EuroBonus 2.0

Rykte fra Björnström på BC:
SAS EuroBonus Diamond med 100k nivå verkar vara spikat nu enligt tre källor jag talat med. SAS Pandion finns kvar även i fortsättningen även om överlappningen blir rätt stor misstänker jag.
Han pleier vel å ha høvelig god kontroll på hva som skjer hos SAS...

Rykte fra Björnström på BC:

Han pleier vel å ha høvelig god kontroll på hva som skjer hos SAS...

Jeg har så langt opptjent 92800 poeng i opptjeningsåret som utløper 30. september 2013. Da spørs det om jeg skal ta en MR innen den tid for å bikke 100'. Litt kjipt å gå glipp av en slik mulighet dersom SAS bestemmer seg for å se på forrige opptjeningsår, eller hva de nå finner ut at de skal gjøre :rolleyes:

Spennende med Diamond. Lurer på hva det er de kan gi en Diamond som en Gold ikke allerede har... Det blir spennende.

- Joker? BA gir sine GGL en bonus booking fra revenue bucket pr. år. (Beklager om terminologien ble feil)

- Gratis BOB? (tviler vel litt på den egentlig. 100K EB-poeng er jo ikke mye og kan lett gjøres med happy billetter)

- 100% Tier bonus på EB opptjening?

Så mange andre ting er det da ikke? Loungene deres er jo liksom hva de er. Helt ok, og ser ikke at de kan få inn noe vip hjørne med dobbelt så tykke osteskiver. Upgrades er jo meningsløst med nye konseptet. 11C m/BOB til 3B m/WRAP er jo straff. Så mine cent er på tips nr 1 og 3 ovenfor, og det ville vært verd det synes jeg.

Men nå er det jo ikke bekreftet, så det blir gøy å se.

Spennende med Diamond. Lurer på hva det er de kan gi en Diamond som en Gold ikke allerede har... Det blir spennende.

Det er jo bare å devaluere EBG ;)

Men ja, det blir spennende om det blir noe nyttig eller ikke.
Bedre tilgjengelighet på bonusseter på IC, mer bonuspoeng, kone-EBG, oppgraderingsvoucher hadde vært fint. Tror det ikke før jeg ser det.
Jeg tror heller det koker ned til høyere pri på venteliste og mer slitesterke bagasjetags :p

Jeg har så langt opptjent 92800 poeng i opptjeningsåret som utløper 30. september 2013. Da spørs det om jeg skal ta en MR innen den tid for å bikke 100'. Litt kjipt å gå glipp av en slik mulighet dersom SAS bestemmer seg for å se på forrige opptjeningsår, eller hva de nå finner ut at de skal gjøre :rolleyes:
Dette er virkelig et veddemål du satser på:
-om de lanserer dette i oktober eller senere og kun samler opp for ett år så får du ikke noe ekstra for poengene.
-om de lanserer dette i oktober eler senere og samler opp over inneværende og forrige periode så har du jo hele neste periode å oppnå nok poeng i.
-Det er mulig nivået ikke gir det noen fordeler som har praktisk betydning for deg, kun bragging rights.

De vil antagelig samtidig øke kravet for gull i Norge så det blir spennende å se hva de gjør med de som faller mellom nytt og gammelt krav. Vil de gjøre noe med opptjeningsperioden?

Ellers er det bare å håpe at de ikke faller for fristelsen å redusere fordelene for gull. :old

Plutselig ble jeg lettere tilbakestående og noget OT her... Mangler jeg 2200 eller 7200 poeng for å bikke 100'? Mangler jeg bare 2200 så er ikke dette lenger noe å lure på.

Kvalifiseringsperiode er sjelden det samme som siste 12 mnd.
Har du vært med på doble nivåhevende grunnpoeng eller noe? Normalt sett skulle siste 12 mnd være høyere, ikke lavere, enn poeng i kvalifiseringsperiode.

Last edited:
Kvalifiseringsperiode er sjelden det samme som siste 12 mnd.
Har du vært med på doble nivåhevende grunnpoeng eller noe? Normalt sett skulle siste 12 mnd være høyere, ikke lavere, enn poeng i kvalifiseringsperiode.

Er det jeg også tenkte på, at siste 12 mnd burde vært noe høyere. Men jo, jeg reiste til Tokyo i februar med SAS, og da fikk jeg over 30' poeng i "Triple Qualifying Only"-kampanjen. Da antar jeg at det er forklaringen.

Med 100.000 for EBD krever det bra med fordeler for at man ikke heller hopper over til Lufthansa og få Senator i to år i stedet. Companion EBG klinger bra i mine ører, samt noen oppgraderingsvouchere og enda bedre bonusopptjening (tipper 50%).

Med 100.000 for EBD krever det bra med fordeler for at man ikke heller hopper over til Lufthansa og få Senator i to år i stedet. Companion EBG klinger bra i mine ører, samt noen oppgraderingsvouchere og enda bedre bonusopptjening (tipper 50%).

Hvis man flyr mest med SAS på billige billetter får man gjerne 25% hos Miles and More men 100% hos Eurobonus så det er ikke et alternativ for alle. Men for de som flyr på dyrere billetter og/eller med mange ulike Star Alliance selskaper er vel det en avveiing som fort ender med Miles and More. Dog kan det jo hende EBD får to års varighet også?

Hvis vi skal spekulere: Hva kan en evt. devaluering av EBG inneholde?
Lounger vil nok fortsatt være der. Jeg er mer spent på FastTrack på innlands. Det står jo allerede nå at FastTrack på innenlands vil bli åpnet for Plus-pax i høst, men nevner ikke EBG. Kanskje EBD får denne muligheten?

Det å velge å sitte fremst ved booking forsvant jo med Plus, og Gull-nummeret har jo blitt ubrukelig etter siste sparerunde. Så kanskje det er nok devaluering av EBG allerede?

Spennende å se om de som har eksiterende gull løftes opp til høyeste nivå første året. Blir isåfall et ekstraår med gull ved en "soft landing"

Jeg er mer spent på FastTrack på innlands. Det står jo allerede nå at FastTrack på innenlands vil bli åpnet for Plus-pax i høst, men nevner ikke EBG. Kanskje EBD får denne muligheten?

Jeg har veldig vanskelig for å se at EBG ikke skulle få FastTrack på domestic. Det ville bare blitt urimelig og forvirrende. MEN hva vet jeg ;)

Back