Ethiopian starter Addis Adeba - Oslo

Re: Ethiopian starter Addis Abeba - Oslo 26MAR17

Et spørsmål som dukket opp i mitt hode, er hvor stort fiskeeksportmarkedet til Afrika er?

moderator

Hei alle, fint om vi holder oss til tema, og unngår at dette blir en persondiskusjon. Trådens tema kommer ganske greit frem av overskriften.
Det er ryddet litt i tråden skulle enkelte her savne noen innlegg
/moderator

Et spørsmål som dukket opp i mitt hode, er hvor stort fiskeeksportmarkedet til Afrika er?

Er litt begrenset, er vel ca 15 tonn om dagen, primært Sør Afrika.

Ellers går det jo litt oljeutstyr til Angola, Kongo-Brazzaville og trolig noen andre steder også. Uten at jeg aner volumene, og neppe nok til og holde liv i ruten alene

Eller er vel denne ruten avhengig av Ethiopians nettverk videre fra ADD. Sikkert endel volumer til Sør Afrika og ymse ferieøyer (brodern fløy de nylig OSL-CDG-ADD-SEZ), litt nabolandstrafikk og mange afrikanske destinasjoner som hver for seg er små, men som totalt hjelper å fylle flyet

12 dager til oppstart. Noen som har hørt om de er i rute til den 26.mars, og hvem som skal ha handling? Lite markedsføring som jeg fått med meg..

Blir spennende med et nytt selskap på OSL. Håper de får bra belegg og en god start.

12 dager til oppstart. Noen som har hørt om de er i rute til den 26.mars, og hvem som skal ha handling? Lite markedsføring som jeg fått med meg..

Blir spennende med et nytt selskap på OSL. Håper de får bra belegg og en god start.

Ethiopian har hatt reklame på T-banen i Oslo hvor de markedsfører den nye "direkteruten".

Ikke nødvendig med gåseøyne. Det er en genuin direkterute.

Er det en grunn til at denne ruten ikke er listet på oversikten over 'Nye ruter' på OSLs hjemmeside, hvis den faktisk blir startet opp om under to uker? Andre annonserte ruter havner jo der, og virker derfor litt mer troverdige.

Den ligger ute til salgs i alle reservasjonssystemer. Stort mer troverdig enn det blir det ikke.

Det er mange som kjøpte billetter på denne tidligere i år da det var januarsalg.

Fernweh...

SGH som skal handle, har vært forhandlinger helt til siste slutt da det ikke var noen som særlig ønsket seg å handle de pga diverse faktorer ;)

Er litt begrenset, er vel ca 15 tonn om dagen, primært Sør Afrika.

Ellers går det jo litt oljeutstyr til Angola, Kongo-Brazzaville og trolig noen andre steder også. Uten at jeg aner volumene, og neppe nok til og holde liv i ruten alene

Eller er vel denne ruten avhengig av Ethiopians nettverk videre fra ADD. Sikkert endel volumer til Sør Afrika og ymse ferieøyer (brodern fløy de nylig OSL-CDG-ADD-SEZ), litt nabolandstrafikk og mange afrikanske destinasjoner som hver for seg er små, men som totalt hjelper å fylle flyet

Er det ikke ganske mye eksport av tørrfisk til Afrika? Mener å ha lest at nesten all norsk tørrfisk har to markeder. Det er Italia og det er Afrika.

Kan man kjøpe billett OSL - ARN med dem?

Ja, de har fulle rettigheter.

Ja sjekket nå, tok en dummy booking bare for å sjekke. Kunne få tur/retur for den særdeles hyggelige prisen på 745 kr. Eneste negative med å bruke dem fra Stockholm og hjem er at den går grytidlig om morgenen.

Og skal man med dem så må man vel ha med pass for flyet går vel fra non schengen.

En annen ting er at jeg ser i pressemeldingen står det at de er første afrikanske selskapet på OSL, dette er da vitterlig feil. Air Cairo er da vel vitterlig et afrikansk selskap.

Er det ikke ganske mye eksport av tørrfisk til Afrika? Mener å ha lest at nesten all norsk tørrfisk har to markeder. Det er Italia og det er Afrika.

Tørrfisk har ingen hast og trengs ikke sendes med fly. De primære markedene er uansett Italia og endel til portugisisktalende land. Det går også endel til Nigeria (blant annet transportert på litt ymse måter)

Tørrfisk har ingen hast og trengs ikke sendes med fly. De primære markedene er uansett Italia og endel til portugisisktalende land. Det går også endel til Nigeria (blant annet transportert på litt ymse måter)

Okei ser den, men det som går til portugisisk talende land er vel kanskje først og fremst klippfisk ikke tørrfisk. Uten at jeg er noen ekspert på området. Kan mer om fly for å si det slik.

Okei ser den, men det som går til portugisisk talende land er vel kanskje først og fremst klippfisk ikke tørrfisk. Uten at jeg er noen ekspert på området. Kan mer om fly for å si det slik.

Ja mulig. Usikker på forskjellen selv [emoji6]

Poenget er uansett at man sender ikke ting med fly som ikke haster. Da putter man det i en container og sender det på båt

En annen ting er at jeg ser i pressemeldingen står det at de er første afrikanske selskapet på OSL, dette er da vitterlig feil. Air Cairo er da vel vitterlig et afrikansk selskap.

Samme med Nouvelair. Men ingen av dem flyr vel scheduled, og det er nok det de mener.

SGH som skal handle, har vært forhandlinger helt til siste slutt da det ikke var noen som særlig ønsket seg å handle de pga diverse faktorer ;)

Hva er problemet? Å få betalt for bakketjenestene eller mye griseri ombord? Husker at Aeroflot vel ikke var favoritten hos cleaning på fbu.

Eller at representanter fra selskapet forventer litt mer gaver fra potensiell leverandør enn det er rom for i Norge?[emoji6]send gjerne PM, ble litt nysgjerrig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back