Ethiopian starter Addis Adeba - Oslo

Re: Ethiopian starter Addis Abeba - Oslo 26MAR17

De solgte vel også arn-fco. Bra for bonusbruk om det blir lov. De har vel ikke senger i C, men for 55 min i lufta holder de sikkert.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den samme artikkelen nevner også at LOT bekrefter at de kommer tilbake til OSL. Croatia åpner også en rute til Zagreb fra OSL to dager i uken. Flybe og Swiss til BGO, BT til SVG og Czech Airlines til TRD nevnes også.

Hvordan fungerer stoppet på ARN. Må man gå av flyet?

Får vel vurdere å prøve dem engang da, begynne planleggingen

Attachments

• 6357891853623556361839836689_et_phone_home_by_brandtk-d65asj0.jpg
    6357891853623556361839836689_et_phone_home_by_brandtk-d65asj0.jpg
    52.1 KB · Views: 1,039

Hvordan fungerer stoppet på ARN. Må man gå av flyet?

Da jeg fløy Ethiopian var det stop i Roma, var bare av med passasjerer, refuel, også dro vi videre. Ikke ut av flyet for oss som skulle videre nordover. Hele stoppet tok vel ca 1 time.
Er vel samme gangen på ARN tenker jeg.

Hmm, kanskje jeg skal vurdere å prøve Ethiopian på en Sør-Afrika tur. Samtidig frister ikke omveien via Stockholm veldig, det gjør vel at det blir lenger å sitte på flyet enn om flyet hadde gått non-stop? Og et flybytte blir det jo uansett, siden jeg skal videre til JNB eller CPT...

Hvordan er Ethiopian a fly long haul med?

Blir gøy å se hva Check In skriver på mandag og hvordan de vinkler det.

Ser at en av våre danske venner på et annet nettsted skrev en ny artikkel på ruteannonseringen med overskrift "Ny langrute fra Oslo er ikke direkte". Han har selvsagt rett men det er jo litt humor at det fortjener en egen artikkel:D.

Bare vente til Air India velger CPH nå så er vi tilbake til normalen igjen. Even the sun shines on a dogs ass, som de sier der nede.

Og i mens så kranger PP og Janusk (CPHTraveller) med Airlineroute.net om 773 økningen med AC er bekreftet eller ikke.. Her lukter det forsvarsposisjon lang vei:D. Lenge leve landskampene!!!

Da jeg fløy Ethiopian var det stop i Roma, var bare av med passasjerer, refuel, også dro vi videre. Ikke ut av flyet for oss som skulle videre nordover. Hele stoppet tok vel ca 1 time.
Er vel samme gangen på ARN tenker jeg.

Ifølge tidsplanen er der lagt 1 times stop ind begge veie.

ET714 ADD2350 – 0640+1ARN0740+1 – 0845+1OSL 788 x135
ET715 OSL1945 – 2050ARN2150 – 0620+1ADD 788 x246

Så ja, det er nok noget med ikke at skulle ut av flyet.

Blir gøy å se hva Check In skriver på mandag og hvordan de vinkler det.

Ser at en av våre danske venner på et annet nettsted skrev en ny artikkel på ruteannonseringen med overskrift "Ny langrute fra Oslo er ikke direkte". Han har selvsagt rett men det er jo litt humor at det fortjener en egen artikkel:D.

Bare vente til Air India velger CPH nå så er vi tilbake til normalen igjen. Even the sun shines on a dogs ass, som de sier der nede.

Og i mens så kranger PP og Janusk (CPHTraveller) med Airlineroute.net om 773 økningen med AC er bekreftet eller ikke.. Her lukter det forsvarsposisjon lang vei:D. Lenge leve landskampene!!!

Tycker du lägger för mycket energi på vad danskarna tycker och tänker.

Kan man ikke gjøre narr av Check In uten at alle dansker blir fornærmet?

Selvfølgelig kan man det! jikswoboB skriver godt nok på svensk.

Last edited:

Tycker du lägger för mycket energi på vad danskarna tycker och tänker.

Enig, som en generell betraktning (ikke rettet mot "du").

På tide at vi nordmenn vokser opp, synes jeg, selv om det i slike spørsmål nok er slik at barnslige holdninger i gjennomsnitt er omvendt proporsjonal med alder (jf feks Brexit).

Uansett, dette er naturligvis gledelige nyheter for de av oss som synes Afrika frister. Vi har en ganske stor befolkning med etiopisk eller eritreisk opphav, og det hjelper nok på. Men denne timeslange stoppen, hm.. Om jeg selv skulle reise med denne flighten, tror jeg nesten jeg ville foretrukket å fly inn til ARN med et annet fly. Og slik sett, gjør det ingen forskjell for meg. Har riktignok ikke studert rutetider.

Last edited:

Herre min. Må da være lov å skrive noen humoristiske betraktninger uten å begynne å snakke om barnslighet for ikke å snakke om mindreverdighetskomplekser, jantelov, misunnelse og alt som hører med når vi nå er i gang:D.

Og så håper jeg ikke Landkrabbe dømmer hele Norge basert på et par kommentarer...;)

Last edited:

Hvordan er Ethiopian a fly long haul med?

Da jeg fløy med dem for noen år siden hadde de mest eldre 767er, som hadde sine tekniske utfordringer, vi fikk en sikkerhetslading i Belgia pga et nesehjul som hengte seg opp, og ved boarding i Afika virket ikke APU så da gikk den ene motoren mens vi gikk ombord, men vi kom frem. Nå er vel snart alle disse byttet ut med 787 og A350 så da er slike kuorisiteter snart forbi.
Service ombord er som på Thai eller andre asiatiske selskap synes jeg, crew fra afrika, pilotene virket å være vestlige. Flyplassen i Addis Abeba er ikke mye skryte av. De har en relativt ny terminal for internasjonale flights som er rimelig dårlig, også har de en gammel terminal til innenriks som er verre, men sånn er Afrika. Hadde jeg flydd ET igjen? Javisst! Dette er et flott tilskudd til OSL!

Og selv om det er 1 times stopp på ARN som nesten virker å være en deal breaker for flere her, så skal det godt gjøres å komme seg raskere til sentralafrika hvis man stopper og bytter fly et annet sted.

Noen venner av meg fløy med de til Tanzania med 787 i fjor og de var meget godt fornøyd.

Fløy dem 787 på FRA-ADD og har fløyet endel andre kortere strekninger med dem, og i luften er servicen bra nok. Addis Bole flyplass er ikke særlig bra, med sikkerhetskontrollen som et særlig ankepunkt. Men hadde jeg fløyet dem igjen, ja. Inkludert hotell ved natt-transit er et pluss.

Herre min. Må da være lov å skrive noen humoristiske betraktninger uten å begynne å snakke om barnslighet for ikke å snakke om mindreverdighetskomplekser, jantelov, misunnelse og alt som hører med når vi nå er i gang:D.

Du borde bli komiker!

Det är inte bara trevligt för Oslo med en ny direktlinje till Afrika utan detta betyder också för ARN att ET framöver kommer flyga non-stop till ADD.

ET flyger nästan alltid Boeing 787-8 till ARN nuförtiden. Tidigare har ET opererat Boeing 737-800, Boeing 757/767 & Boeing 777-200LR/300ER till ARN
Ibland händer det dock att ET fortfarande flyger Boeing 777-200LR/-300ER till ARN.

Genom åren har linjen gått ADD-FCO-ARN, ADD-CAI-ARN, ADD-ARN & ADD-VIE-ARN.

Last edited:
Back