EuroBonus 2.0

Er det slik at jeg skal gidde å gå for diamantstatus? Min opptjeningsperiode er til 31 juli så jeg har i realiteten kort tid igjen for å få 12000 poeng. Er diamantstatusen noe vits å inneha per ce? Er jo rimelig fornøyd med gullkortet.
Du får ett år lengre med status, og et par flere perks slik som -40% på beste tilgjengelighet, lengre levetid på poeng, goodiebag, gi bort gullkort osv. Avhenger av ditt bruk og reisemønster fremover, egentlig.

Du får ett år lengre med status, og et par flere perks slik som -40% på beste tilgjengelighet, lengre levetid på poeng, goodiebag, gi bort gullkort osv. Avhenger av ditt bruk og reisemønster fremover, egentlig.

Er 30%, men uansett en stor fordel. Kombinert med sort landing er det verdt en tur til BCN.

Er det slik at jeg skal gidde å gå for diamantstatus? Min opptjeningsperiode er til 31 juli så jeg har i realiteten kort tid igjen for å få 12000 poeng. Er diamantstatusen noe vits å inneha per ce? Er jo rimelig fornøyd med gullkortet.

Med de fordelene Diamond gir idag er det ikke spesielt interessant for meg hvertfall, men det kan jo komme nye fordeler med tiden. Om det ikke tar altfor mye tid eller koster altfor mye penger ville jeg vel kanskje gått for det.

Hvis du finner en MR til rundt to lapper og er heldig å bli Diamant når det dukker opp nye Marshall headset som velkomstgave er det vel ingenting å tenke på.

Noen som vet hvorfor jeg har så få seter å velge mellom, mens min samboer kan velge nesten alle? Jeg reiser EBG med spedbarn på fanget og han reiser EBS. Bestilte billettene samtidig, men hans er en ungdomsbillett (siden ikke sas tillater spedbarn med på ungdomsbillett, måtte jeg kjøpe vanlig billett...)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    64.2 KB · Views: 841
Det er fordi ikke alle rader har ekstra surstoffmaske eller at andre spedbarn sitter på den raden.

Generelt sett: Det er kun partallsradene på 73X som har ekstra oksygenmaske, i tillegg lar ikke SAS barn/infants (naturlig nok) sitte på nødutgang. MEN: I tillegg får de heller ikke sitte på raden foran/bak nødutgang!

Her ser det jo ut som set er oddetallsradene som er tilgjengelige, og derfor har masker.

Jeg synes det er litt interessant at det er så tydelig "oddetallsradene" som er valgt, og ikke "annenhver rad", ref feks radene 12 og 14 som ligger etter hverandre (nummer 13 er ikke i bruk). Det må jo nesten bety at en annen operatør, som bruker alle radnummer, har en annen konfigurasjon på maskene.

Flyr som oftest Plus, og da kan jeg merkelig nok velge alle de første seteradene! Mulig de to første har maske til spedbarn.

Flyr som oftest Plus, og da kan jeg merkelig nok velge alle de første seteradene! Mulig de to første har maske til spedbarn.

Flyene er ofte utstyrt med flere masker helt foran og helt bak i kabinen med tanke på at det ofte oppholder seg flere passasjerer der samtidig, eksempelvis dokø ;)

Er noen få poeng unna 50 000 nå, men har kun 2 000 pts oppsamlet i "your qualifying period" som i mitt tilfelle er 010714-300615

Blir man oppgradert til nytt nivå i det man bikker 50 000 tot, eller "mister" jeg de 46 000 jeg har fra før "your qualyfing period" mtp på nytt nivå?

Last edited:
Hvis jeg forstår spørsmålet rett: Du opptjente 46.000 poeng før 010714, og har opptjent 2000 poeng etter 010714?

Du må opptjene det antall poeng som kreves for neste nivå i innværende opptjeningsperiode. Dersom man ikke klarer det, nullstilles opptjeningen, men du beholder selvfølgelig poengene. Med andre ord trenger du 48.000 poeng til før 300615 for å oppnå gullkort.

Med mindre du går innunder de "gamle" reglene med 45.000 for gull, da skal dette kunne ordne seg med en epost til SAS!

Der har du nok hatt flaks ja..
Du må ha 50000 poeng innenfor din opptjeningsperiode men siden den nå er over kan du sende mail til gull.no@sas.no og si at du har passert 45000 og kvalifiserer etter de gamle regler som gjelder din forrige opptjeningsperiode. Dette kommer av at regelen om 50000 kom i fjor høst.

Er nok ikke samlet i samme opptjeningsperiode, og sikkert ikke grunnpoeng heller ;-) Hadde et lite håp om veldig kort vei til gullkort, men ser poenget med at det ikke skal være såå lett , at man bare kan samle poeng over tid og så bli EBG.

Back