EuroBonus 2.0

Hva kan CBP si på dette? Er ikke ulovlig å reise inn/ut av USA på 3 timer? Har selv vært i USA på fem timer før.

Alternativt kan man jo ta SK907 en lørdag, og 908 tilbake fra EWR på søndagen. Da rekker man jobb mandag :)

Bare å si at det er et Milage Run så går det sikkert helt greit :)

Hvor bra er egentlig "nye eurobonus?. Jeg syntes ikke SAS holder hva de lover. Jeg ble EBS 10AUG. Fikk sølvkort på mobil dagen etter.

15AUG OSL-BGO SK291
Status: EBB på billett. (Endret til EBS etter 20min kø ved service center)
Fast-Track: Ja
Lounge: Ja
SASPLUS/Business-bagdrop: Nei. Henvist til Economy/Self-bagdrop.

21AUG BGO-OSL SK284
Status: EBB på billett. (Endret til EBS etter 10min kø ved service center)
Fast-Track: Nei
Lounge: Nei. Fungerte ikke ved ankomst OSL, noe SAS lovde på chat.
SASPLUS/Business-bagdrop: Var ikke kø på Self-bagdrop, brukte denne.

24AUG OSL-BGO SK297
Status: For 3.gang.. EBB på billett. (Endret til EBS etter 1min kø ved service center)
Fast-Track: Nei. Stengt??
Lounge: Nei. Kom ikke inn, og personalet i Lounge ville ikke hjelpe meg.
SASPLUS/Business-bagdrop: Nei. Henvist til Economy/Self-bagdrop. Denne var ganske flau, da mannen bak skranken kjeftet på meg. "DU KAN IKKE SJEKKE INN HER MED SØLV". Enda flauere at tilfeldige forbipasserende stirrer dumt på meg.

For å få sølvstatus må jeg til servicesenter hver eneste gang. Hva hjelper det med fast-track når denne stenger kl20? Business-bagdrop du liksom...

Antar at du har brukt EBS prefix når du har lagt inn nummer på billet?

Har snakket litt med SAS ansatte som sier at de gjerne skulle ønske og gi det lille ekstra til EBD men pr i dag er det ingenting i flight prep. eller systemer som identifiserer oss. Når prefiksen EBD er på plass i systemet (og på kortet) så regner jeg med at anerkjennelse biten hever seg et par hakk.

Snakket med gatehandlere på BGO i morges og de måtte ringe opp for å få bekreftet hvilke regler som gjaldt for oppgradering. Svaret der var at purser ombord måtte avgjøre, som i mitt tilfelle betød å bli sittende i Go. Samtidig svarte den ene av dem at de har fått svært lite info om hva som faktisk gjelder og opplever at kundene og DN har bedre oversikt på hva Rikard og Eivind har lovet Diamantene...

Hvordan får man brukt hotellfordelene til eurobonusgull? Skulle gjerne benyttet meg av:

Radisson Hotels Worldwide
2 personer i dobbeltrom til enkeltromspris.
Tidlig innsjekking fra kl. 08.00, sen utsjekking kl. 18.00 (hvis tilgjengelig og etter avtale).
Sen utsjekking hvis tilgjengelig.
Prioritert venteliste.

Hvordan beholde sølvkortet?

Trenger man 20000 poeng eller 10 reiser i inntjeningsperioden for å beholde sølvkortet sitt?

Har 19800 grunnpoeng denne perioden og den går ut på søndag.

Hvordan løser jeg dette?

Hvordan får man brukt hotellfordelene til eurobonusgull? Skulle gjerne benyttet meg av:

Radisson Hotels Worldwide
2 personer i dobbeltrom til enkeltromspris.
Tidlig innsjekking fra kl. 08.00, sen utsjekking kl. 18.00 (hvis tilgjengelig og etter avtale).
Sen utsjekking hvis tilgjengelig.
Prioritert venteliste.

