EuroBonus 2.0

Har nettopp blitt EBS og skal reise til Japan i November. Gjelder én ekstra bagasje til alle destinasjoner med SAS? Ser at prisene for ekstra bagasje er rimelig høye til lengre destinasjoner, langt oppe i 500 kroner én vei. Hvis det er slik at ekstra bagasje fås til alle destinasjoner hvor SAS flyr, så må jeg si meg positivt overrasket over "små" statusen Silver :)

Har nettopp blitt EBS og skal reise til Japan i November. Gjelder én ekstra bagasje til alle destinasjoner med SAS? Ser at prisene for ekstra bagasje er rimelig høye til lengre destinasjoner, langt oppe i 500 kroner én vei. Hvis det er slik at ekstra bagasje fås til alle destinasjoner hvor SAS flyr, så må jeg si meg positivt overrasket over "små" statusen Silver :)

Ja, det kolliet med ekstra bagasje gjelder så lenge du flyr med SAS metall, på en ordinær ruteflyvning. (ikke charter).

Ettersom såpass mange flyselskaper har et nivå "over" Star Alliance Gold, er det vel egentlig på sin plass med et nytt nivå hos *A snart? Med tilgang til first lounger f.eks. slik som hos OneWorld.

Ettersom såpass mange flyselskaper har et nivå "over" Star Alliance Gold, er det vel egentlig på sin plass med et nytt nivå hos *A snart? Med tilgang til first lounger f.eks. slik som hos OneWorld.
Tja, hvor mange F-lounger er det i *A? Hvor mange unntak vil det være?

I oneworld er det unntak for Concorde Room. Unntak for Premium Terminal i Doha (man kom ikke inn i businessdelen engang, men nå stenger jo hele Premium Terminal fra og med i dag). Unntak for TAM First-loungen. Unntak for QRs lounge i LHR T4. Osv.

Ja dette er jeg enig i - Få inn SK*D på bookingen, og tilgang first sine fasiliteter.

Ja dette er jeg enig i - Få inn SK*D på bookingen, og tilgang first sine fasiliteter.

Jesus, kravmentalitet her altså ;)

Lufthansa gir dette til sine HON-kunder, men da må du fly inn 600K miles i året, litt mer enn de 100K for EBD - tror du kan se langt etter dette.

Med tanke på det mjfeldheim spør etter. Noko eg har begynt å motta i den seinare tida er ein mail med tips til min reise. Ikkje at det kjem til kvar av reisene eg har bestilt, har p.t. 8 bookinger inne på appen, og har mottatt tre slike mailer. Og ikkje at det er like logisk kva reiser eg får tips og informasjon om destinasjonen om, skal t.d. bu nokon mnd i Tyskland i haust, og fekk ein mail med tips og triks om Bergen i og med at eg skal heim ei langhelg. Men likevel - her står det mellom anna kor mykje bagasje ein får ha med basert på både status og billett (eg visste f.eks ikkje at eg som EBS kan ta med tre kofferter når eg reiser med plus - kanskje logisk, men likevel ikkje noko eg har fått med meg), lenker til servering osv.

Altså - etter mi meining ein god ting, men rart at ein berre får det for somme av turane og ikkje alle?

Med tanke på det mjfeldheim spør etter. Noko eg har begynt å motta i den seinare tida er ein mail med tips til min reise. Ikkje at det kjem til kvar av reisene eg har bestilt, har p.t. 8 bookinger inne på appen, og har mottatt tre slike mailer. Og ikkje at det er like logisk kva reiser eg får tips og informasjon om destinasjonen om, skal t.d. bu nokon mnd i Tyskland i haust, og fekk ein mail med tips og triks om Bergen i og med at eg skal heim ei langhelg. Men likevel - her står det mellom anna kor mykje bagasje ein får ha med basert på både status og billett (eg visste f.eks ikkje at eg som EBS kan ta med tre kofferter når eg reiser med plus - kanskje logisk, men likevel ikkje noko eg har fått med meg), lenker til servering osv.

Altså - etter mi meining ein god ting, men rart at ein berre får det for somme av turane og ikkje alle?

Har vært med på det samme, fikk en slik mail igår pga. reisen min til Tokyo i November. Her stod det også at siden jeg er sølv får jeg en ekstra bagasje med. Men har også vært borti ganger hvor jeg ikke får en slik mail (f.eks. London, Barcelona osv.) og tider hvor jeg har fått, som ofte ikke gir mening. Gjerne hjem til hjembyen eller noe slik. Lurer meg på at siden vi får 3 på Plus, får vi da 3 på Business med 32kg da? Siden standard der er 2 stk på 32kg?

Har vært med på det samme, fikk en slik mail igår pga. reisen min til Tokyo i November. Her stod det også at siden jeg er sølv får jeg en ekstra bagasje med. Men har også vært borti ganger hvor jeg ikke får en slik mail (f.eks. London, Barcelona osv.) og tider hvor jeg har fått, som ofte ikke gir mening. Gjerne hjem til hjembyen eller noe slik. Lurer meg på at siden vi får 3 på Plus, får vi da 3 på Business med 32kg da? Siden standard der er 2 stk på 32kg?

