Eurobonus 3.0

Hmm. Med andre ord kun på IC? På inneriks har jeg vel mellom 5-10% oppgraderingsprosent siste året og på utland 10-20%, og det er som EBP, så det er vel mer tilfeldigheter (les: hyggelige folk i skranken) enn noen plan som gjør.

Hmm. Med andre ord kun på IC? På inneriks har jeg vel mellom 5-10% oppgraderingsprosent siste året og på utland 10-20%, og det er som EBP, så det er vel mer tilfeldigheter (les: hyggelige folk i skranken) enn noen plan som gjør.

Nja... det er jo mest på IC det har noe å si da. Hvor glad ville du blitt for en upgrade fra 10F til 2C fra OSL-KRS, liksom?

Jeg har noe tilsvarende EBP hos BA, siden du drar opp det, og det er jo på IC man får upgrades, og det er da det teller. IC upgrade prosenten min på BA har jeg ikke regnet på, men kanskje 60-70% fra C til F. Men mest så er det at de bare ordner driten når du er stuck, flyet ikke virker og du vil SKIKKELIG hjem til SkuggFrid.

Short haul upgrade prosenten er 1/?? Innmari sjelden.

Men kanskje forskjellen mellom EBP og EBD minimeres?

Last edited:
Dustespørsmål:

Jeg er altså 99,5% sikker, men jeg trenger at en av dere bærer over med meg og sier at jeg har rett, alternativt le hånlig av meg..

Here it goes: EB poeng man tjener med å handle med Trumf visa, mastercard, amex etc. Disse teller ikke som grunnpoeng, altså poeng som gir mulighet til å gå fra f.eks. EBB til EBS. Har jeg forstått dette riktig da, prøver å få min bror til å forstå at han må sette ræva si i et flysete for å få gullkort... :-D

Hei!

Vet ikke om dette er rett tråd å spørre i, men men. Jeg ble oppgradert til EBG for to uker siden. Når pleier man å motta nytt kort? Mener jeg fikk sølvkortet bare noen dager etter oppgradering.

Du har det i appen umiddelbart.
Om du har SAS Mastercard eller SAS Amex kommer nytt kort etter ca 2-3 uker.
Du kan logge deg inn på dine Eurobonussider og trykke på "bestill nytt" og velge nytt kort der. Sendes ikke ut automatisk lengre

Ny Eurobonus-funksjonalitet som jeg ikke har hørt så mye om:
attachment.php

OK, hvem har brukt dette? :colgate:

Attachments

• eb.jpg
    eb.jpg
    38.5 KB · Views: 2,883
De har hatt den funksjonen siden i fjor sommer hvis jeg ikke tar feil, men enda ikke sett noen bruke det på sosiale medier. Jeg vil ihvertfall ikke ha eurobonusstatus på profilbildet!

De har hatt den funksjonen siden i fjor sommer hvis jeg ikke tar feil, men enda ikke sett noen bruke det på sosiale medier. Jeg vil ihvertfall ikke ha eurobonusstatus på profilbildet!

Hjemme sjefen ble EBG i Februar 2015 så det har hvert fall vært siden det ;)

Nå har det akkurat blitt mulig å booke Eurobonusbilletter mellom Hammerfest og resten av landet. Booker man mellom Hammerfest og Tromsø går det greit å bestille tur-retur til 10.000 poeng. Prøver man derimot å booke mellom Hammerfest og Oslo f.eks. så fikser ikke SAS' systemer dette. Man blir kastet ut av bookingprosessen. Bestiller man hver vei hver for seg, går det greit. Men da til 6.000 poeng hver vei.

Noen som vet hvorfor dette skjer?

Last edited:
Booker man mellom Hammerfest og Tromsø går det greit å bestille tur-retur til 10.000 poeng. Prøver man derimot å booke mellom Hammerfest og Oslo f.eks. så fikser ikke SAS' systemer dette.

