• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

EuroBonus 2.0

Det er vel partneren som bestemmer hvor mange poeng man oppnår i de forskjellige klassene.
United har eksempelvis barbert opptjeningen med Eurobonus fra 1 mars...
 
Så har min andre halvdel i går nådd 45 segmenter og er dermed også kvalifisert for EBG. Gårsdagens to reiser er nødvendigvis ikke registrert ennå, og ettersom hun skal ut og fly igjen søndag tok jeg derfor på meg å forhøre med SAS om de kunne oppgradere hennes status manuelt slik at hun kan få ft, lounge og hva hun måtte ønske og gidde, ettersom hun nå vitterlig er kvalifisert som EBG. Svaret, både fra gullmailen og 05400, er at det kan de ikke gjøre. WTF? Her har hun altså nådd EBG på 5 mnd og flyr 3-4 segmenter hver uke, men får ikke noen av perksene før SAS' system har brukt sine sedvanlige 1-2 uker på å somle seg til å registrere det? Det forbauser meg at dette ikke kunne gjøres manuelt, ettersom jeg selv ved spørsmål om etterreg. av poeng o.l. i andre sammenhenger har fått dette i løpet av noen timer eller høyst én dag. Det er jo litt surt å egentlig være EBG men likevel måtte reise ørten turer uten å få noen av fordelene.
 
Så har min andre halvdel i går nådd 45 segmenter og er dermed også kvalifisert for EBG. Gårsdagens to reiser er nødvendigvis ikke registrert ennå, og ettersom hun skal ut og fly igjen søndag tok jeg derfor på meg å forhøre med SAS om de kunne oppgradere hennes status manuelt slik at hun kan få ft, lounge og hva hun måtte ønske og gidde, ettersom hun nå vitterlig er kvalifisert som EBG. Svaret, både fra gullmailen og 05400, er at det kan de ikke gjøre. WTF? Her har hun altså nådd EBG på 5 mnd og flyr 3-4 segmenter hver uke, men får ikke noen av perksene før SAS' system har brukt sine sedvanlige 1-2 uker på å somle seg til å registrere det? Det forbauser meg at dette ikke kunne gjøres manuelt, ettersom jeg selv ved spørsmål om etterreg. av poeng o.l. i andre sammenhenger har fått dette i løpet av noen timer eller høyst én dag. Det er jo litt surt å egentlig være EBG men likevel måtte reise ørten turer uten å få noen av fordelene.


Hei

Jeg hadde samme utfordring, dvs nådd 45 segmenter + at jeg hadde 10 segmenter i booking. De kunne heller ikke gjøre noe før systemet er oppdatert. Dette er diskutert inn og ut på forumet og bare sånn det er. Var utrolig surt der og da men jeg skjønner at sas ikke ønsker at man manuelt skal kunne statusoppgradere folk. Normalt tar det 2-5 dager å få inn segmentene på konto, så din bedre halvdel klarer nok å vente et par dager, appen oppdateres jo instant. Så man får fordelene så fort den er klar.
 
Enig! Akkurat lastet ned en shitload magasiner i Readly, som nylig ble støttet i SAS-appen på iOS. Helt genialt. Readly har et overraskende stort utvalg, også en del smalere magasiner. Dog ingen flymagasiner...
Får lastet ned haugevis med tidsskrifter i Readly. Hvordan fungerer dette egentlig, vil aksess etterhvert forsvinne eller regning komme?
 
Finnes det egentlig noen gode mileageruns man kan ta med SAS om dagen får å i det hele tatt oppnå Eurobonus gull?
 
Finnes det egentlig noen gode mileageruns man kan ta med SAS om dagen får å i det hele tatt oppnå Eurobonus gull?
Mileage runs nå om dagen er vel mest effektivt til USA. Finner du t/r til 2-3000 kan du fort komme opp i 3 EB-poeng/kr. Oppe i 4 som du kom ofte på Sør-Europa rutene i Plus før opptjeningskuttet er nok vanskelig.
 
Mileage runs nå om dagen er vel mest effektivt til USA. Finner du t/r til 2-3000 kan du fort komme opp i 3 EB-poeng/kr. Oppe i 4 som du kom ofte på Sør-Europa rutene i Plus før opptjeningskuttet er nok vanskelig.

Da kan man jo prøve Optiontown lotteriet på et vis.
 
tur retur stavanger houston gir jo gull, 2x samme turen gir diamant. og får du biletter til 25k er det ikke sååå dyr gull.
 
Etter black November tjener man plutselig under 1000 poeng på de fleste turer, noe som burde bety at det raskeste nå er å få status på kvalifiserende flygninger. Men siden andre i alliansen ikke teller med blir dette også utfordrende.
 
Last edited:
Etter black November tjener man plutselig under 1000 poeng på de fleste turer, noe som burde bety at det raskeste nå er å få status på kvalifiserende flygnigner. Men siden andre i alliansen ikke teller med blir dette også utfordrende.

..og DER ga jeg opp gullstatus, får ta til takke med EBS:colgate:
 
I praksis ønsker de nå kun status for de som:
a) flyr stadig frem og tilbake på samme sas-rute med klippekort
b) flyr endel business class innen alliansen

For de som kun flyr privat blir det utfordrende å opprettholde gullstatusen.

Å opptjene 42k statuspoeng på en billigtur slik jeg har fått til før kan jeg nå se langt etter.
 
Last edited:
For de som kun flyr privat blir det utfordrende å opprettholde gullstatusen.

Å opptjene 42k statuspoeng på en billigtur slik jeg har fått til før kan jeg nå se langt etter.

En god oppsummering av hvorfor man strammer inn .. ;)
 
Back
Top