EuroBonus 2.0

Heisann!

Har heller ikke fått velkomstpakke til EBD, og var Diamond allerede ved innføringen. Har også klaget, og fikk beskjed om å gå inn og bestille bagasjetags på nettsiden.

Lydig som en liten hund gjorde jeg det, forrige uke kom det GOLD-tags i posten.. hahaha.

Eneste fordelen med Diamond så langt er ... ehh.... ehh... ehh....

Kim

Nå skjønner jeg ingenting.. Bestilte nye bagtags siden gamle EBGer ikke fikk ny velkomstpakke/kort. Mottok to splitter nye bagtags idag, med gammelt design. Merkelig.

Noen har klaget her tidligere på seteblock for EBG. Andre har snakket positivt om dette. Min erfaring siste måned er meget god selv på fulle fly (nesten) og helt fremme i GO.

Forbedring etter 2.0 er min opplevelse.

Noen har klaget her tidligere på seteblock for EBG. Andre har snakket positivt om dette. Min erfaring siste måned er meget god selv på fulle fly (nesten) og helt fremme i GO.

Forbedring etter 2.0 er min opplevelse.

Har også hatt noe uttelling på seatblock selv på fulle fly. Kjekt at det er en softblock.

Fikk svar fra gullmailen nå at de ikke har laget tags med gulldesign.. Merkelig.

Jeg fikk som Kimpe skrev også tilsendt gamle gull tags selv om jeg er blitt EBD :) Bestilte bagtagsene rundt 15 april, så de har tydeligvis ikke produsert diamant-tags som de har liggende heller ;)

"Relansering" av EuroBonus

SAS-analytiker Jacob Pedersen i Sydbank spekulerer i om SAS kommer til å "relansere" Eurobonus-programmet som følge av dårlige resultater.

"Jacob Pedersen forventer samtidig, at SAS ved præsentationen af halvårsregnskabet onsdag i næste uge vil relancere loyalitetsprogrammet Eurobonus for at øge indtjeningen."

Noen ideer om hva vi snakker om her? Kanskje kun en PR-kampanje?

Lenke til artikkelen på EPN.dk 9/6/2014:
http://epn.dk/brancher/transport/luft/ECE6790474/sas-tvunget-til-at-saenke-priserne/

Re: "Relansering" av EuroBonus

SAS-analytiker Jacob Pedersen i Sydbank spekulerer i om SAS kommer til å "relansere" Eurobonus-programmet som følge av dårlige resultater.

"Jacob Pedersen forventer samtidig, at SAS ved præsentationen af halvårsregnskabet onsdag i næste uge vil relancere loyalitetsprogrammet Eurobonus for at øge indtjeningen."

Noen ideer om hva vi snakker om her? Kanskje kun en PR-kampanje?

Lenke til artikkelen på EPN.dk 9/6/2014:
http://epn.dk/brancher/transport/luft/ECE6790474/sas-tvunget-til-at-saenke-priserne/

Tror Jacob Pedersen er feilsitert. For EB er jo alt relansert. Og Jacob Pedersen er vel en av dem som følger SAS tettest, så dette vet han....

Fikk en ganske lang spørreundersøkelse fra EB i går. Håper de som er misfornøyde her har lagt inn forslag til forbedringer i undersøkelsen, som f.eks. garantert sete fram til avgang for EBD, garantert ledig midtsete for EBD i plus, oppgraderingsvouchere, pritag fra alle stasjoner osv osv.

Noen som har sett noe svart på hvitt om ' soft landing' fra EBD til EBG ?

Noen som kan bekrefte ev. avkrefte dette? Om det er tilfelle vil jeg vurdere et par mileageruns innen 1. august for å innkassere ca 15.000 poeng som vil gi meg Diamond. Da trenger jeg i så fall ikke å "stresse" for å beholde gullstatus året etter...

Noen som kan bekrefte ev. avkrefte dette? Om det er tilfelle vil jeg vurdere et par mileageruns innen 1. august for å innkassere ca 15.000 poeng som vil gi meg Diamond. Da trenger jeg i så fall ikke å "stresse" for å beholde gullstatus året etter...

Ja det skal være offisielt bekreftet av SAS.

http://www.businessclass.se/forum/s...s-diamond-foerman-soft-landing-till-guld.html

En fråga dök upp på förmiddagen kring nya Diamondnivån i EuroBonus som jag själv inte hade svaret på: "Får man soft landing som EBD?"

Eftersom viktig info lätt kan försvinna i långa forumtrådar startar jag en ny tråd med svaret som jag precis fick formellt bekräftat av EuroBonus: Ja, man får soft landing som Diamond.

Om man som Diamond under sitt kvalificeringsår inte får ihop de poäng/segment som krävs för återkvalificering (100.000 baspoäng/100 SAS-segment) blir man automatiskt Guld under det följande medlemsåret, även om de intjänade poängen/segmenten bara skulle räckt till Silver (eller inte till någon statusnivå alls).

Takk for info ErlA og RedLine. Good news, da fikk jeg litt å tenke på... For håpe på et par uforutsette jobbreiser i juni og hive meg på en MR i Plus sørover i Europa i løpet av juli kanskje:)

Jeg har lagt merke til at bookingsystemet ikke klarer å printe ut riktig status på boardingkort når det er skjedd endringer i status siden opprinnelig booking. Er dette et velkjent problem og hvordan løser man det?

Jeg ser for meg potensielle kranglesituasjoner med drager når man har f. eks. har en økonomibillett med EBB-status og et fysisk gullkort. Brått tror folk at gullkortet er falskt.

Jeg har lagt merke til at bookingsystemet ikke klarer å printe ut riktig status på boardingkort når det er skjedd endringer i status siden opprinnelig booking. Er dette et velkjent problem og hvordan løser man det?

Jeg ser for meg potensielle kranglesituasjoner med drager når man har f. eks. har en økonomibillett med EBB-status og et fysisk gullkort. Brått tror folk at gullkortet er falskt.

Ring 05400, og få de til å oppdatere bookingene dine. Endringer i status oppdateres dessverre ikke i framtidige bookinger.
Sørg bare for å ha Amadeus-referansene klare, så bruker ikke kundebehandleren mer enn ca 20 sekund på å ordne dette - per reise.

Da slipper du å eventuelt føle deg mistenkeliggjort, og du har en viss sjanse for å få ledig midtsete. :)

Ring 05400, og få de til å oppdatere bookingene dine. Endringer i status oppdateres dessverre ikke i framtidige bookinger.
Sørg bare for å ha Amadeus-referansene klare, så bruker ikke kundebehandleren mer enn ca 20 sekund på å ordne dette - per reise.

Da slipper du å eventuelt føle deg mistenkeliggjort, og du har en viss sjanse for å få ledig midtsete. :)

Takk for hjelpen!

For min del får jeg SK*G på det mobile boardingkortet selv om jeg var EBB når reisen ble bestilt, mens på papirkortet fra automat står det alltid EBB. Selv om jeg velger "oppdater/endre bonuskort" og får opp nummeret med EBG og lagrer på nytt, funker det ikke. For bagasje ber automatene alltid meg betale for kolli nr 2-4, så jeg må sjekke inn i skranke på de få reisende det fortsatt gjelder.

I loungen har jeg aldri opplevd noe stort problem med det, men før jeg fant ut av det med mobilt boardingkort måtte jeg alltid frem med gullkortet.

Det er et kjent problem. Det må også legges inn slik at det blir validert i Amadeus. Har du det fysiske kortet med gyldig utløpsdato så slipper du inn i loungen!

Back