EuroBonus 2.0

En interessant observasjon.
I morgen er det ingen SAS GO billetter igjen KRS-OSL.
I beste tilgjengelighet er det 20 000 poeng som gjelder (Plus).
Derimot, beste pris gir meg Go-billett på alle avganger for 6000 poeng.

Da stiller spørsmålet seg, er dette fordel for EBG eller er det en bug? :)

Jeg har fått velge sete i Go, men klarer ikke søke opp bookingen i appen. Aldri opplevd dette før, så mistenker at det er noe feil her et sted.. Noen tanker?

Jeg har fått velge sete i Go, men klarer ikke søke opp bookingen i appen. Aldri opplevd dette før, så mistenker at det er noe feil her et sted.. Noen tanker?

Får opp 6000 poeng på alle avgangene som vises. Men f.eks så er 07.20 avgangen borte(tror det er den eneste). Jeg er EBS.

Booket 2 t/r i dag. Disse kommer heller ikke opp i appen... 😉

Var mange godt voksne i Plus fra OSL på tirsdag som lurte fælt på hvorfor de ikke hadde noen aviser ombord.

Jeg har tidligere uttalt meg positivt om aviser på app, men endret mening i går. De norske avisene ligger konksekvent på 20-40 mb i størrelse, og ingen av de trådløse nettene på OSL er i stand til å håndtere en slik nedlasting (verken Airport, Eduroam eller SAS Wipoint). Prøvde å laste ned aviser til app mens jeg var i loungen, helt uten hell. Dersom SAS skal tilby aviser på app, så må de enten sørge for et bedre trådløsnett on location eller sørge for å få mindre filer fra avisene.

"Velg sete" Hvem er det som ikke har det?
"Aviser og Magasiner" det kan man vel strengt tatt ikke lengere skryte av.
Det er vel et par selskap, senest ute British Airways som ikke tilbyr gratis valg av sete på de rimeligste billettene.

Du får jo fortsatt tilgang til aviser og magasiner selv om de ikke er i fysisk format.

Vel kritiserer jeg SAS ofte (og velfortjent nok), men at de har digitalisert avistilbudet sitt er bare en eneste stor glede. Mindre styr ved boarding, mindre styr ombord (ingen albuer som flakser hit og dit, folk som på død og liv må brette ut hele avisen etc.), raskere turn-around osv.

Papiravisen skal dø ut. Det er meingen. La den få dø i fred. Journalistikken finner andre måter å nå frem til oss på.

Vel kritiserer jeg SAS ofte (og velfortjent nok), men at de har digitalisert avistilbudet sitt er bare en eneste stor glede. Mindre styr ved boarding, mindre styr ombord (ingen albuer som flakser hit og dit, folk som på død og liv må brette ut hele avisen etc.), raskere turn-around osv.

Enig! Akkurat lastet ned en shitload magasiner i Readly, som nylig ble støttet i SAS-appen på iOS. Helt genialt. Readly har et overraskende stort utvalg, også en del smalere magasiner. Dog ingen flymagasiner...

Synes dette er helt topp i stedet for å få en flis av en norsk avis. De norske blekkene blir tynnere og tynnere, og dreier seg mer og mer i retning kulørt presse med kjendisstoff og annet husmorsladder som bryr meg midt i ryggen. DN er et hederlig unntak - men gi meg heller Newsweek og et par andre solide utenlandske magasiner på padden.

(Funker også brillefint på Android, selv om SAS-appen ikke er oppdatert til å vise Readly. Bare last ned Readly fra Google Play Store og logg inn med samme konto.)

(Funker også brillefint på Android, selv om SAS-appen ikke er oppdatert til å vise Readly. Bare last ned Readly fra Google Play Store og logg inn med samme konto.)

Samme konto som eurobonus eller google play? Og da er det gratis? Trenger man å registrere seg først ?

Samme konto som eurobonus eller google play? Og da er det gratis? Trenger man å registrere seg først ?

Bruk linken under Newsroom i SAS-appen for iOS, og registrer deg der. Samme kontoen logger du inn med i Android og i Windows 8, men den har ikke nedlastningsmulighet, kun online. Appene er gratis å laste ned fra Play og Windows Store.

Jeg har en flyvning fredag, osl-cph-waw, cph-waw går jo med cimber. Men den teller vel enda som sk-metall? Jeg får 2 flyvninger opptjent altså.

Jeg har som mål å komme opp på EBG-nivå før 31. juli da opptjeningsperioden min slutter. Per nå har jeg 21700 poeng, men jeg skal på en lenger tur i neste uke og sannsynligvis flere turer etter påske.

