EuroBonus 2.0

Hvordan fungerer det egentlig når man skal bestille en bonusreise. Kan betalingen trekkes fra to EuroBonuskontoer eller er man nødt til å gjøre en overføring i forkant?

Hvis du ringer inn til SAS kundeservice så kan de bestille bonusreise der begge er på samme reisedokument/ bestilling, mens de trekker poeng fra to ulike kontoer. Det koster noen få kroner dersom du ikke har status hos SAS men er billigere enn en poengoverføring.

Så nei du trenger ikke overføre poeng i forkant.

Når man får Diamond får man anledning til å gi bort et gull-kort eller 2 sølv-kort. Jeg ga et gull-kort til mine ene datter med krav om at hun måtte gi sølv-kort til sin søster. Dette funket og familien kom ut med et gull og et sølv i stedet for 2 sølv.

Det har vært en del uklarhet vedrørende hvor lang gyldighet/varighet status er når man mottar et sølv eller gullkort fra et gull eller diamantmedlem. Det har vært snakk om både 12 måneders gyldighet samt ut mottager sin inneværende opptjeningsperiode + 12 måneder. Jeg bryr meg ikke om hva SAS kundeservice og chat har svart med all feilinformasjonen de kommer med.

Kan noen som har mottatt det fysiske EB-kortet med oppgradert status fortelle hva slags gyldighet man har fått? Mottageren sin opptjeningsperiode må også opplyses.

Veldig greit å få en bekreftelse på dette, siden ny status kan være gyldig i alt fra 12 til 24 måneder (evt. 27 måneder hvis man får 3 måneder ekstra), avhengig av når i opptjeningsperioden man får ny status.

De som mottar status får gyldighet ut nåværende periode+hele neste periode+tre måneder. Altså et "best case"-scenario.

Det har vært en del uklarhet vedrørende hvor lang gyldighet/varighet status er når man mottar et sølv eller gullkort fra et gull eller diamantmedlem. Det har vært snakk om både 12 måneders gyldighet samt ut mottager sin inneværende opptjeningsperiode + 12 måneder. Jeg bryr meg ikke om hva SAS kundeservice og chat har svart med all feilinformasjonen de kommer med.

Kan noen som har mottatt det fysiske EB-kortet med oppgradert status fortelle hva slags gyldighet man har fått? Mottageren sin opptjeningsperiode må også opplyses.

Veldig greit å få en bekreftelse på dette, siden ny status kan være gyldig i alt fra 12 til 24 måneder (evt. 27 måneder hvis man får 3 måneder ekstra), avhengig av når i opptjeningsperioden man får ny status.

Ga bort dette:
Opptjeningsperiode 01.04. til 31.03
Mottatt gullkort i april med gyldighet 06/16, altså 27mnd som er det maksimale. I appen står det 06/15 på bildet av gullkortet.

I praksis betyr dette at man som Diamond kan holde to personer med gullkort, så lenge man gir de bort på "riktig" tidspunkt. Evt rekvalifisere seg kun annethvert år.

Last edited:
Dette stemmer (nesten) overens med diamant-kortet jeg ga til kjæresten 1. april.
Hun har gyldighet på dette kortet til 05/16.

Strengt tatt betyr vel dette at jeg risikerer at hun er diamant, mens jeg (potensielt) rykker ned til "vanlig" gull i 2015 - heldigvis har jeg noen turer planlagt utover året som skal sørge for at dette ikke inntreffer. ;)

Har aldri bestilt bonustur før, men vurderer å gjøre det nå da det koster ~4000 ned til Kroatia i sommer

Kan booke vanlig tur i Plus for 60k poeng, som jeg forstår er refunderbar
Det er også mulig å booke en vanlig billett på best availability hvor Go kommer på 64k poeng t/r. Er det da å forstå at dette er en vanlig billett som jeg tjener bonuspoeng på og ikke vil være refunderbar? Er nesten så det lønner seg siden jeg da vil få 3750 ekstra poeng og jeg mangler litt på å rekvalifisere til gull

Har aldri bestilt bonustur før, men vurderer å gjøre det nå da det koster ~4000 ned til Kroatia i sommer

Kan booke vanlig tur i Plus for 60k poeng, som jeg forstår er refunderbar
Det er også mulig å booke en vanlig billett på best availability hvor Go kommer på 64k poeng t/r. Er det da å forstå at dette er en vanlig billett som jeg tjener bonuspoeng på og ikke vil være refunderbar? Er nesten så det lønner seg siden jeg da vil få 3750 ekstra poeng og jeg mangler litt på å rekvalifisere til gull

Bonusreiser:

Alt 1. Best price: Finnes i både GO og Plus, begge alt er fult refunderbare frem til 24 timer før avreise. Best price biletter gir ikke poengopptjening.

Alt 2. Best available: Ordinær bilett for som betales med poeng. Her gjelder ordinære regler for poengopptjening og refusjon. Dvs at biletter i Plus kan og biletter i GO ikke kan refunderes. Du tjener grunnpoeng på reisen, 100% for GO og 200% for Plus.

Håper det gir svar på det du lurer på.

Takk for svar ILS2, Dag Viking og Rune!

Inntil 27 måneders status på et kort man mottar i gave er fantastisk. Da avventer jeg til min nye opptjeningsperiode begynner 1. juni før en kompis gir bort sølvkort til meg, selv om sølvfordelene ikke er så mye å skryte av.

Fikk en oppgradering til EBD 6. mai fra en pandion, lurte på hvor lenge det har tatt andre for å få det nye kortet?

Heisann!

Har fått Diners Diamond-kortet, men enda ingen velkomstpakke, tags etc her heller...

Fikk nye tags i posten i dag, for Gold.... Og jeg har vært Diamond siden det ble innført i April..

Så ting tar nok tid!

Kim

.

Jeg fikk gavegull 1. mai. Min opptjenignsperiode er 1.august til 31 juli. På kortet står det gyldig til 10/15.

Er det normalt at poengene blir registrert litt etter litt? Hadde nettopp en tur til BCN og har fått 6000 poeng på kontoen, mangler da fremdeles 4000. Mangler også en flight, har kun fått 3 og skulle hatt 4 :s

Har chatta med sas og de sier at mange vil få EBD pakkene neste uke.. får håpe vi får dem da @vegardg

Hvis du ringer inn til SAS kundeservice så kan de bestille bonusreise der begge er på samme reisedokument/ bestilling, mens de trekker poeng fra to ulike kontoer. Det koster noen få kroner dersom du ikke har status hos SAS men er billigere enn en poengoverføring.

Så nei du trenger ikke overføre poeng i forkant.

Vet du om dette er mulig når det bestilles med CT også?

Vet du om dette er mulig når det bestilles med CT også?

Det har jeg ikke prøvd selv. Men leste igjennom vilkårene for CT igjen, og fikk inntrykket av at reisen måtte betales med poeng fra CT innehavers konto.

Men jeg er ikke helt sikker. Ta en telefon til SAS og hør.

I følge resepsjonen på Hotell Bristol er Thon hotell ny partner i Eurobonus i morgen samtidig som de lanserer nytt program. En skal kunne tjene poeng hos begge samtidig. E-post skal gå ut i morgen.

De lanserer tydeligvis i morgen sitt medlemskap i GHA Discovery som varslet.

Last edited:
Back