EuroBonus 2.0

Hei og hå folkens,

ett spm ang. bestilling/reising med bonus billetter. ved bestilling av bonus billetter "via" beste tilgjengelighet så står det at man opptjener også poeng, er dette noe nytt eller har det alltid vært sånt? og f.eks. hvis man bestiller business billt og betaler fullt ut med poeng, opptjener man da samme antall poeng som når man betaler samme business billetter med penger? eller vil det være noe mindre?

ha en fin kveld alle sammen!

Heisann! Det har vært sånn helt siden man innførte beste tilgjengelighet. Du opptjener poeng og segmenter som om det var en vanlig billett betalt med penger. God tur :)

Hei og hå folkens,

ett spm ang. bestilling/reising med bonus billetter. ved bestilling av bonus billetter "via" beste tilgjengelighet så står det at man opptjener også poeng, er dette noe nytt eller har det alltid vært sånt? og f.eks. hvis man bestiller business billt og betaler fullt ut med poeng, opptjener man da samme antall poeng som når man betaler samme business billetter med penger? eller vil det være noe mindre?

ha en fin kveld alle sammen!

Vært sånn en stund, man tjener som en ordinær billett, men hvor mye er faktisk avhengig av hva prisen (strengt du fare bucket) du betaler med poeng. Generelt får du mer poeng hvis billettene du kjøper ellers ville verdt dyre.

Så med andre ord lønner det seg å vente nærmest mulig avreisetidspunktet før man kjøper beste tilgjengelighet.
Unntaket er om man kjøper minst 14 dager før og har et statuskort, da får man noe rabatt.

Min erfaring er at om jeg kjøper samme dag og tar en liten omvei havner jeg innimellom i plus på deler av reisen..

Dette skulle bli ganske riktig. UA har enn så lenge 100% opptjening med EB, AC har 50% for bookingklasse K

SK BGO-OSL: 250
UA OSL-EWR: 3700
AC LGA-YYZ: 200
AC YYZ-CPH: 2000
SK CPH-BGO: 250

Totalt: 6.400 poeng

For godt til å være sant? :( 50% opptjening med UA?

Gammel opptjening gjaldt bare før 1 mars, uavhengig av bestillingsdato. Det kunne gullmailen fortelle.

"Freddie Awards - Stem på Eurobonus" kan man lese på facebooksiden deres. Sjansen for det er vel heller liten..

Vært sånn en stund, man tjener som en ordinær billett, men hvor mye er faktisk avhengig av hva prisen (strengt du fare bucket) du betaler med poeng. Generelt får du mer poeng hvis billettene du kjøper ellers ville verdt dyre.

Du ser dette når du bestiller faktisk. De ulike fare bucket har ulik pris og selvfølgelig poeng opptjening

Gammel opptjening gjaldt bare før 1 mars, uavhengig av bestillingsdato. Det kunne gullmailen fortelle.

Dette er første gang jeg hører - Da de annonserte nye opptjenings programmet var det kun bestilt før som
gjaldt.

Dette er første gang jeg hører - Da de annonserte nye opptjenings programmet var det kun bestilt før som
gjaldt.

Bestilt før og fullført før. Var beskjeden jeg fikk fra sas angående UA flighter.

Tack för ditt mail angående intjäning av poäng med United.
Den nya tabellen gäller för resor som sker från och med första.

Tur til og fra Warszawa via CPH i SAS Plus til og SAS GO tilbake skulle gitt 3.000 poeng. Men etter ombookinger via Stockholm og med LOT til WAW og tilbake WAW-CDG-OSL med LOT og SAS har jeg bare fått registrert 750 poeng. Er dette sånt man bare må regne med på ombookinger?

Tur til og fra Warszawa via CPH i SAS Plus til og SAS GO tilbake skulle gitt 3.000 poeng. Men etter ombookinger via Stockholm og med LOT til WAW og tilbake WAW-CDG-OSL med LOT og SAS har jeg bare fått registrert 750 poeng. Er dette sånt man bare må regne med på ombookinger?

Du skal ha krav på de poengene som var forespeilet ved bestilling av opprinnelig reiserute.

Hvor lang tid skal det ta før poengene er registrert da?

Det går ikke automatisk, du sier ifra til ebretro@sas.se (Gull? I så fall til gullmail).
Si at du skal ha poeng i henhold til opprinnelig reiserute. Dersom billetten er kjøpt før 27. november skal du også ha opptjening i henhold til gammel tabell.

Husk å si hva du har fått og hva du mangler.
Du vil da få kreditert poengene noen uker senere (2-4 uker er min erfaring på ebretro) :)

Hvor lang tid skal det ta før poengene er registrert da?

Tja. Første gang gikk jeg via chat, som sendte videre til EB, og poengene tikket inn dagen etter. Nå andre gang er jeg i en evig runddans som har vart i godt over en uke, hvor selv ikke gullmailen har klart å ordne opp, selv om jeg skal gi dem 48 timer til.

E-post er topp, takk.

Ser at OSL-ARN er registrert. Betyr dette at jeg får poengene fra den opprinnelige reisen i tilleg? I så fall er det jo helt topp.

Back