EuroBonus 2.0

I praksis ønsker de nå kun status for de som:
a) flyr stadig frem og tilbake på samme sas-rute med klippekort
b) flyr endel business class innen alliansen

For de som kun flyr privat blir det utfordrende å opprettholde gullstatusen.

Å opptjene 42k statuspoeng på en billigtur slik jeg har fått til før kan jeg nå se langt etter.

Du kan jo matche ditt EBG til Turkish Gold så du får *A gull litt til. :)

Ble det ikke sagt at det blir like mange EBG etter omleggingen?
Kanskje litt flere på legs og en del færre 3xBCN i Plus.. Tror kanskje ikke det gjør så mye.
Blir vel også en del mindre EBD på poeng troe jeg, kanskje noen flere på legs.
Problemet var vel at det ble for mye poeng på relativt billige turer. Synes dog det er synd at de ikke fastholder enkel opptjening for Plus og Go.

Husk nå at det er en mikroskopisk andel av de reisende som frekventerer dette forumet. Og enda færre som gidder reise til BCN 3 ganger for å få EBG.

Det er vel bare bedriftsreisende som kan løpe rundt med gull-/diamantkort under armen. Høy kortstatus for privatkunder begynner å bli historie.

Er nok en god del ukependlere som sitter på selvbetalt statuskort, meg selv inkludert..
Men det er nok tildels et mål for SAS å ha flest mulig sølvmedlemmer så de er lojale mot selskapet uten at de koster penger i loungen utenom lavsesong.

Ble det ikke sagt at det blir like mange EBG etter omleggingen?

Det kom vel fra en eller annen PR-/kommunikasjonsfyr, og det tror jeg du skal ta med en stor klype salt. Det ble sagt veldig mye rart fra SAS sin side i den perioden.

Det kom vel fra en eller annen PR-/kommunikasjonsfyr, og det tror jeg du skal ta med en stor klype salt. Det ble sagt veldig mye rart fra SAS sin side i den perioden.
Det er sant.
Tiden vil vise, men er vel samtidig ingen tvil om at innenriksloungen er overbelastet i dag, så det er mange gull og plusreisende.

Kanskje det ville vært en ide å øke prisen litt i Plus og gjøre det mer definert, blokkert midtsete, fri servering og frem med gardin.. Det vil kanskje gi litt mer plass i loungene. Eller er det ikke marked for innenriks business? Er kanskje en diskusjon som er verd sin egen tråd..

Det er sant.
Tiden vil vise, men er vel samtidig ingen tvil om at innenriksloungen er overbelastet i dag, så det er mange gull og plusreisende.

Kanskje det ville vært en ide å øke prisen litt i Plus og gjøre det mer definert, blokkert midtsete, fri servering og frem med gardin.. Det vil kanskje gi litt mer plass i loungene. Eller er det ikke marked for innenriks business? Er kanskje en diskusjon som er verd sin egen tråd..
Antallet EBG og EBD (i loungene) vil ikke reduseres på bare et par måneder. Da opptjeningen ble endret hadde jeg enda ikke nådd toppnivå, men en del allerede bookede turer gjorde at jeg klarte det i løpet av januar. Siden jeg har opptjeningsperiode fra april så vil jeg ha D t.o.m. juni 2016 og med softlanding, G t.o.m. juni 2017. Så selv om SAS skrur Plus i taket eller fjerner poengopptjening helt, så vil jeg fortsette å benytte meg av loungene i laang tid fremover.

Kanskje jeg var heldig med timingen, men det er en viss treghet i systemet.

Antallet med statuskort vil nok ikke gå drastisk ned over natta. Derimot vil man kunne justere hurtigere ved endring av Plus. Det vil uansett være en overgang men det kan man styre ved å flytte Plus over i business..

De hadde neppe gjort det om det ikke var noe de regnet med å tjene på..
Jeg tror FastTrack og lounge om sommer/vinter for Sølv er noe en god del sikter til. Og en del som reiser litt velger SAS pga dette.
Noen velger nok også friere mellom SK og DY nå siden de uansett ikke lenger for gull, men samtidig tror jeg at andre mer konsekvent enn før velger SK for å beholde kortet sitt..

Du er klar over det at de fleste bedrifter får kollevipper om det står business på en flybillett? Dette ville i så fall vært selvmord av SAS.

Min arbeidsgiver godtar rabattert biz når jeg underviser i Kina, og etterhvert ec. pluss ved konferansereiser til Nord-Amerika - og jeg betaler mellomlegget opp til biz fra egen lomme. Alternativet for meg er å bli hjemme hvis turene er over 5-6 timer.

Noen som har forsøkt det nye operative EBD presefikset ved booking på SAS og/eller annet star selskap og det er godkjent av systemet?

Spurte Gold Chekin på OSL i dag og dette var nytt, men damen hadde sett presefikset og trodde nå dette skulle fungere over hele star. Noen som vet om nye kort sendes ut med EBD.

PS! EBD ligger i App nå.

Jeg har fått endret alle mine flights.
Visstnok var det problemer med setevalg på en flight pga EBG i bestillingen..
I følge SAS fungerer EBG hos partnere, nytt kort kommer ikke av seg selv.
Jeg har kun kredittkort med EBG og blir mer enn litt sur om nye kort kommer mens jeg er på ferie og de gamle stopper å funke...

EBD skal fungere over hele linja. Det ble lagt inn i Altea for ca to uker siden. I ny-bookinger så bør du legge inn EBD, også andre bookinger som du har fra før. Hvordan ulike partnere kommer til å gjøre om du kommer med gamle kort og ønsker å registrere det vet jeg ikke.

Eksisterende bookinger står fortsatt som EBG, selv om jeg har vært på wf.no og endret. Mens Berg-Hansen har oppdatert automatisk til EBD i profilen (jeg har ikke endret selv) og dagens bestilling kom ut med EBD.

Back