Et spørsmål som dukket opp i mitt hode, er hvor stort fiskeeksportmarkedet til Afrika er?
Mens volumet til Europa går ned, finner norske lakseeksportører veien til matfat andre steder i verden.
– Det er en dreining mot godt betalte segmenter i Asia, Amerika og Afrika, sier Hansen.
12 dager til oppstart. Noen som har hørt om de er i rute til den 26.mars, og hvem som skal ha handling? Lite markedsføring som jeg fått med meg..
Blir spennende med et nytt selskap på OSL. Håper de får bra belegg og en god start.
Ethiopian har hatt reklame på T-banen i Oslo hvor de markedsfører den nye "direkteruten".
Ethiopian har hatt reklame på T-banen i Oslo hvor de markedsfører den nye "direkteruten".
Ikke nødvendig med gåseøyne. Det er en genuin direkterute.
12 dager til oppstart. Noen som har hørt om de er i rute til den 26.mars, og hvem som skal ha handling? Lite markedsføring som jeg fått med meg..
Blir spennende med et nytt selskap på OSL. Håper de får bra belegg og en god start.
Er litt begrenset, er vel ca 15 tonn om dagen, primært Sør Afrika.
Ellers går det jo litt oljeutstyr til Angola, Kongo-Brazzaville og trolig noen andre steder også. Uten at jeg aner volumene, og neppe nok til og holde liv i ruten alene
Eller er vel denne ruten avhengig av Ethiopians nettverk videre fra ADD. Sikkert endel volumer til Sør Afrika og ymse ferieøyer (brodern fløy de nylig OSL-CDG-ADD-SEZ), litt nabolandstrafikk og mange afrikanske destinasjoner som hver for seg er små, men som totalt hjelper å fylle flyet
Kan man kjøpe billett OSL - ARN med dem?
Ja, de har fulle rettigheter.
Er det ikke ganske mye eksport av tørrfisk til Afrika? Mener å ha lest at nesten all norsk tørrfisk har to markeder. Det er Italia og det er Afrika.
Tørrfisk har ingen hast og trengs ikke sendes med fly. De primære markedene er uansett Italia og endel til portugisisktalende land. Det går også endel til Nigeria (blant annet transportert på litt ymse måter)
Okei ser den, men det som går til portugisisk talende land er vel kanskje først og fremst klippfisk ikke tørrfisk. Uten at jeg er noen ekspert på området. Kan mer om fly for å si det slik.
En annen ting er at jeg ser i pressemeldingen står det at de er første afrikanske selskapet på OSL, dette er da vitterlig feil. Air Cairo er da vel vitterlig et afrikansk selskap.
SGH som skal handle, har vært forhandlinger helt til siste slutt da det ikke var noen som særlig ønsket seg å handle de pga diverse faktorer![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.