Fra SAS:

Så mye kan du ta med deg gratis:
BillettypeAntall og vekt
SAS Go

1 bagasje x 23 kg
SAS Plus
2 bagasje x 23 kg
SAS Business
(kun til/fra USA & Asia)
2 bagasje x 32 kg

Da blir det altså:

Innen Norden og Europa

SAS Go:
1.stk x 23 kg for alle
2.stk x 23 kg for EBS og *G
3.stk x 23 kg for EBG og EBD

SAS Plus:
2.stk x 23 kg for alle
3.stk x 23 kg for EBS og *G
4.stk x 23 kg for EBG og EBD

Resten av verden:

Reglene er like som over for Go og Plus, men det er SAS Buisiness i tillegg
2.stk x 32 kg for alle
3.stk x 32 kg for EBS og *G
4.stk x 32 kg for EBG og EBD

SQ, LX og LH sine F-lounger kan vi se langt etter. Thai også tror jeg, men kanskje f.eks. UA sine (som uansett ikke er så mye å trakte etter)
Nei, jeg tror ikke vi skal forvente noe som helst, bortsett fra nytt farge på kortet.

Lurer forresten på hvorfor SAS ikke er villige til å selge meg en standby-billett på en dag da alle resterende fly var fullbooket. Det dukker jo alltid opp noen plasser, og etter jeg hadde fått en melkerute med et annet selskap og sjekket inn, dukket det selvsagt opp et sete på neste avgang på appen. Dårlig revenue management her, siden jeg endte med å betale rimelig mye mer til et annet selskap enn fullpris C hos SAS for å komme meg hjem.

Last edited:

Lufthansa gir dette til sine HON-kunder, men da må du fly inn 600K miles i året, litt mer enn de 100K for EBD - tror du kan se langt etter dette.

Trur ikke vi skal blande Jesus inn i denne diskusjonen. :=)

Jeg tror (vet) at mange EBD kunder flyr ganske mye mere enn 100`uten å oppnå Pandion. Samler SK miles, men flyr flere Star Alliance selskaper.

Oppriktig talt syns jeg det ville vært en flott ting for SAS å løfte Diamant fordelene endel slik at enda flere fløy C billetter nå når flyene skal shines opp. I tillegg tror jeg at flere EBD`er liker den oppmerksomheten de får fra et selskap en bruker flere hundre tusen kr på i året, gjerne i til tross for at andre selskap er billigere.

I tillegg tror jeg at dette vil hjelpe for å unngå en ny flukt av kunder nå når andre selskap øker
sin på Scandinavia.

Personlig ønsker jeg upgrade vouchers for EBD kunder. Hva med 2 vouchers til C eller Plus feks? Selvsagt til bruk ved ledig plass/mat I C kabinen/Plus kabinen.

Dette er ikke riktig. Det er 600k over 2 etterfølgende kalenderår... Dog dyre billetter i F og C

Logget akkurat inn på silver.sas.no for å se om det hadde kommet noe nytt, og jaggu har de ikke endret pittelitt på menyvalget på toppen.
Nå står det plutselig "Events"!

http://www.eurobonusplusdeal.dk/

Hmm :)
Samme kom for Gull for en stund tilbake.

Ligger forøvrig en god del diverse sider i kildekoden til sas.no, blant annet en .no side med samme navn som den danske du linket til, og f.eks. "sasmystery.no". Mon tro hva dette er?
Code:
  var ExternalRedirectionDomain = 'sas.se,sas.no,sas.dk,sas.fi,www.flysas.com,http://www.saseurobonusshop.com/loyrewards,gui.flysas.net,www.eurobonusplusdeal.dk,www.eurobonusplusdeal.se,www.eurobonusplusdeal.no,vip.flysas.com,concierge.flysas.com,eurobonuspoints.com,eurobonuspointshoptoolbar.com,sasmystery.dk,sasmystery.se,sasmystery.no,onlineshopping.flysas.com,billigebonusrejser.eurobonusplusdeal.dk,https://pandion.flysas.com,https://diamond.flysas.com,https://gold.flysas.com,https://silver.flysas.com,https://member.flysas.com';

Har endelig fått EB Diamond pakken i posten men kortet og tagsene kom bare i en enkel konvolut og ikke i stor pakke som er vist tidligere, og det følgte ikke med smartpass, det måtte eg bestille utenom.. noen andre som har opplevd dette?

Har endelig fått EB Diamond pakken i posten men kortet og tagsene kom bare i en enkel konvolut og ikke i stor pakke som er vist tidligere, og det følgte ikke med smartpass, det måtte eg bestille utenom.. noen andre som har opplevd dette?

Konvolutt. Inni var det brev, to luggage tags og diamond-preget Dinersclub. Tok bare et par uker fra statusen var registrert til konvolutten dalte ned i postkassen i Bangkok

Heiho,
Før jeg ble diamond ga jeg bort et sølvkort til min far. Nå ønsker jeg å gi bort et gullkort til samme mann.. Men nettsidene sier at jeg kun kan gi et sølvkort til, siden jeg ga bort et sølvkort mens jeg selv var gull. Dette høres egentlig helt vanvidd ut.. Noen med erfaringer på området her, feks. hva SAS sier om det?

Back