Eurobonus 3.0

Austrian har også tilsvarende opplegg. Var med på en budrunde en gang, men nådde ikke opp. Mener å huske at jeg da fikk melding tilbake om laveste "reserve", og det var ikke spes gunstig. Blir spennende å se hvordan dette fungerer, men ulempen kan vel fort bli at det blir færre plasser tilgjengelig for poengoppgradering? Det liker jeg ikke, eurobonuskontoen er større enn bankkontoen...

Sent from my iPad using Tapatalk

Det stod vel også at det kan betalast pengar/poeng i kombinasjon. Kanskje det blir litt slik som å kjøpe ordinære billettar for poeng (best tilgjengelegheit). Vi får sjå. Ganske interessant!

Ser spennende ut. KLM hadde noe tilsvarende en stund, men jeg lurer på om de har kuttet det ut og nå kun selger Upgrade ved innsjekk (også online).

I flg artikkelen vil det fortsatt, som på Optiontown, være mulig å opptjene poeng i fht klassen man oppgraderer TIL. Det har jeg ikke sett andre som har, og det blir spennende å se om dette faktisk blir tilfellet. Det ville nesten vært litt for godt til å være sant.

Uansett er dette en mye mer troverdig løsning enn Optiontown, og en spennende oppgradering fra SAS

Kan bli spennende dette. Muligens litt for spennende? Klarer en å lage ett system som er konsekvent og håndteres riktig, eller blir det noe likt innføring av nye matkonsepter hos SAS? Altså tilfeldigheter, ulike forståelser, misforståelser...

Uansett blir dette en fordel for de som har endel poen, men mangler gull/diamant kort. Tror fort vi ser en redusert prioritet av å være diamantkunde når "alle" med 50000 poeng på konton ønsker å sitte foran.

Eg er ein av dei. La dei andre sitte fremst, tek gjerne Plus eg! :D

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Ja det er nok "utrolig" mange som har 50 000 poeng på konto uten status, her blir det kø...

Tja, hvis man bruker EB-brandet kredittkort, så kommer man fort opp i slike poengsummer. Selv om jeg reiser 60-70 segmenter i året med SAS, står kredittkortbruken min for 75 % av poengopptjeningen min ettersom segmentene sjelden gir meg mer enn 315 poeng pr. stykk. Så det er ingen grunn til at andre ikke skal tjene opp mye poeng nokså raskt selv om de ikke nødvendigvis flyr så mye.

Selv om jeg reiser 60-70 segmenter i året med SAS, står kredittkortbruken min for 75 % av poengopptjeningen min ettersom segmentene sjelden gir meg mer enn 315 poeng pr. stykk.

Samme her. Selv med 100+ SAS-flyvninger utgjør "andre" poeng 70%.

I flg artikkelen vil det fortsatt, som på Optiontown, være mulig å opptjene poeng i fht klassen man oppgraderer TIL. Det har jeg ikke sett andre som har, og det blir spennende å se om dette faktisk blir tilfellet. Det ville nesten vært litt for godt til å være sant.

DU skal se de kommer på det i ettertid og gjør noen "forbedringer". Ellers tror jeg det er greit at SAS selv håndterer upgrades og ikke setter det bort til "suspekte" tredjeparter

DU skal se de kommer på det i ettertid og gjør noen "forbedringer". Ellers tror jeg det er greit at SAS selv håndterer upgrades og ikke setter det bort til "suspekte" tredjeparter

Evt at du kun får det hvis du oppgraderer fra GO til PLUS eller BUSINESS, men ikke hvis du oppgraderer fra PLUS til BUSINESS, med mindre du har EBS eller EBG. EBD får derimot poeng på oppgradering fra PLUS til BUSINESS, men ikke fra GO til PLUS, så sant man ikke reiser to eller flere sammen og kun på Asiatiske ruter.

EBP får gratis aviser, men kan ikke laste ned blader i app. Ingen får polarbrød.

Ser det blir skrevet mye om nye tilleggs fordeler av å være Eurobonus medlem, tror dere det blir laget et større skille mellom det å være EBG og EBD til neste "upgrade"?

