Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by ph-ndr
Hvor mye baggasje kan jeg som EBG'er ta med på BGO-OSL og hva er maksimumsvekt for et enkelt koli?
-A
Urk. Ringte 05400, de sa at de 32 kilo maks per koli ikke var et problem, men skriften sier jo noe annet.
-A
Originally posted by Someone
Urk. Ringte 05400, de sa at de 32 kilo maks per koli ikke var et problem, men skriften sier jo noe annet.
-A
Kanskje det er som "fartgrensen" på 130 på Autobahn...den er kun veiledende![]()
Originally posted by TUC
La meg bare få legge inn et lite ord her, som stuer; Det er godt mulig at dere andre (med rette :biggrin ) ser på oss som handy hunks, som uten problemer kan løfte både 30, 40 og 50 kilo uten å svette. MEN, BUSK har satt en grense på 32 kilo, og det er mer enn tungt nok for oss som skal bale med f...skapet inn og ut av flyet. Denne grensen blir dog respektert i svært varierende grad av de som reiser, og de som sjekker inn. Vit bare at vi ikke risikerer ryggen vår for å løfte bagasjen din pent ned på tralla eller båndet. Ikke har vi fått utlevert silkehansker, og ikke hadde vi hatt tid til å bruke dem om vi fikk dem. Jeg sier ikke at vi er stygge med bagasjen til folk, vi har jo respekt for andre menneskers eiendeler. Men noen ganger kan det stå mellom et dropp på 50-60 cm og å "brekke" ryggen, og da er det dessverre bagasjen det kan "gå ut over". Og det er det samme om det står FORSIKTIG med selvlysende skrift på fire forskjellige språk; det er den reisendes ansvar å pakke bagasjen slik at den tåler normal behandlig.
Originally posted by TUC
Ikke meningen å være negativ her, men på sommerstid er det fryktelig mange som reiser med fryktelig tung bagasje, og da blir det også tyngre å behandle bagasjen pent. Husk også at bagasje som går i stykker, blir erstattet tilsvarende verdien a antall kilo KLÆR. Var jeg deg, ville jeg nok sørget for å emballere server'n godt og sende den som frakt. Da blir den behandlet noe annerledes, og du har en helt annen forsikring. Puh, ble langt dette, men det ble en del snakk om service og skjønn her, og i mine øyne er det bedre service overfor deg som kunde å sende dette som frakt, da står du mye sterkere. God tur uansett!
Og om alt går vel vil min lille VMWare-farm være oppe i 5 msakiner i løpet av uken.
-A
Originally posted by LN-KOG
Og om alt går vel vil min lille VMWare-farm være oppe i 5 msakiner i løpet av uken.
-A
Av ren nysgjerrighet: Hva skal du med det?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.