Erfaringer med TAM?

Papz

Newcomer
Ser ut til at det blir TAM fra FRA til GRU (JJ 8071) i januar.
Noen som har erfaring med dem? Det blir klasse Z.

Sliter også med å finne nettsteder med oppdatert flight status info på deres flyvinger.
Både Star Alliance og Flightstats.com viser stort sett bare "scheduled" på deres flighter.

God Helg!

Jeg stusset også på det, men gjorde et kjapt søk på en tilfeleldig dato i Januar, og det ser ut til at JJ8071 er nummeret på deres egen flight, mens de bruker JJ8251 som codeshare-nummer på en LH-operert flight.

Hadde nyleg ein flight med TAM, GIG-FOR, og det gjekk aldeles greit. A320, og reidarklasse funka greit på 3 timar. Kjenner ikkje T7. Min flight hadde JJ og fire siffer, og var TAM's eigen. Heilt greit. Manglar fortsatt EB-poenga, men dei kjem vel ;)

Jeg fløy med TAM GRU-EZE i fjor... Det var en kort kveldsflight på 2-3 timer i en av deres A320... Jeg var i reidarklassen, og vi fikk servert snacs, samt et lite amenity-set med tannbørste/tannkrem, lip balm, ørepropper og øyemaske... Synes de er helt topp på kortdistanse, så ser for meg at de ikke er noe å klage på når det kommer til IC... :D

Glemte dessverre å registrere EB-kortet på turen, så ingen poeng på meg... :(

Jeg har flydd en rekke ganger fra GRU-SCL med TAM og kun hatt noe forsinkelser (noe som dem visstnok er kjent for).

Min mor og mormor derimot har hatt et par episoder med dem der de blant annet har glemt igjen bagasjen dems, glemt igjen mormoren min på feil gate slik at hun nesten mistet flyet sitt (assistert flygning) og en par uforutsette servicer på flyet.

Noe som har ført til at de nekter å fly med TAM. Men det er vel kanskje ikke kun TAM som skal klandres for dette.

Når det gjelder Eurobonus så har TAM elendig opptjening, så vær obs på dette hvis det utgjør noen forskjell. Kun 125% på TAM business, til og med på full fleks business C.

Hvis man derimot kjører TAM codeshare på LH flygning får man 200% som vanlig, som en kollega smått irritert oppdagert en gang. Alltid operating carrier som avgjør opptjening i Star Alliance.

Mamma fløy TAM T7. Tilbakemeldingene var hvertfall positive når det kom til selve flyet, maten og betjening.

Når det gjelder Eurobonus så har TAM elendig opptjening, så vær obs på dette hvis det utgjør noen forskjell. Kun 125% på TAM business, til og med på full fleks business C.

Hvis man derimot kjører TAM codeshare på LH flygning får man 200% som vanlig, som en kollega smått irritert oppdagert en gang. Alltid operating carrier som avgjør opptjening i Star Alliance.

Jepp, det var ikke mye poeng nei, 7625 (Business D-klasse).
Ellers helt OK businessklasse med tanke på komfort og service.

Back