EuroBonus 2.0

Kanskje dumt spr men spør likevel.
I fjor høst så ga jeg bort et sølv kort da jeg ble EBG. Perioden min er sep-aug. Ble denne uken EBD og får da opp at jeg kan gi bort et til sølvkort i denne perioden. Stemmer det? Det vil ikke ødelegge for at jeg kan gi bort gull kort når den nye perioden begynner 1 september.?
Har ikke lest alle sidene her så beklager hvis det står på en annen side.

Du får ny mulighet til å gi vekk sølv/gull i hver periode. Så bare gi vekk det sølvkortet du.

Noen som har formening om man kan gi vekk kort også i grace perioden på 3 måneder (når man ikke rekvalifiserer seg). I så tilfellet er det ganske gunstig.

hva er "riktig" metoden og regn ut verdien på EB poeng:
1750 poeng / 1394 kr = 1,25
eller
1394 kr / 1750 poeng =0,79

prøver å finne ut om dette er en god deal eller ikke?

Kanskje dumt spr men spør likevel.
I fjor høst så ga jeg bort et sølv kort da jeg ble EBG. Perioden min er sep-aug. Ble denne uken EBD og får da opp at jeg kan gi bort et til sølvkort i denne perioden. Stemmer det? Det vil ikke ødelegge for at jeg kan gi bort gull kort når den nye perioden begynner 1 september.?
Har ikke lest alle sidene her så beklager hvis det står på en annen side.
Du kan også gi bort et gullkort ved hjelp av kundeservice.. Jeg fikk gjort dette via diamant-mailen.

hva er "riktig" metoden og regn ut verdien på EB poeng:
1750 poeng / 1394 kr = 1,25
eller
1394 kr / 1750 poeng =0,79

prøver å finne ut om dette er en god deal eller ikke?

Den ene viser hvor mange poeng du får per krone, og den andre viser hvor mange kroner et poeng koster. Det mest normale når man omtaler verdi på EuroBonus-poeng er å benytte den første utregningen, altså hvor mange EuroBonus-poeng du får per krone, selv om begge kan brukes til å sammenligne.

Vet ikke helt om dette er riktig tråd, men prøver.

Litt dum opplevelse på Værnes i dag. Tror kanskje det kan ha vært noe teknisk krøll. Jeg hadde en Widerøe-billett til Tromsø. Eurobonus-nummer var lagt inn ved bestilling, og jeg registrerte også kortet på automat. Som sølvmedlem skal en jo ha to kolli, men fikk bare ett av automaten - det medførte en tjue minutter lang kø.

I tillegg fungerte selvsagt ikke fast tracken, sjøl om jeg spurte i og fikk "ja" i bagasje-leveringa. Så noe rart må ha skjedd. Men heldigvis fikk jeg tilgang til café loungen - veldig bra.

Så vi kan kanskje skrive problemene til SAS IT? ;-)

Skal kanskje være forsiktig med å klage for mye. Jeg synes sølvkortet i utgangspunktet gir bra valuta (ekstra bagasje for eksempel), særlig i ferietidene. Bare litt ergerlig at en ikke får det de reklamerer med at en skal ha. Når det er sagt var jeg svært ymdyk og var med en bismak at jeg nevnte og viste at jeg hadde sølvkort til innsjekkings-personalet.

Ble nektet adgang på fast track OSL med sølv etter 01/7, så har ikke prøvd siden. (På internett står det man skal ha tilgang. På loungene har det gått fint. Ikke prøvd med to bagasje. Er i samme båt som deg, og lager ikke bråk av slikt når man er sølv, men det er jo ikke kjekt å bli avvist, når SAS på sett og vis har invitert deg dit.

Vet ikke helt om dette er riktig tråd, men prøver.

Litt dum opplevelse på Værnes i dag. Tror kanskje det kan ha vært noe teknisk krøll. Jeg hadde en Widerøe-billett til Tromsø. Eurobonus-nummer var lagt inn ved bestilling, og jeg registrerte også kortet på automat. Som sølvmedlem skal en jo ha to kolli, men fikk bare ett av automaten - det medførte en tjue minutter lang kø.

Sikkert sendt en til meg :p, automatene tilbyr meg alltid 3 kolli.

Ble nektet adgang på fast track OSL med sølv etter 01/7, så har ikke prøvd siden. (På internett står det man skal ha tilgang. På loungene har det gått fint. Ikke prøvd med to bagasje. Er i samme båt som deg, og lager ikke bråk av slikt når man er sølv, men det er jo ikke kjekt å bli avvist, når SAS på sett og vis har invitert deg dit.

Må testes i morgen...

EBS* , ikke noe problem på fastrack i dag :D , hoppet dermed over mange turister på tur.

Dette skjedde meg flere ganger som EBS, og til sist tok jeg kontakt med SAS i sakens anledning. De beklaget og sendte meg et knippe FT-vouchere. Men det er synd at kommunikasjonen med Sikkerhet er så dårlig. Eller for å si det på en annen måte: Her tror jeg nok SAS har gitt beskjed til Sikkerhet, men disse folkene på OSL er et skoleeksempel på grov inkompetanse, spesielt de som plasseres i FT.

Noen som har formening om man kan gi vekk kort også i grace perioden på 3 måneder (når man ikke rekvalifiserer seg). I så tilfellet er det ganske gunstig.

Det så ut som om det var mulig hos meg. Jeg hadde ikke rekvalifisert til Gull (rekvalifiserte i ettertid med trege etterregistreringer), men jeg hadde muligheten til å gi bort et sølvkort i grace perioden. Men jeg prøvde det ikke, så vet ikke om det faktisk ville funket. Ga bort sølvkortet etter rekvalifiseringen.

Ny variant ved boarding OSL-BGO "alle passasjerer inviteres til å boarde.... Business Class passasjerer kan boarde når de vil".

Ny variant ved boarding OSL-BGO "alle passasjerer inviteres til å boarde.... Business Class passasjerer kan boarde når de vil".

Når sant skal sies, så synes jeg jevnt over priority boarding har fungert bedre hos SAS det siste snaue året enn tidligere. Men etter en flyvning med Norwegian i juni, så synes jeg faktisk det er bedre å drite i priority boarding, ettersom det forsinker boardingprosessen. Norwegian virker mer effektive der enn SAS.

Hørte også den - de har trolig endret manuset. Ellers må det nesten lages to separate køer om priority boarding skal fungere, slik SAS for eksempel gjør på Heathrow. Det går ikke an å skille ut de som er "priority" i en og samme kø og la det være opp til passasjerene. Det er ikke passasjerene som må forandre seg, det er systemet.

På kastrup på mandag var det bare Boarding for alle. Innen announcement om pri boarding.. Og I Juli med fullt fly og masse pikk-pakk brøt kaoset løs :-)

Back