Eurobonus 3.0

Også veldig spent på kvalifiseringskrav. Frykter kvalifisering basert på inntjening, derfor usikker på om det er lurt å kjøpe nytt årskort i år, eller heller kjøpe halvårskort.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Blir det sånn, så gidder jeg ikke bry meg om SAS lenger ( tror jeg har sagt det noen ganger før, men...) og holder meg til BA fullt ut.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Hva er korrekt omregningsfaktor for poeng vs penger? utfra hva ting koster med poeng i shopen ser det ut som ca 31kr pr poeng. Er trumf sin omregningsfaktor den rette kanskje?

Hva er korrekt omregningsfaktor for poeng vs penger? utfra hva ting koster med poeng i shopen ser det ut som ca 31kr pr poeng. Er trumf sin omregningsfaktor den rette kanskje?
Kommer helt an på hva en tar ut og hvordan. Oppgradering er feks noe av det som gir mest valuta for pengene. Også her varierer verdien, men en kommer vel opp i 2 kroner per poeng om en er heldig med lav pris på billett i utgangspunktet og oppgradering Go til Business.

PS. Grovt regnet.

Kanskje ikke helt eurobonus 3.0, men nært nok!

Kul greie, som er med å gjøre stas på de som har EBG, vel fortjent egentlig.
Ikke at jeg blir EBG i nær fremtid, men de som flyr så mye at de klarer det fortjener jaggu litt perks!

Attachments

• Screenshot_2016-06-02-12-53-49.jpg
    Screenshot_2016-06-02-12-53-49.jpg
    69.8 KB · Views: 1,606
Begynner vi igjen å få sjokkis i posten? Var "dobbelt gull" for noen år siden, og da fikk vi håndlaget konfekt til jul.

Begynner vi igjen å få sjokkis i posten? Var "dobbelt gull" for noen år siden, og da fikk vi håndlaget konfekt til jul.

Dævven, det hadde jo vært helt kanon. Husker også de julesjokkisene. Før det fikk vi sånn pass- og reisemappe. Den bruker jeg fremdeles. Sammen med de gjennomsiktige amenity bag'ene

Kanskje ikke helt eurobonus 3.0, men nært nok!

Kul greie, som er med å gjøre stas på de som har EBG, vel fortjent egentlig.
Ikke at jeg blir EBG i nær fremtid, men de som flyr så mye at de klarer det fortjener jaggu litt perks!

Dette er vel strengt talt bare SAS som annonserer at de skal begynne med Gold Track, altså også slippe andre *A-kunder enn kun de som flyr med SAS/WF gjennom FT på skandinaviske flyplasser. Det er jo fint. Kanskje SAS FT'en på CPH begynner å ha åpent litt lenger enn kl. 16 på lørdager, slik at SAS' egne statuskunder kan bruke FT i dette tidsrommet også.

Håper upgradevouchers blir en realitet.

Hatt flere turer IC med SK de siste mnd uten noen som helst oppgradering, dette selv om det ofte har vært svært god plass ombord.

Er selv "double diamond" og hade kanskje håpet på noen flere perks enn realiteten er. Mest brukt siste tiden er gratis skjenk i GO. Noe må man jo gjøre... Haha

Kim

Håper upgradevouchers blir en realitet.

Hatt flere turer IC med SK de siste mnd uten noen som helst oppgradering, dette selv om det ofte har vært svært god plass ombord.

Er selv "double diamond" og hade kanskje håpet på noen flere perks enn realiteten er. Mest brukt siste tiden er gratis skjenk i GO. Noe må man jo gjøre... Haha

Kim

Ikke kommunisert på noen av møtene til nå, den tror jeg du kan se langt etter.

Hickock har rett!

Grunnen til at jeg sa Double var at jeg opptjente over 180000 poeng i fjor (dobbelt av det kravet er), ikke verre enn det. :)

Kim

Spørsmål1: Søkte etter bonusbilletter på united.com. Tilsvarer 1mile = 1eurobonuspoeng?
Spørsmål2: Om jeg ringer for å bestille CT, vil alt jeg ser av award-flights på united.com være tilgjengelig?

Spørsmål1: Søkte etter bonusbilletter på united.com. Tilsvarer 1mile = 1eurobonuspoeng?
Spørsmål2: Om jeg ringer for å bestille CT, vil alt jeg ser av award-flights på united.com være tilgjengelig?

1. Nei, du ser hvor mange eurobonuspoeng en reise vil koste her - http://www.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/
2. I teorien skal alt i klassen "saver award" være tilgjengelig, men det er ikke alltid det stemmer. Du må nesten bare ringe å høre.

Sølvkortet gir jo fasttrack/lounge i juli/august. Kommer dette i billetten? Eller må man bruke kortet fysisk i fast track?

Hvordan funker det utenlands? Har en tur til LHR i august.

Sølvkortet gir jo fasttrack/lounge i juli/august. Kommer dette i billetten? Eller må man bruke kortet fysisk i fast track?

Ved utreise så får du bruke fast track og lounge ved scanning av boarding pass så lenge du har registrert ditt sølvkort. I London så er det vel kun business check in du får dra nytte av med sølvkort. Hvis sas har egen lounge der får du selvsagt også bruke den.

Hvis du har lagt til EB-nummer i bestillingen, så kommer sølvkortet med i billetten så å si. Hvis ikke, må du vise det manuelt. Lykke til med det hos fast-track personalet på OSL, hvor jeg har overhørt mang en forsmådd EBS som feilaktig har blitt avvist. Til gjengjeld er det null problem å komme inn til SAS' businesslounge.

SAS har imidlertid ingen egen lounge på LHR, så der må du dessverre klare deg uten tilgang, med mindre Lufthansa lar deg kjøpe deg inn. Det har jeg ingen anelse om de gjør, men hvis de gjør det, så kan det være verdt det hvis du planlegger å bli der en stund.

Hvis du har lagt til EB-nummer i bestillingen, så kommer sølvkortet med i billetten så å si. Hvis ikke, må du vise det manuelt. Lykke til med det hos fast-track personalet på OSL, hvor jeg har overhørt mang en forsmådd EBS som feilaktig har blitt avvist. Til gjengjeld er det null problem å komme inn til SAS' businesslounge.

SAS har imidlertid ingen egen lounge på LHR, så der må du dessverre klare deg uten tilgang, med mindre Lufthansa lar deg kjøpe deg inn. Det har jeg ingen anelse om de gjør, men hvis de gjør det, så kan det være verdt det hvis du planlegger å bli der en stund.

Ingen innkjøp i Lufthansa lounger på LHR, men Plaza Premium Lounge selger adgang/er åpent for Priority Pass.

Back