EuroBonus 2.0

Er egentlig ikke supervanskelig å bli EBG.

5tur retur til BCN i plus ( ca 10k poeng pr tur) er du heldig får du turene til ca 3k pr stk. så er du gull :=)

Er egentlig ikke supervanskelig å bli EBG.

5tur retur til BCN i plus ( ca 10k poeng pr tur) er du heldig får du turene til ca 3k pr stk. så er du gull :=)

Nesten likegreit å slå til neste gang SAS annonserer New York til 2999,-, dra på dagstur / evt. weekend og sats på Optiontownoppgradering begge veier. Går sistnevnte igjennom får man plutselig endel grunnpoeng på en mer komfortabel måte ;)

Evt t/r UA OSL-MIA eller FLL i okt-nov for litt over 3000 vil gi fra 9500 poeng og oppover avhengig av routing.

Har ved flere anledninger sett at status som er gitt bort ikke fremkommer på boardingkort, men at opprinnelig status vises i stedet (f. eks. EBB i stedet for EBG). Er dette en bug eller en bevisst strategi fra SAS (rangere "gitt bort"-status lavere enn opptjent status)?

Det er gått flere måneder mellom tidspunkt for statusendring, så det kan neppe være forklaringen.

Har ved flere anledninger sett at status som er gitt bort ikke fremkommer på boardingkort, men at opprinnelig status vises i stedet (f. eks. EBB i stedet for EBG). Er dette en bug eller en bevisst strategi fra SAS (rangere "gitt bort"-status lavere enn opptjent status)?

Det er gått flere måneder mellom tidspunkt for statusendring, så det kan neppe være forklaringen.

Bookinger som er gjort før statusendring måtte iallefall før oppdateres manuelt med ny status. Send mail til kundeservice eller ring hvis det haster.

Hva går egentlig bedre tilgjengelighet for gull/diamond ut på? Er det snakk om rabatt på "best tilgjengelighet" priser?

Hva går egentlig bedre tilgjengelighet for gull/diamond ut på? Er det snakk om rabatt på "best tilgjengelighet" priser?

Det er rabatt på "beste tilgjengelighet/ delbetaling med poeng" billettene. 10% avslag for EBS, 20% for EBG og 30% for EBD.

De billettene gjør at jeg som EBD i kan ta ut bonusreiser til marginalt høyere kost bare det finnes ledige seter på flyet.

Er dette en bug eller en bevisst strategi fra SAS (rangere "gitt bort"-status lavere enn opptjent status)?

Det er flere grunner til at det skjer, men primært fordi kortnummer ikke er validert. Det kan skje fordi man har feil prefiks, eller mangler denne. Kortnummer blir forsøkt validert ved booking, så om dette endres så må det gjøres på nytt. En del systemer og reisebyrå-agenter, legger inn kortnummer direkte som FQTV-element og da trigges ikke en revalidering.
Om man kan kalle det en bug eller feature med Amadeus sitt innsjekksystem spørs nok på hvem man spør, det er en måte å holde antall transaksjoner nede. Hvis korrekt kortnummer ligger inne, så kan man be de på innsjekk om å oppdatere kortnummer så skal den revalideres.
En annen årsak er timeout på forbindelsen til Eurobonus-databasen.

Ser ut som alle med sølvkort ble overført til de nye opptjeningsreglene uansett periode. Trodde jeg ble værende på de gamle reglene og måtte ha 20.000 grunnpoeng for å beholde sølv, men ser ut som det holdt med 10.000 og jeg derfor klarte beholde det, på tross av relativt lite flyvning det siste året

Har ikkje alle stengt tatt hamna på nye reglar? Skilnaden er at for sølv er dei nye betre, til gull er dei nye værre.... Har forstått det slik at oppgradering til gull på "gamle" reglar blir godt manuelt på førespurnad uansett? Og det er vel ingen som tek kontakt for å kvalifisere på gamle sølvreglar. :)

Da kan jeg fastslå at det ikke stemte, og jeg endte opp med de gamle reglene, så 18.000 poeng holdt ikke til sølv og jeg dermed ble nedgradert til menig

Da kan jeg fastslå at det ikke stemte, og jeg endte opp med de gamle reglene, så 18.000 poeng holdt ikke til sølv og jeg dermed ble nedgradert til menig

Poenggrensa står fortsatt på 20.000 poeng, den ble aldri justert. Det som derimot ble justert ned fra 20 til 10 var antall segmenter med SK som behøvdes. Så nå trengs bare 5 t/r for å få sølv.

Evt t/r UA OSL-MIA eller FLL i okt-nov for litt over 3000 vil gi fra 9500 poeng og oppover avhengig av routing.

Finner mange hits på denne hvor man opptjener 12000 miles (dog via Chicago..) hos United for knappe NOK 3150,- Konverteres dette direkte til EB poeng 1:1 for K?

Nesten likegreit å slå til neste gang SAS annonserer New York til 2999,-, dra på dagstur / evt. weekend og sats på Optiontownoppgradering begge veier. Går sistnevnte igjennom får man plutselig endel grunnpoeng på en mer komfortabel måte ;)

Kanskje ikke CBP er like enig ? - Har hørt om dagsturister som har gått skikkelig i fella, selv med gyldig ESTA

Kanskje ikke CBP er like enig ? - Har hørt om dagsturister som har gått skikkelig i fella, selv med gyldig ESTA

Hva kan CBP si på dette? Er ikke ulovlig å reise inn/ut av USA på 3 timer? Har selv vært i USA på fem timer før.

Alternativt kan man jo ta SK907 en lørdag, og 908 tilbake fra EWR på søndagen. Da rekker man jobb mandag :)

Hvorfor skal det være et problem?
Jeg har selv flere ganger bare vært under et døgn i USA uten at det har skapt noen problemer.

Hvorfor skal det være et problem?
Jeg har selv flere ganger bare vært under et døgn i USA uten at det har skapt noen problemer.

Vil vel tro det kan utløse noen ekstra spørsmål og kanskje ekstra kontroll av medbrakt bagasje. De gjør vel dog en totalvurdering, men ser du ut som en smugler ville jeg forventet ekstra spørsmål...

Vil vel tro det kan utløse noen ekstra spørsmål og kanskje ekstra kontroll av medbrakt bagasje. De gjør vel dog en totalvurdering, men ser du ut som en smugler ville jeg forventet ekstra spørsmål...
Jeg tror nok det er andre ting som utløser disse "spørsmålene". Jeg er i skrivende stund på vei hjem fra en tur hvor jeg var under 24 timer i USA, og fikk ingen ekstra spørsmål.

Det er helt vanlig at foretningsreisende drar samme dag, det er også helt vanlig at transitpasasjerer drar samme dag.

Back