Aner ikke, men du kan matche EBG mot Club Carlson gull og få enda flere fordeler. Les egen tråd.

Det stemmer det, du får ebs inneværende år pluss neste periode +3mnd, i ditt tilfelle 03/16

Er det sånn at gammel opptjeningsperiode/system får varighet ut perioden + 3 mnd mens ny opptjeningsperiode får varighet ut perioden + ett år?

Jeg fikk ebg nå, men har opptjeningsperiode fra 1.okt 2013 - 31.sept 2014. Ut i fra appen ser det ut som den nye *G statusen bare er gyldig frem til des 14. Betyr det at jeg må kjøre på med ny runde med MR for å utnytte de ekstra poengene jeg får som ebg i høst for å opprettholde *G etter januar 2015?

Er det sånn at gammel opptjeningsperiode/system får varighet ut perioden + 3 mnd mens ny opptjeningsperiode får varighet ut perioden + ett år?

Jeg fikk ebg nå, men har opptjeningsperiode fra 1.okt 2013 - 31.sept 2014. Ut i fra appen ser det ut som den nye *G statusen bare er gyldig frem til des 14. Betyr det at jeg må kjøre på med ny runde med MR for å utnytte de ekstra poengene jeg får som ebg i høst for å opprettholde *G etter januar 2015?

Status varer ut nåværende opptjeningsperiode + 1 år og 3 mnd. Det som vises i appen er veldig ofte konsekvent et år feil. Din status varer til des 15.

Status varer ut nåværende opptjeningsperiode + 1 år og 3 mnd. Det som vises i appen er veldig ofte konsekvent et år feil. Din status varer til des 15.

Tall. Det var det jeg håpet på (og trodde etter å ha lest her inne). Ble usikker når jeg så gyldighet på appen, men da regner jeg med at kortet som etterhvert kommer i posten er riktig!

Må nok slave OSL-BGO-OSL i morgen formiddag, jeg mangler ca 2300 grunn poeng, og perioden slutter søndag. Dette holder dog kun til EBG for denne perioden, men så starter jakta, med 2 OSL-SFO i C, og da er det plutselig EBD i "pipen".

Var i dag i KRS, der er det fryktelig lite positive SK folk. Ba om en re-seating, og det fikk de f@@n meg ikke til på et fly med 60% belegg og +30 min ATC-slot til OSL. Makan

Var i dag i KRS, der er det fryktelig lite positive SK folk. Ba om en re-seating, og det fikk de f@@n meg ikke til på et fly med 60% belegg og +30 min ATC-slot til OSL. Makan

Du kan jo være glad for at ikke det er hjemmeflyplassen. Alt er brysomt der. Kom engang i skade for å be om gjennomgående innsjekk istedet for tagging av baggasje helt frem. Ble regelrett skjelt ut før jeg fikk dratt opp gullkortet og forklart at det var tagging jeg skulle ha. Flott det der. Ikke at kortet hjalp altså. Fikk jo idiotstempelet med en gang.

Kan sikkert finne utav det en plass, men kanskje jeg sparer litt tid ved å spørre her ;-)

Hva må jeg betale i kroner og øre for en bonusbillet med SAS mellom Norge og USA? Finner ut hvor mange poeng det koster, men hva må jeg faktisk betale i tillegg ?

Hei staale!

Jeg betalte rundt kr 600 t/r Trondheim-Washington i Business i sommer... Var via både OSL og CPH, så du kan nok få det billigere enn det jeg betalte.

Kim

Kan sikkert finne utav det en plass, men kanskje jeg sparer litt tid ved å spørre her ;-)

Hva må jeg betale i kroner og øre for en bonusbillet med SAS mellom Norge og USA? Finner ut hvor mange poeng det koster, men hva må jeg faktisk betale i tillegg ?

Går du inn på sas.no og velger bonusreisen du vil ha, kommer avgiftene lett tilgjengelig. Da kan du se hva det koster på de forskjellige routingene (via cph/arn/osl etc).

Back