EuroBonus 2.0

Kan noen fortelle meg hva dette er for noe??
"Double points youth 2014"

Ellers var det ikke så fryktelig mye poeng å hente på turen til og fra Stuttgart, men bilettene kostet next to nothing, så jeg klager ikke. :D
 

Attachments

  • Eurbonus.png
    Eurbonus.png
    29.7 KB · Views: 736
Kan noen fortelle meg hva dette er for noe??
"Double points youth 2014"

Ellers var det ikke så fryktelig mye poeng å hente på turen til og fra Stuttgart, men bilettene kostet next to nothing, så jeg klager ikke. :D

Jeg ser Lufthansa gir nøyaktig like mange poeng for tysk innenriks som de gjorde for seks år siden, da jeg fløy en del innad i Tyskland (inkludert den mest meningsløse flyturen av alle: Stuttgart - Frankfurt). Ikke den helt store uttellingen, men er vel omtrent på nivå med SAS' poenggivning etter nedskalering.
 
Vurderer en siste milage run med UA, men det vil jo komme endringer her også snart. Noen som har en ide om UA også vil devalueres i Eurobonus. Vurderer en tur i midten av mars. De endrer jo for partnere fra 1. Mars, så frykter at eb også endrer ua opptjening fra denne dagen.
 
Vurderer en siste milage run med UA, men det vil jo komme endringer her også snart. Noen som har en ide om UA også vil devalueres i Eurobonus. Vurderer en tur i midten av mars. De endrer jo for partnere fra 1. Mars, så frykter at eb også endrer ua opptjening fra denne dagen.
Tar ingen sjangser så jeg har 3 rundturer med United i år før endringene slår til. Greit å nå gullkravet 3 måneder uti opptjeningsperioden. :cool:
Har allerede fått inn de første poengene fra UA-flighter og det er fortsatt 100% opptjening.
 
Tar ingen sjangser så jeg har 3 rundturer med United i år før endringene slår til. Greit å nå gullkravet 3 måneder uti opptjeningsperioden. :cool:
Har allerede fått inn de første poengene fra UA-flighter og det er fortsatt 100% opptjening.

Et lite idiotspørsmål fra min side: Teller UA-flyvninger (i connection med SAS-flyvning- og booking) som kvalifiserende flyvninger? Jeg har flydd både UA og Continental tidligere, men det ser ut som om jeg kun har fått ekstrapoeng og ikke grunnpoeng for det. Merkelig.
 
Nei, kun SAS og Widerøe. (og sas group som blue1 etc?)

Det er også litt merkelig, for jeg har fått grunnpoeng etter flyvninger med både Lufthansa og Austrian - men altså ikke United eller gamle Continental (selv på connections i forbindelse med reiser bestilt gjennom SAS). Mulig det er klassisk inkonsekvens.
 
@Sundet81 Bare for å ha det på det rene, flyvninger med *A partnere gir grunnpoeng, ikke ekstrapoeng. Så det teller mot kravet på 45000 poeng for EBG.
 
Vurderer en siste milage run med UA, men det vil jo komme endringer her også snart. Noen som har en ide om UA også vil devalueres i Eurobonus. Vurderer en tur i midten av mars. De endrer jo for partnere fra 1. Mars, så frykter at eb også endrer ua opptjening fra denne dagen.

Står det noe mer om denne endringen noen plass, en plass jeg ikke finner? :)

Vil det si at turer bestilt med UA før 1. Mars har like god opptjening som vi ellers ville vært vandt til?

Har tydeligvis ikke følgt med i UA-timen...
 
Står det noe mer om denne endringen noen plass, en plass jeg ikke finner? :)

Vil det si at turer bestilt med UA før 1. Mars har like god opptjening som vi ellers ville vært vandt til?

Har tydeligvis ikke følgt med i UA-timen...
Jeg har også lurt på dette. Mye spekulasjoner men ingen som har noe håndfast å vise til.
Planlegger en tur til sommeren og vil gladelig velge ANA om opptjening er lik. Gir UA fire ganger opptjening så blir det noe annet..
 
Historien har vist at hverken SAS eller operating carrier tar ansvar for plutselige endringer i partneropptjeningen, selv om billettene ble bestilt før endringene ble annonsert, så jeg ville vært forsiktig med å legge for mange egg i samme kurv og satse alt på at billige UA-billetter skal gi full opptjening fremover.

Det er for øvrig ikke overraskende når man ser hvordan f. eks. EuroBonus behandlet egne medlemmer i forbindelse med "novemberslakten". Da fikk vi knappe to døgns varsel for booking av fremtidige reiser - uten å informere medlemmene per epost før seks dager etter at fristen var utløpt.

En opptreden som EuroBonus-sjef Nils Lindhe for øvrig synes var aldeles strålende service på et nettmøte tidligere i uken... :rolleyes:
 
Historien har vist at hverken SAS eller operating carrier tar ansvar for plutselige endringer i partneropptjeningen, selv om billettene ble bestilt før endringene ble annonsert, så jeg ville vært forsiktig med å legge for mange egg i samme kurv og satse alt på at billige UA-billetter skal gi full opptjening fremover.

Det er for øvrig ikke overraskende når man ser hvordan f. eks. EuroBonus behandlet egne medlemmer i forbindelse med "novemberslakten". Da fikk vi knappe to døgns varsel for booking av fremtidige reiser - uten å informere medlemmene per epost før seks dager etter at fristen var utløpt.

