Nye motto til Radisson er tydeligvis "Yes we can (PROMISE)", but we never live up to it. Har alltid noe med liten skrift på lur vi kan gjemme os bak både når det gjelder oppgradering og prisgarantien. Tror jeg skal bruke opp mine 350.000 poeng og så klippe kortet, er lei av hele greia...
Jeg har også støtt på agenter som gjør seg vanskelige på denne "best rate guarantee"-ordningen. Som regel går det greit gjennom, men sist gang fikk jeg avslag. Jeg hadde booket rom i kategorien "best available rate", men fikk blankt avslag fordi det fantes et billigere rom på
www.clubcarlson.com (som var pre-purchase). Det var rom for ikke mindre enn fire personer det var snakk om, og jeg ville gjøre mitt for at vi fikk mest "bang for the buck".
Forsøkte på mitt beste (og høfligste) å forklare min oppfatning av vilkårene (samme romkategori og avbestillingsvilkår og billigere pris i "landets valuta"), men ble avvist. Etter en tre-fire e-poster fram og tilbake forsøkte jeg meg med en telefon til denne gjengen. Fikk snakke med en kar som overhodet ikke ønsket å forstå hva jeg mente var feil anvendelse av vilkårene, og han gjorde det han kunne for at jeg skulle føle at jeg var helt på jordet.
Heldigvis var det på årets MegaDO med en dame fra ClubCarlson, som er "program manager" for de nordiske landene. Etter en e-post til henne, der jeg la ved alt av dokumentasjon, fikk jeg plutselig etter noen dager tilbake responser på at rommene jeg hadde booket var prismatchet i tillegg til rabatt.
En liten "we're so sorry" kunne vel også vært på sin plass, men jeg fikk i alle fall billige rom, så nå er det bare å se fram til gutteturen i Gdansk i oktober, og vi har fortsatt fleksibiliteten i forhold til å kunne avbestille rommene hvis noen kaster inn håndkledet.
Kort oppsummert: Det gjelder (kanskje) å ikke gi seg så lett, hvis man får avslag på "best online rate guarantee".