Med de nye reglene er jeg usikker på hvor mye poeng denne reisen kommer til å ende opp på, men jeg syns det kan være greit å vite i forkant. Fins det noen gode kalkulatorer som kan vise dette eller er det noen som kan hjelpe?

Iflg. e-ticket:

TRD OSL SK 347 D 18.03.2015 09:20
OSL EWR SK 907 D 18.03.2015 11:00
EWR YYT UA 3841 E 18.03.2015 17:14
YYT EWR UA 4141 E 20.03.2015 08:21
EWR CPH SK 910 D 20.03.2015 18:30 (Forhåpentligvis LN-RKN :))
CPH TRD SK 2880 D 21.03.2015 08:00

Jeg har som mål å komme opp på EBG-nivå før 31. juli da opptjeningsperioden min slutter. Per nå har jeg 21700 poeng, men jeg skal på en lenger tur i neste uke og sannsynligvis flere turer etter påske.

Med de nye reglene er jeg usikker på hvor mye poeng denne reisen kommer til å ende opp på, men jeg syns det kan være greit å vite i forkant. Fins det noen gode kalkulatorer som kan vise dette eller er det noen som kan hjelpe?

Du kan begynne her:
https://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab4/?NSSEXC=true&logout=true

Iflg. e-ticket:

TRD OSL SK 347 D 18.03.2015 09:20 1000
OSL EWR SK 907 D 18.03.2015 11:00 9000
EWR YYT UA 3841 E 18.03.2015 17:14 1200
YYT EWR UA 4141 E 20.03.2015 08:21 1200
EWR CPH SK 910 D 20.03.2015 18:30 (Forhåpentligvis LN-RKN :))9000
CPH TRD SK 2880 D 21.03.2015 08:00 1000

Totalt 22400

Så EBG er jo absolutt innforbi rekkevidde. Gratulerer på forskudd :drink

Takk.

Så:

TRD OSL SK 347 D 18.03.2015 09:20 - 1000 poeng
OSL EWR SK 907 D 18.03.2015 11:00 - 9000 poeng
EWR YYT UA 3841 E 18.03.2015 17:14 - 1161 poeng (poeng = miles i E?)
YYT EWR UA 4141 E 20.03.2015 08:21 - 1161 poeng (poeng = miles i E?)
EWR CPH SK 910 D 20.03.2015 18:30 - 9000 poeng
CPH TRD SK 2880 D 21.03.2015 08:00 - 1000 poeng

Totalt 22322. Da mangler jeg bare ca. 1000 til EBG, og det bør være oppnåelig :up:

EDIT
Dash: Takk for bekreftelsen :)

Last edited:
Da ble det endringer i siste liten for reisen min til Canada.

Det blir fremskyndet til mandag og som følge av dette ble det ny rute og nye bookingklasser på deler av turen grunnet tilgjengelighet.

TRD - SVG SK 4481 C - 1000 poeng
SVG - LHR - SK 4629 C - 2000 poeng
LHR - YYT - AC 0823 C - ???? poeng (Klarer ikke lese ut av SAS chart, kan noen hjelpe?)
YYT - EWR - UA4141 Y - 1200 poeng
EWR - CPH - SK 910 Y - 6000 poeng
CPH - TRD - SK2880 Y - 1000 poeng

Da ble det endringer i siste liten for reisen min til Canada.

Det blir fremskyndet til mandag og som følge av dette ble det ny rute og nye bookingklasser på deler av turen grunnet tilgjengelighet.

TRD - SVG SK 4481 C - 1000 poeng
SVG - LHR - SK 4629 C - 2000 poeng
LHR - YYT - AC 0823 C - ???? poeng (Klarer ikke lese ut av SAS chart, kan noen hjelpe?)
YYT - EWR - UA4141 Y - 1200 poeng
EWR - CPH - SK 910 Y - 6000 poeng
CPH - TRD - SK2880 Y - 1000 poeng

100% opptjening med Air Canada i C, i følge kartet (gcmap.com) så er distansen LHR-YYT 2316 miles, så det blir vel da 2400 poeng i Eurobonus? Blir jo kuult med direktefly (A319) på denne distansen.

Nedtur å miste nesten 10.000 poeng for en reise som koster 7000 kroner mer.

Satser på at det blir flere turer før august :)

Leste i en post på forumet at SK skulle justere poengopptjeningen på ulike *A-partnere ila mars/april. Noen som vet noe mer om det?

Q-klasse hos Thai gir jo 100%, og for meg er det mest relalistiske fremdeles poengopptjening.

Back