Jeg ble nettopp Diamant etter fem måneder i ny jobb, reiser stort sett innenriks men har mye positive opplevelser med servicen hos SAS. Ble flere ganger oppgradert til Plus ettersom gate personellet begynte å kjenne meg igjen på utfarts flyplassen min.

Nå ble jeg nettopp Diamant og eneste forskjellen egentlig er vell at jeg får gratis drikke og poengene har ingen utløpsdato. Skal sies at vi får en goodie bag! Dere som har vært Diamant i en stund, har dere merket noen forskjell fra EBG til EBD? Og hvilke "fordeler" bør vi få? Upgrade muligheter?

// Pendleren

Ser det blir skrevet mye om nye tilleggs fordeler av å være Eurobonus medlem, tror dere det blir laget et større skille mellom det å være EBG og EBD til neste "upgrade"?

Jeg ble nettopp Diamant etter fem måneder i ny jobb, reiser stort sett innenriks men har mye positive opplevelser med servicen hos SAS. Ble flere ganger oppgradert til Plus ettersom gate personellet begynte å kjenne meg igjen på utfarts flyplassen min.

Nå ble jeg nettopp Diamant og eneste forskjellen egentlig er vell at jeg får gratis drikke og poengene har ingen utløpsdato. Skal sies at vi får en goodie bag! Dere som har vært Diamant i en stund, har dere merket noen forskjell fra EBG til EBD? Og hvilke "fordeler" bør vi få? Upgrade muligheter?

// Pendleren
Beste fordel som EBD i dag er complementary upgrade på interkontinentale flygninger. Dette er en ikke oppgitt fordel som gis ved ledig kapasitet etter min erfaring. Gis også reisefølge i samme booking.

Ellers severing i Go og ekstra service er det jeg vil trekke frem. Eksempel på ekstra service er service ved innsjekk, spesial bagasje håndtering og endring til tidligere flygninger selv med lav bookingklasser.

Andre erfaringer med complementary upgrade?

Jeg har enda aldri fått en comp upgrade som ebd, selv om det av og til har vært mye ledig i pluss. Så for meg er det ukjent med ekstra service av noe slag. Har blitt nektet endring av billett feks til tidligere avgang pga av lav bookingklasse.. Så ingen fordeler i praksis slik jeg ser det...

Evt at du kun får det hvis du oppgraderer fra GO til PLUS eller BUSINESS, men ikke hvis du oppgraderer fra PLUS til BUSINESS, med mindre du har EBS eller EBG. EBD får derimot poeng på oppgradering fra PLUS til BUSINESS, men ikke fra GO til PLUS, så sant man ikke reiser to eller flere sammen og kun på Asiatiske ruter.

EBP får gratis aviser, men kan ikke laste ned blader i app. Ingen får polarbrød.

Tror at dette er en riktig oppsummering av hva som kan vente oss!!

Fnate for ny Eurobonuspresident!

Hvor kan jeg stemme?

Realitet: Treffer du "rett" gateattendant får du bli med tidligere fly. Spesiell bagasjehåndtering kan du glemme, forsinket bagasje 3 siste turer mens reisefølge uten status alle ganger fikk sin. Complementary upgrade har jeg fått flere ganger IC, stort sett til Plus men også 2 ganger til Business. Drikke gratis i GO funker, men ha kort klart om du møter en svenske, de sparer...

Kim

Ser spennende ut. KLM hadde noe tilsvarende en stund, men jeg lurer på om de har kuttet det ut og nå kun selger Upgrade ved innsjekk (også online).

Uansett er dette en mye mer troverdig løsning enn Optiontown, og en spennende oppgradering fra SAS

Tillader mig at poste link til alle detaljerne her - siden en del er interesseret i det nye opgraderingsprodukt.

https://insideflyer.no/bekreftet-auksjon-oppgraderinger-sas/

Merkelig - dette har jeg aldri opplevd - skulle oppgradere en kompis som reiste sammen med meg. måtte ut med full poengpris begge veier.

Back