• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Estonian Air ops W15/16

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Noen spesiell grunn til at Estonian har leid inn både en A320 fra SmartLynx og en Embraer 145 fra bmi Regional, har de levert fra seg noen embraere? Førstnevnte er på vei til Oslo nå.
 
Re: Estonian CRJ-700 Operation

Ah .. da var det den (embraeren) jeg så på OSL i morges .. stusset litt på den da jeg ikke trodde BM har noen morgenrute for tiden ..
 
Re: Estonian CRJ-700 Operation

Ser ut som de leier inn litt av hvert. Er en Fokker-100 fra Carpatair som nettopp opererte kveldruten OSL-TLL
 
Re: Estonian CRJ-700 Operation

Ser ut som de leier inn litt av hvert. Er en Fokker-100 fra Carpatair som nettopp opererte kveldruten OSL-TLL

Det har nå levert tilbake to E170 og en står å venter i TLL for tilbakelevering...
De leier inn en E145 fra bmi Regional, en ATR42 og en ATR72 fra DAT, en ATR72 fra DOT LT og en F100 fra Carpatair. Mens de flyver med en CRJ900 og en E170 for AUA.
 
Re: Estonian Airs flåte

Ser ut som Estonian Air har leid inn en Fokker 100 fra Carpatair, en Embraer 145 fra bmi Regional og en ATR 42 fra DAT. Om de skal ha et slikt opplegg gående med innleie helt frem til mars, slik de skriver i pressemeldingen i forrige post, må da denne overgangen til en ren CRJ-flåte være usedvanlig dårlig organisert - og kostnadskrevende?
 
Re: Estonian Airs flåte

Ser ut som Estonian Air har leid inn en Fokker 100 fra Carpatair, en Embraer 145 fra bmi Regional og en ATR 42 fra DAT. Om de skal ha et slikt opplegg gående med innleie helt frem til mars, slik de skriver i pressemeldingen i forrige post, må da denne overgangen til en ren CRJ-flåte være usedvanlig dårlig organisert - og kostnadskrevende?

Samt en ATR72 fra DOT LT ;)
 
Re: Estonian Airs flåte

Nå ligger Nextjet inne med både BAe ATP og Saab 340 på flere flighter for Estonian Air i oktober og november som jeg kan se...
 
Estonian med Dash 8-300 til Oslo?

I følge danske Check-in.dk (ja, den ja.. :)) så er Estonian Air (eller rettere sagt den Estiske staten) på jakt etter partnere som kan gjennomføre flygninger for dem i den situasjonen de er i økonomisk.

I den forbindelse rapporteres det om at ruten mellom Tallin-Oslo skal traffikeres av en Dash 8-300 fra 8 Nov til 6 Desember. Flyet leies fra det Østerriske selskapet InterSky.

Om da Estonian, eller noen av de selskapene de skal leie inn, ikke er konkurs innen den 8 Nov da...

http://www.check-in.dk/estonians-partnere-ogsaa-i-problemer#.VjjYtit7w4U

Kim
 
Re: Estonian med Dash 8-300 til Oslo?

I den forbindelse rapporteres det om at ruten mellom Tallin-Oslo skal traffikeres av en Dash 8-300 fra 8 Nov til 6 Desember. Flyet leies fra det Østerriske selskapet InterSky.

Om da Estonian, eller noen av de selskapene de skal leie inn, ikke er konkurs innen den 8 Nov da...

http://www.check-in.dk/estonians-partnere-ogsaa-i-problemer#.VjjYtit7w4U

Kim

Nå er ihvertfall Intersky parkert, ettersom de ikke fant nye investorer, så da er det første av selskapene konkurs slik du nevnte en mulighet for.
 
Skjebnedag for Estonian i morgen. Det er siste frist til å betale tilbake statslån på 90 mill Euro som EU har funnet ulovlige .. Dette kan føre til snarlig shutdown da Estonian ikke har mulighet til å hoste opp et slikt beløp ..
 
Back
Top