EuroBonus 2.0

Re: Eurobonus med nytt nivå over gull?

Hm, det er vel ikke så mange fordeler de kan ta fra gullkortet med et nytt høyere nivå om de da ikke fjerner star gold fra dagens gullkort, så dette hilses velkommen.

Men blir Pandion fortsatt stående, som et skjult elitenivå som ikke engang de ansatte gjenkjenner? ;)

Pandion er ikke et tradisjonel EB-nivå, men noe basert på hvor mye penger man legger igjen i kassa hos SAS.

Forøvrig - er det bare jeg som blir skeptisk når de snakker om "forbedringer og endringer"?

Last edited:
Re: Eurobonus endres - nytt elite-nivå fra høsten

Så, hva trenger man som man ikke får med gull i dag?
-50% elite bonus
-Gullkort til familien
-Høyere pri for ledig nabosete
-Gratis cobranded kredittkort (am-ex)
-Garantert sete ved kjøp av fullpris, ikke krav om 24 timers forkjøp.
-Et par vouchere for oppgradering

Ellers kommer jeg ikke på noe.
Havner det på rundt 100 000 poeng, så burde dette være i boks for neste år.

Så, hva trenger man som man ikke får med gull i dag?
-50% elite bonus
-Gullkort til familien

Ellers kommer jeg ikke på noe.
Havner det på rundt 100 000 poeng, så burde dette være i boks for neste år.

Jeg er enig i det meste unntatt første punktet. De som flyr såpass mye at dette er aktuelt for, tjener vel uansett så mange poeng at det er større utfordring å få (tid til) brukt dem, enn selve inntjeninger. Usikker hvor mye ekstra lojalitet det vil gi.

Ellers er vi på linje ;)

Da mangler vi bare å få gjenninført businessclass da!?

De har ikke bestemt seg for navn på det nye kortet - hva med "EB Plus Elite" så kan vi andre være "EB Go Basic", "EB Go Silver", "EB Go Gold" :lol:

Mer om denne saken hos Aftenposten i dag.

Skandinavias flaggselskap SAS skal holde Norwegian fra livet med en ny, stor satsing på bonuspoeng. I løpet av høsten legges Eurobonus-ordningen om med et elitenivå for storreisende.

Det viktigste frillsa ser i første omgang ut til å bli:

• Nytt bonus nivå, mellom gold og pandion, om jeg skjønner det rett.
  • Garantert sete ved bonusreise og evigvarende bonuspoeng
  • Mulighet for å kjøpe fasttrack med bonuspoeng
  • Samt "En rekke nye rabattavtaler, foreløpig vil det dreie seg om reiserelaterte produkter"

Som det står i artikkelen, poenget er vel å ta enda bedre vare på de som allerede flyr mye med SK.

Og Roald har jo sagt at de har fått et romselig budsjett for nettopp dette på IT for å gjøre det letter for oss som reiser. Tipper det kommer enklere booking på nett, booking hos partnere og andre leverandører.

Gullkort til familiemedlemmer virker å være innenfor rekkevidee. Ref artikkelen.

Spennende å høre om endringene, og for oss som reiser mye innenlands og intraskandinavisk (lite poengopptjening), så ville poeng som ikke går ut på dato være veldig kjærkomment.

Men et lite spørsmål som sas.no egentlig ikke helt svarer på, er det slik at det er 20 flights ELLER 20.000 grunnpoeng som er sølv, eller må man oppnå begge deler?

Pandion er ikke et tradisjonel EB-nivå, men noe basert på hvor mye penger man legger igjen i kassa hos SAS.

Forøvrig - er det bare jeg som blir skeptisk når de snakker om "forbedringer og endringer"?

Enig med du. Generelt skeptisk når de snakker om forbedringer, for da skal de fjerne noe annet.

Booking av * partner bonus turer på nett er mitt ønske no. 1 for det er jo nummeret intil håpløst sånn det fungerer i dag.

Tips til SAS: de kan kontakte United å kopiere systemet dem bruker for booking av bonusturer. Så kunne dem godt kutte ut drivstoff tilleg med det samme.

Jeg håper den 'reviderte' utgaven av Eurobonus også inneholder en overhaling av IT-systemene, som også fjerner EBx-delen av selve nummeret.

Last edited:
Og Roald har jo sagt at de har fått et romselig budsjett for nettopp dette på IT for å gjøre det letter for oss som reiser. Tipper det kommer enklere booking på nett, booking hos partnere og andre leverandører.

Jeg ble selv intervjuet av SAS og webbyrået deres for en tid tilbake, mht. dagens bookingløsning og hvilke endringer som hadde gjort prosessen lettere. Så ja, de er garantert på ballen.

50% elite bonus
-Gullkort til familien

Enig i mye her, men cobranded kredittkort er vel noen vi behøver. Det jeg kunne tenkt meg er muligheter til å få benyttet Eurobonus poengene enklere. De flyvningene det er mulig å få billetter er det alltid ultrabillige billetter å få kjøpt. I tillegg skulle jeg gjerne sett at det gikk å bestille oppgradering med poeng før avreise - dette er spesielt viktig når en reiser i US - alltid en eller annen sølvkort konge som dukker opp på SAS HUB tidlig, mens jeg flyr inn fra en annen flyplass og kommer for sent.

Back