En opptreden som EuroBonus-sjef Nils Lindhe for øvrig synes var aldeles strålende service på et nettmøte tidligere i uken... :rolleyes:

Helt enig. Jeg ble utsatt for dette med LX, da de EB endret opptjeningen i Z fra 200 til 100%. Spilte ingen rolle om det var 200 % når jeg bestillte.

Forsøkte å ta dette med Forbrukerrådet, men siden dette var "poeng" ville de ikke ta saken videre, da vilkårende tilsier at de kan gjøre endring når de passer de.

Flott service dette også :rolleyes:
 
Helt enig. Jeg ble utsatt for dette med LX, da de EB endret opptjeningen i Z fra 200 til 100%. Spilte ingen rolle om det var 200 % når jeg bestillte.

Forsøkte å ta dette med Forbrukerrådet, men siden dette var "poeng" ville de ikke ta saken videre, da vilkårende tilsier at de kan gjøre endring når de passer de.

Flott service dette også :rolleyes:
Akkurat dette jeg har i minne ved min bekymring ved UA.
Godt mulig jeg stereotyper men er 99% sikker på at japanske ANA har bedre in-flight service enn UA. UA tar til og med betalt for et glass vin.. Derfor må det være 100% for å gi noe merverdi ;)
 
Utfra det jeg leser her har selskapene rett til å endre det meste vedr. poengopptjening etter eget forgodtbefinnende. Bestilte for noen uker siden OSL-LAX i P. Austrian og United hadde like priser, valgte UA grunnet 200% opptjening selv om jeg ville foretrukket Austrian. Så det er slik at de kan bruke dette som lokkemiddel for å bli valgt, og så plutselig fjerne det? Brukte *oversikte til SAS for å sjekke antall poeng. Den sier fremdeles 200% opptjening.
 
Interessant å sitte og lese denne tråden. Vi har alle forskjellige grunner for å fly, og har ulik motivasjon i forhold til bonusprogrammet. For meg er ikke bonuspoengene "en del av avtalen", avtalen min mellom SAS og meg går ut på at de flytter mellom avtalte flyplasser til avtalt dag og tid. Det er det jeg trenger for å kunne gjøre jobben min. Så får jeg bonuspoeng av SAS, det er jeg glad for. Når jeg får nok bonuspoeng så får jeg en status som forenkler reisehverdagen min betraktelig, som sparer meg for en del tid og som reduserer litt risikoen ved reisinga (ikke det å falle ned men det å faktisk kunne være på ankomststedet mitt nærmest mulig planlagt tid). Ved å endre på bonuspoengopptjening og -uttak så føler jeg ikke at SAS på noen som helst måte bryter noen avtaler oss i mellom. Greit nok med reiser man har bestilt, men at SAS endrer på dette for reiser jeg kommer til å bestille, helt greit for meg. Men som jeg skrev, vi har alle våre grunner, dette var basert på mine grunner.
 
Interessant å sitte og lese denne tråden. Vi har alle forskjellige grunner for å fly, og har ulik motivasjon i forhold til bonusprogrammet. For meg er ikke bonuspoengene "en del av avtalen", avtalen min mellom SAS og meg går ut på at de flytter mellom avtalte flyplasser til avtalt dag og tid. Det er det jeg trenger for å kunne gjøre jobben min. Så får jeg bonuspoeng av SAS, det er jeg glad for. Når jeg får nok bonuspoeng så får jeg en status som forenkler reisehverdagen min betraktelig, som sparer meg for en del tid og som reduserer litt risikoen ved reisinga (ikke det å falle ned men det å faktisk kunne være på ankomststedet mitt nærmest mulig planlagt tid). Ved å endre på bonuspoengopptjening og -uttak så føler jeg ikke at SAS på noen som helst måte bryter noen avtaler oss i mellom. Greit nok med reiser man har bestilt, men at SAS endrer på dette for reiser jeg kommer til å bestille, helt greit for meg. Men som jeg skrev, vi har alle våre grunner, dette var basert på mine grunner.

Dette er alt sammen gyldige poenger, men det er én vesentlig dimensjon ved bonusprogrammet som ikke nevnes her: lojaliteten. Hovedhensikten fra SAS' side med Eurobonus er ikke så mye å gi kundene en bonus som det er å få kunder til å velge SAS. Bonuspoengene er et middel til dette målet. For kunden blir bonuspoengene en ekstra attraksjon, av årsaker du er inne på over, men samtidig også en grunn til å velge akkurat SAS fremfor konkurrenter til å foreta transporten fra A til B, spesielt dersom SAS har høyere billettpriser.

Når man imidlertid ikke nødvendigvis får den ekstra attraksjonen man er forespeilet for nettopp å velge SAS fremfor konkurrenter, så kan man bli skuffet, spesielt i de tilfeller hvor det gjør andre alternativer mer attraktive enn de var ved det tidspunktet man valgte SAS. Her ligger etter min mening problemet med den plutselige devalueringen av Eurobonus: ikke devalueringen i seg selv, men at premissene for å velge SAS endres på altfor kort varsel. Det blir litt som å lokkes inn i en dagligvarebutikk med et godt tilbud, men bare for å finne at tilbudet trekkes tilbake eller reduseres mens man befinner seg i butikken. Da vil de fleste velge å handle der allikevel, ettersom de allerede har parkert bilen og ikke har tid eller gidder å kjøre til neste butikk.
 
Back
Top