EuroBonus 2.0

Min andre halvdel har ved tidligere anledninger via chat bedt om å få tilgodeskrevet poeng for reiser bestilt før 27/11 2014, hvorpå chat enkelt og greit har videreformidlet det til Eurobonus slik at poengene har tikket inn nesten umiddelbart. Nå forsøkte jeg det samme, men uten hell. Chat henviste meg først til https://www.sas.no/Customer-Care/feedback-form/. Jeg fylte så ut nevnte skjema, og fikk svar etter to dager om at jeg måtte ta det opp med chat eller 05400. Jeg forsøkte i går 05400 (Eurobonus-innvalg) og ble igjen henvist til https://www.sas.no/Customer-Care/feedback-form/. Nå fikk jeg enda en mail som henviser meg til chat eller 05400. Det går med andre ord i sirkel. Er ikke SAS så veldig interesserte i å etterregistrere poeng for reiser bestilt 27/11 2014 lenger? Eller er det et magisk triks man nå må kunne beherske?

Gullmailen hjalp meg (EBS) i januar.
Prøvde å gjøre det på "riktig måte" for to uker siden, men det blir bare runddans med av det. Kontakter gullmailen til uka, når neste tur er over.

Kan en opptjene til EBS/EBG om en flyr med annet metall enn SAS? Skal reise med både United og Air Canada i nær framtid, og ut fra klasse og lengde vet jeg ca hva jeg får av EB-poeng, men lurte plutselig på om dette teller som grunnpoeng.

Kan en opptjene til EBS/EBG om en flyr med annet metall enn SAS? Skal reise med både United og Air Canada i nær framtid, og ut fra klasse og lengde vet jeg ca hva jeg får av EB-poeng, men lurte plutselig på om dette teller som grunnpoeng.

Ja

............

Min andre halvdel har ved tidligere anledninger via chat bedt om å få tilgodeskrevet poeng for reiser bestilt før 27/11 2014, hvorpå chat enkelt og greit har videreformidlet det til Eurobonus slik at poengene har tikket inn nesten umiddelbart. Nå forsøkte jeg det samme, men uten hell. Chat henviste meg først til https://www.sas.no/Customer-Care/feedback-form/. Jeg fylte så ut nevnte skjema, og fikk svar etter to dager om at jeg måtte ta det opp med chat eller 05400. Jeg forsøkte i går 05400 (Eurobonus-innvalg) og ble igjen henvist til https://www.sas.no/Customer-Care/feedback-form/. Nå fikk jeg enda en mail som henviser meg til chat eller 05400. Det går med andre ord i sirkel. Er ikke SAS så veldig interesserte i å etterregistrere poeng for reiser bestilt 27/11 2014 lenger? Eller er det et magisk triks man nå må kunne beherske?

Min erfaring er følgende:

Jeg sendte først e-post til Customer Care som henviste meg til å ta dette opp med enten chat eller på telefon 05400. Så prøvde jeg en chat, men de kunne ikke hjelpe (når får man egentlig hjelp på chat...:rolleyes:) og sa jeg måtte ringe.

Så ringte jeg og etter 6-7 minutters venting traff jeg en hyggelig svenske som sa at dette hadde han hørt om og at det var helt ok å endre til å få mer poeng. Han kunne imidlertid ikke gjøre det, men det skulle jeg kontakte Customer Vare på e-post. Så sendte jeg ny e-post men de opplyste nå at de ikke hadde noe med EB-spørsmål å gjøre. Jeg måtte ringe.

Så traff jeg en ny hyggelig svenske på telefon. Han måtte spørre noen, men kom aldri tilbake i telefonen. Jeg ringte på ny. Ny svenske bekreftet at dette gikk an å få til. Men det jeg måtte gjøre var å fylle ut skjemaet for etterregistrering. Så jeg gjorde det, men det gikk jo ikke fordi da fikk jeg jo beskjed om at denne reisen allerede var godskrevet på konto. Så da måtte jeg til det manuelle skjemaet. Så der står min sak. Har sendt inn manuelt skjema. Stiller meg tvilende til om poengene kommer.:) Men de skal komme etterhvert. Gir meg ikke på dette.;)

Takk for tipset. Da prøver jeg nok gullmailen, selv om jeg bare er sølv, jeg også dersom min siste henvendelse om dette heller ikke fører frem.;)

Beklager om jeg kunne funnet ut dette et annet sted:

Er det noen som vet hva jeg får i bonuspoeng på disse rutene:
SK OSL-CPH (ECONOMY RESTRICTED)
MS CPH-CAI (ECONOMY RESTRICTED)
MS CAI-CPH (PREMIUM ECONOMY)
SK CPH-OSL (PREMIUM ECONOMY)

THY OSL-IST (Klasse J)
THY IST-EBL (Erbil) (Klasse J)
THY EBL-IST (Klasse J)
THY IST-OSL (Klasse J)

Ingen som vet eller tør å anslå?

Jeg så denne: "Visste du at medlemmer som har oppnådd EuroBonus Gold eller høyere minst 10 ganger innen de fyller 60 år, får gullkort på livstid?"

Da burde jeg vel alt nå ha fått det på livstid..? Eller må jeg vente til jeg blir 60?

Jeg så denne: "Visste du at medlemmer som har oppnådd EuroBonus Gold eller høyere minst 10 ganger innen de fyller 60 år, får gullkort på livstid?"

Da burde jeg vel alt nå ha fått det på livstid..? Eller må jeg vente til jeg blir 60?

Du må bli 60

Du må bli 60

Og du må ha opptjent poeng i henhold til kravene for gull. Oppnådd gull på andre måter teller ikke.

EDIT: I følge SAS er ikke dette en ordinær del av EB, men et "hyllest" til gode kunder. Hva forskjellen er vites ikke ?

Last edited:
Og du må ha opptjent poeng i henhold til kravene for gull. Oppnådd gull på andre måter teller ikke.

EDIT: I følge SAS er ikke dette en ordinær del av EB, men et "hyllest" til gode kunder. Hva forskjellen er vites ikke ?

Ja, vanskelig og vite

Men det funker i hvertfall, da gamlefar fikk brev om gullstatus ut livet når han fylte 60 i høst

Egentlig ganske fornuftig av SAS å gi dette når man fyller 60. Hos KLM får du evig status etter 10 år og kan således begynne på en ny allianse allerede i 30 åra..

Hei og hå folkens,

ett spm ang. bestilling/reising med bonus billetter. ved bestilling av bonus billetter "via" beste tilgjengelighet så står det at man opptjener også poeng, er dette noe nytt eller har det alltid vært sånt? og f.eks. hvis man bestiller business billt og betaler fullt ut med poeng, opptjener man da samme antall poeng som når man betaler samme business billetter med penger? eller vil det være noe mindre?

ha en fin kveld alle sammen!

Back