Erfaringer med Finnair Bunsiness

Hei,

Har en kommende tur til Hong Kong, hvor BA (som vanlig, etter jeg flyttet til London, dessverre..) priset seg totalt ut.
Dermed er Finnair og Swiss kandidater for denne overfarten til Asia. Jeg har flydd Swiss business en del ganger og har stort sett vært veldig fornøyd, men alt som er nytt er spennende, så jeg lurer på om jeg kanskje skal gå for Finnair denne gangen?

Last edited:
Re: Erfaringer med Finnair Biz

Har tatt Finnair et par ganger, og kan ikke si jeg er veldig imponert. Er du heldig med crewet, så er det helt greit. Er du uhenlig, så er det ikke bra. Maten er så der, og setene er OK.

Har ikke prøvd Swiss, så det vet jeg ikke. Mener også det er forskjell på 340 og 330

Har prøvd dem bare en gang til Bangkok. Så sier ikke allverden.
Vi synes service og total intrykk er bra, men swiss er bedre.
Men nytt og spennende ? Tja :)

Jeg ble bumpet til Finnair biz til Hong Kong i 2012, helt OK, men ikke noe å skrive hjem om. Gamle seter, var ikke full lie-flat. Mulig de har oppgradert siden.

Hva med Etihad? De har jo en av de beste business-setene der ute akkurat nå.

Hva med Etihad? De har jo en av de beste business-setene der ute akkurat nå.

Skal du til Hong Kong kommer du ikke så langt med Etihad (Etihad starter å fly til hong kong 15. juni 2015).

Jeg har flydd med Swiss i business t/r ZRH-SFO og var helt greit men ikke noe mer. Er imidlertid en fordel at du har mulighet til å velge enkeltseter i biz, men da må du holde deg unna rad 7 eller 8 eller 9 (husker ikke i farten) som mangler vindu.

Ser vel ut som jeg bør gå for Swiss igjen. Emirates er riktignok et alternativ, men ettersom jeg har status i *A og OneWorld må Emirates være vanvittig bra, jeg er trossalt bonusnerd.

Ser vel ut som jeg bør gå for Swiss igjen. Emirates er riktignok et alternativ, men ettersom jeg har status i *A og OneWorld må Emirates være vanvittig bra, jeg er trossalt bonusnerd.

Hva med å ta ryanair til RYG og så ta BA fra OSL til bedre priser? FR koster ikke mye...

Hva med å ta ryanair til RYG og så ta BA fra OSL til bedre priser? FR koster ikke mye...

Evt. fly/toget til AMS og BA derfra? (Har ikke sjekket, men AMS er jo en kjent distinasjon for avreise med BA)

Evt. fly/toget til AMS og BA derfra? (Har ikke sjekket, men AMS er jo en kjent distinasjon for avreise med BA)

Både AMS, Brussel og Paris er rimelige med BA, men ettersom jobben min krever mye bagasje vil jeg helst unngå innsjekk, "utsjekk", innsjekk.

Både AMS, Brussel og Paris er rimelige med BA, men ettersom jobben min krever mye bagasje vil jeg helst unngå innsjekk, "utsjekk", innsjekk.
På FT har jeg sett at mange har fått sjekket inn bagasjen til longhaul-flighten på LHR før de tar posisjoneringsflighten(e) med håndbagasje. Tror ikke jeg hadde valgt den løsningen selv, men det er i hvert fall et mulig alternativ.

Er vel bare å fly mer med EK så får du status der og.... :cool:

Back