Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
Radisson Blu Shanghai.
Booket - det nest billigste rommet.
Oppgradert til suite... Noen andre perks - aner ikke, kanskje kommer det noe på døra.
Status concierge btw. Resepsjonen påstod hardnakket at det ikke var noe frokost inkludert, men skal ikke dette være normalen med Concierge status? Tror jeg prøver meg allikevel, kranglet ikke noe på det.
Grunnen til at jeg booket det nest billigste var at det på det billigste var kun røykerom igjen og jeg foretrekker ikkerøyk lang vei.

Edit: Så i nøkkelkortfolderen at det lå en drikkebong for skybaren her. 2 for 1, vet ikke om det kan regnes som en perk, men litt morsomt.
 
Last edited:
Radisson Blu Shanghai.
Booket - det nest billigste rommet.
Oppgradert til suite... Noen andre perks - aner ikke, kanskje kommer det noe på døra.
Status concierge btw. Resepsjonen påstod hardnakket at det ikke var noe frokost inkludert, men skal ikke dette være normalen med Concierge status? Tror jeg prøver meg allikevel, kranglet ikke noe på det.

Edit: Så i nøkkelkortfolderen at det lå en drikkebong for skybaren her. 2 for 1, vet ikke om det kan regnes som en perk, men litt morsomt.
http://www.clubcarlson.com/fgp/memberbenefits/home.do

Relevant utklipp:
"Club Carlson Concierge members are eligible to receive one complimentary continental breakfast per night of member’s stay. Continental breakfast offerings will vary by hotel but may include an assortment of cereals, breads, fresh fruit, juices, coffee, tea and milk and may be provided via buffet or menu (at hotel’s discretion) in the hotel restaurant as determined by the participating Radisson®, Park Inn®, or Park Plaza® hotel. Complimentary continental breakfast is not available through room service."

Jeg har tidligere opplevd at enkelte hotell forsøker å nekte deg gratis frokost, men som regel er det bare å:
1. Vise de at du er skuffet og lei deg (ikke sint)
2. Minne de om at du som concierge-medlem bor en del på hotell, og at du da ikke kommer til å bo på dette hotellet igjen

Ta gjerne dette opp med "day manager" eller "night manager", i stedet for å diskutere med en resepsjonist som har jobbet på hotellet i to måneder. :)

Dette pleier å løse saken.
 
Da har jeg nettopp levert mitt første rate guarantee claim og venter spent på tilbakemelding (Radisson Blu Roma i august). For øvrig sendte jeg kundeservice hos Club Carlson et spørsmål for 6 dager siden og har fortsatt ikke mottatt svar. For dårlig!
 
Radisson Blu Alna
Concierge
Billigste rom, ingen upgrade, sen utsjekk kl 21 om nødvendig..!
Frukt & velkomstbrev på rommet
Helt nytt rom som ingen har bodd i.
 
http://www.clubcarlson.com/fgp/memberbenefits/home.do

Relevant utklipp:
"Club Carlson Concierge members are eligible to receive one complimentary continental breakfast per night of member’s stay. Continental breakfast offerings will vary by hotel but may include an assortment of cereals, breads, fresh fruit, juices, coffee, tea and milk and may be provided via buffet or menu (at hotel’s discretion) in the hotel restaurant as determined by the participating Radisson®, Park Inn®, or Park Plaza® hotel. Complimentary continental breakfast is not available through room service."

Jeg har tidligere opplevd at enkelte hotell forsøker å nekte deg gratis frokost, men som regel er det bare å:
1. Vise de at du er skuffet og lei deg (ikke sint)
2. Minne de om at du som concierge-medlem bor en del på hotell, og at du da ikke kommer til å bo på dette hotellet igjen

Ta gjerne dette opp med "day manager" eller "night manager", i stedet for å diskutere med en resepsjonist som har jobbet på hotellet i to måneder. :)

Dette pleier å løse saken.