Ha ha, nå er det umulig å reprodusere samme feil to ganger på HFT-bonusbestilling ser det ut til. Prøvde å bestille online tidligere i dag, og da kom t/r opp. Endte jeg opp med å ringe fordi sas.no fant mye færre plasser på gjennomgående billett enn om man søkte hvert strekk for seg. Da jeg prøvde i sted gikk det noenlunde greit til andre destinasjoner enn OSL, men nå finner ikke sas.no HFT som eurobonusdestinasjon i det hele tatt...

Attachments

• hftsas.jpg
    hftsas.jpg
    13.3 KB · Views: 946
Ser ut som det går mot at alle som har hatt gullkort i +10 år, og ikke bare de over 60 vil få gullkort for livet, samt at det også kan bli mulig og fryse medlemskap (status) ved f.eks fødselspermisjoner og andre "reisepauser". Itillegg de vanlige lovnadene og flere muligheter og økt digitalisering

http://www.dn.no/privat/2016/03/08/1240/Luftfart/slik-kan-du-skaffe-deg-gullkort-for-resten-av-livet

Ser ut som det går mot at alle som har hatt gullkort i +10 år, og ikke bare de over 60 vil få gullkort for livet, samt at det også kan bli mulig og fryse medlemskap (status) ved f.eks fødselspermisjoner og andre "reisepauser". Itillegg de vanlige lovnadene og flere muligheter og økt digitalisering

http://www.dn.no/privat/2016/03/08/1240/Luftfart/slik-kan-du-skaffe-deg-gullkort-for-resten-av-livet

Liker at de alltid lover at det kommer masse mer.

Skal dog sies at jeg liker at man får gull 4 life etter 10år. Men de sier jo ingenting om det er 10år på rad eller 10år totalt.

At man kan fryse status er jo også kult ;D

Ser positivt ut det ja!

Noen måte å se hvor mange år man har vært Gullmedlem på da, uten å kontakte kundeservice mener jeg?

Har vært Diamond siden innføringen (og er allerede rekvalifisert for neste år med glans) og Gullmedlem med jevne mellomrom helt siden 1995, tror jo at det er over 10 år jeg har hatt det, men vet jo ikke...

Kim

Ser positivt ut det ja!

Noen måte å se hvor mange år man har vært Gullmedlem på da, uten å kontakte kundeservice mener jeg?

Har vært Diamond siden innføringen (og er allerede rekvalifisert for neste år med glans) og Gullmedlem med jevne mellomrom helt siden 1995, tror jo at det er over 10 år jeg har hatt det, men vet jo ikke...

Kim

Eneste måten er å kontakte kundeservice for å skjekke. Forøvrig var jo de gamle reglene at man måtte kvalifisere til gull på poeng, dvs ikke på antal legs eller annen måte, minst 10 år for å bli lifetime gull, og etter fyllte 60 år. Jeg fikk dette for ca 2 mnd siden, da jeg fyllte 60 i fjord og kvallifiserte til gull for 10nde gang på poeng denne perioden.

Total sett har jeg dog hatt Gull i 15 eller 16 år, men som sagt da pga andre forhold enn poeng, slik som legs etc

Takk for info 3cseat!

Vet jeg på 90-tallet hadde et par år der jeg kvalifiserte på antall legs (25 reiser i Business), men de siste årene har jeg vel fått både legs og (mer enn nok .. ) poeng.

Så får høre med kundeservice når det blir aktuelt da. :)

Kim

Takk for info 3cseat!

Vet jeg på 90-tallet hadde et par år der jeg kvalifiserte på antall legs (25 reiser i Business), men de siste årene har jeg vel fått både legs og (mer enn nok .. ) poeng.

Så får høre med kundeservice når det blir aktuelt da. :)

Kim

Bare hyggelig. Når jeg spurte om dette for ett år siden, sende de meg utskrift pr år for alle år jeg hadde opptjent eurobonus, og da hadde de markert hvilke år jeg hadde kvalifisert til gull, og da på poeng som enn så lenge er reglene.

Selve brevet om life time gull kom uoppfordret, og men en gang jeg hadde kvalifisert

Fin service da, og det forsetter de sikket med også ;)

Back