
 
Så da kommer spørsmålet, hva kan dette bruke til?

Jeg har familie som bor rundt om i verden. Ringer dem fra appen til deres mobiltelefonen. Veldig dyrt å ringe lenge til utlandet, så en god måte og bruke litt EB-points på.

Har kun satt inn 1000 poeng, og de vil vare ganske lenge.

Tenker også å bruke appen når jeg skal ringe til Norge under utenlandsopphold.
 
Tror nok ikke jeg bytter ut Skype og Fring med det første. Sikkert greit for noen men poengene er verd mer i reiser for min del. For SAS er det jo heller ingen ulempe at man nå har 2 (3 med smartpass) SAS logoer midt i glaninga på telefonen ;)
 
Helt siden det ble kjent at appen skulle kommer har det vært pratet om muligheten for å sende meldinger. I "Tier level benefits" for EB står det også (i SAS-appen) at det finnes fordeler som:
* Free calls and text message to members with EuroBonus Connect.
* Text messaging service

Så det jeg lurer på, er det bare jeg som er blind eller finnes rett og slett ikke denne funksjonen i EuroBonus Connect-appen?
 
Back
Top