Da testet jeg frokost. Sa jeg var Concierge medlem. De ringte resepsjonen som gav thumbs up
I orden med andre ord
 
Radisson Blu Scandinavia Oslo

Concierge

Billigste rom, 2-for-1, oppgradert til Business Class, men rommet er ikke større :-)

Grønt eple, en flaske Imsdal & velkomstbrev på rommet, velkomstebrevet var dog til en Undhjem og ikke meg, så lurer litt på hvilket rom jeg egentlig skulle fått. Sjekket inn 22:10 så rommet med mitt brev var sikkert gitt bort til noen andre.
 
Klaget på et katastrofeopphold på Radisson Largo Washington DC.

Fikk i går en beklagelsesmail fra HR-sjefen ved hotellet hvor hun fortalte meg at min CC-konto var blitt kreditert 76 000 CC-poeng. Helt OK plaster på såret det ;)
 
Grønt eple, en flaske Imsdal & velkomstbrev på rommet, velkomstebrevet var dog til en Undhjem og ikke meg, så lurer litt på hvilket rom jeg egentlig skulle fått. Sjekket inn 22:10 så rommet med mitt brev var sikkert gitt bort til noen andre.

Jasså, det var du som fikk rommet mitt? :angry:

Haha, bare spøker.
 
Teller et opphold på 2-for-1 rate som 1 eller 2 døgn?

Det teller som 1 natt

(Men noen har tidligere nevnt at hvis man setter noe på rommet, middag i restauranten eller minibar så kan man få det som 2 netter.)
 
Klaget på et katastrofeopphold på Radisson Largo Washington DC.

Fikk i går en beklagelsesmail fra HR-sjefen ved hotellet hvor hun fortalte meg at min CC-konto var blitt kreditert 76 000 CC-poeng. Helt OK plaster på såret det ;)

Wow! Det var ikke værst.
 
Det teller som 1 natt

(Men noen har tidligere nevnt at hvis man setter noe på rommet, middag i restauranten eller minibar så kan man få det som 2 netter.)

Takker så mye for både svar og tips.
Skal teste ut litt med dette neste helg.
 
Det teller som 1 natt

(Men noen har tidligere nevnt at hvis man setter noe på rommet, middag i restauranten eller minibar så kan man få det som 2 netter.)

Telte som 2 netter for meg nå nylig ved 36000 poeng kampanjen deres.

Edit: Kom på jeg hadde 2 drinker i hotellbaren, muligens derfor?
 
Hotell: Radisson Blu Ålesund
Status: Red
Rom booket: Standard
Oppgradert: Ja, til Business Class rom
Perks: Nei.

Over all forventning:D å bli oppgradert, når jeg er på laveste nivå.
 
Franchise hotel med samme eierne som Park Inn Copenhagen. De ignorerer konsekvent status, usikker på om det er bevisst eller fordi de bruker et annet bookingsystem enn resten av Rezidor og derfor ikke får med statusinfo.


Etter min henvendelse til CC vedr. skuffende opphold på RB Lillehammer fikk jeg en ganske standard "beklagelsesmail" i retur.

Så overraskelsen var stor da jeg ble oppringt av hotellsjefen på Lillehammer Hotel for et par dager siden. Hun beklaget at jeg ikke ble oppgradert, og forklaringen var som nevnt over at de er et franchise-Hotel med et annet bookingsystem slik at CC-status ikke vises. Ble anbefalt å vise frem CC-kortet ved innsjekk neste gang, slik at jeg kunne få litt "Consierge treatment".

Liker ikke å flashe kort, men får vel begynne å smyge det diskret over disken ved ankomst...
 
Last edited:
Aner ikke om det er en perk eller noe for å være concierge, men de var tydeligvis innom med blomster som ikke var der da jeg kom. Virker rett og slett for mye av det gode her, da jeg kom tilbake i går kveld hadde de lagt tøfler og sånt klart ved sengen med et kort som beskrev hvordan man skulle få wakeoppcall.
 
Liker ikke å flashe kort, men får vel begynne å smyge det diskret over disken ved ankomst...


Syns det er greit nok å legge kortet og passet sammen på disken når jeg sjekker inn. Så har de i allefall mulighet til å dobbelsjekke at CC-medlemskapet er registrert, samt se status (i mitt tilfelle gull)..
 
Erfaringsmessig er dette lurt, ja, ettersom det er overraskende mange hoteller som tydeligvis kun ser at du er medlem men ikke nivå.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top