Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
Vil du anbefale hotellet og området? Står mellom det og Henley House ved Earl's Court.
Har bodd på Vanderbilt tre ganger. En gang på fint nyoppusset businessrom (oppgradert). To ganger på et kott (de beklaget at det var fullbooket, så ingen oppgraderinger), som ikke var nyoppusset. Veldig god lydisolasjon ut mot gaten på Vanderbilt.

Selve byggene er veldig like (Vanderbilt og Henley House), typisk trange ganger i sikk-sakk med myke tepper og smale trapper. Har ikke bodd på Henley, men så på bildene og har en bekjent som har bodd der.

Er prisen omtrent det samme hadde jeg tatt Vanderbilt basert på bilder og det jeg hørte om Henley, dersom det er lite enkeltrom for en natt det er snakk om.

Vil du anbefale hotellet og området? Står mellom det og Henley House ved Earl's Court.

Ja, liker dette hotellet veldig godt, mye pga. beliggenheten. Så lenge man ikke får singelrommene, er rommene ganske bra. De har noen veldig store og fine business class-rom og ofte kampanje med frokost inkludert.

Har bodd på Vanderbilt tre ganger. En gang på fint nyoppusset businessrom (oppgradert). To ganger på et kott (de beklaget at det var fullbooket, så ingen oppgraderinger), som ikke var nyoppusset. Veldig god lydisolasjon ut mot gaten på Vanderbilt.

Selve byggene er veldig like (Vanderbilt og Henley House), typisk trange ganger i sikk-sakk med myke tepper og smale trapper. Har ikke bodd på Henley, men så på bildene og har en bekjent som har bodd der.

Er prisen omtrent det samme hadde jeg tatt Vanderbilt basert på bilder og det jeg hørte om Henley, dersom det er lite enkeltrom for en natt det er snakk om.
Prisen er omtrent den samme. Inntrykket mitt ut fra reviews og bilder er at Radisson er noe bedre enn Henley House, men at området rundt Earl's Court har flere restauranter, puber m.m. enn rundt Gloucester Road. Har inntil videre booket begge. :p

Ja, liker dette hotellet veldig godt, mye pga. beliggenheten. Så lenge man ikke får singelrommene, er rommene ganske bra. De har noen veldig store og fine business class-rom og ofte kampanje med frokost inkludert.
Har jukse-Concierge etter MegaDo, som i hvert fall gir frokost, og forhåpentligvis oppgradering.

Hotell: Park Plaza Victoria Amsterdam
Status: Gold
Booket: Std med queen bed
Oppgradert: Ja, til fint Executive tårn/hjørnerom
Perks: Frukt, hilsen fra vaskedama og utsjekk kl 15.
Første gangen på dette hotellet i Amsterdam. pleier som regel og bo på Radisson Blu, men nå i høysesongen måtte man booke rom for minst 2 netter. En underlig praksis... Hotellet ligger bare et steinkast fra jernbanestasjonen, helt nederst i Damrak. Så fin beliggenhet om man kommer med toget. Ble oppgradert til et hyggelig rom i klassisk stil. WiFi funket bra, og TV, minibar og bad var av god standard. Eneste man bør være obs på er at det er mye trafikkstøy, spesielt i fra trikkene som begynner å røre på seg i 7-tida. Plaget ikke meg da jeg uansett var tidlig oppe, men hadde nok ikke vært fornøyd med støynivået under et helgeopphold.

10d4998084e55b491f53906d5547270a.jpg

Hotell: Hotell Latvija
Status: Concierge
Booket: Std
Oppgradert: Nei, men fikk frukt
Fikk nesten like fint rom som tjommien uten status. De spurte om jeg ville betale 40 euro pr natt for et business rom, men så mye er ikke den kaffemaskinen verdt! Ellers bra.

Hotell: Radisson Blu Royal Helsinki
Booket: Standard (corporate rate)
Oppgradert: Nei, fikk et helt forferdelig standard rom med slitt gulvteppe
Perks: En flaske vitaminvann. Et standardbrev uten navn på som ønsket meg velkommen og gjorde meg oppmerksom på 15% rabatt i restauranten.

Bor fra tid til annen på dette hotellet. I gamle dager ble jeg alltid oppgradert til Business Class rom, fikk sjokolade, et personlig velkomstbrev og ofte en kupong for en gratis øl. De siste 5 oppholdene har jeg ikke mottatt noe oppgradering så her har Club Carlson falt kraftig i standard. Ser på Tripadvisor at de henviser til vilkårene at man kun har krav om beste rom i samme kategori og kun Concierge får oppgradering.

Forrige gang jeg bodde der hadde jeg med en kollega som har null status hos Club Carlson, han fikk oppgradering men ikke jeg....

Hotell: Radisson Blu Hamburg
Booket: Standard med frokost
Oppgradert: Fikk beskjed ved innsjekk at jeg var oppgradert til et rom på 27. etasje. Var det helt ordinært standard rom, men utsikten helt fantastisk.
Perks: Ingen

Booket rommet direkte på hjemmesiden. Sendte så en claim om "best rate guarantee" ettersom Hotels.com solgte samme rom med 25% rabatt. Denne ble avvist da prisen kun gjaldt ved bestilling i NOK og dermed ikke var i lokal valuta. Vurderte å avbestille og booke via Hotels.com men da var prisen gått opp 20 EUR (fortsatt 25% rabatt).

Nye motto til Radisson er tydeligvis "Yes we can (PROMISE)", but we never live up to it. Har alltid noe med liten skrift på lur vi kan gjemme os bak både når det gjelder oppgradering og prisgarantien. Tror jeg skal bruke opp mine 350.000 poeng og så klippe kortet, er lei av hele greia...

Hotell: Radisson Blu Gdansk
Status: Concierge
Booket: Business class
Oppgradert: Oppgradert til Jr Suite.
Perks: Gratis vannflasker

Nye motto til Radisson er tydeligvis "Yes we can (PROMISE)", but we never live up to it. Har alltid noe med liten skrift på lur vi kan gjemme os bak både når det gjelder oppgradering og prisgarantien. Tror jeg skal bruke opp mine 350.000 poeng og så klippe kortet, er lei av hele greia...

Jeg har også støtt på agenter som gjør seg vanskelige på denne "best rate guarantee"-ordningen. Som regel går det greit gjennom, men sist gang fikk jeg avslag. Jeg hadde booket rom i kategorien "best available rate", men fikk blankt avslag fordi det fantes et billigere rom på www.clubcarlson.com (som var pre-purchase). Det var rom for ikke mindre enn fire personer det var snakk om, og jeg ville gjøre mitt for at vi fikk mest "bang for the buck".

Forsøkte på mitt beste (og høfligste) å forklare min oppfatning av vilkårene (samme romkategori og avbestillingsvilkår og billigere pris i "landets valuta"), men ble avvist. Etter en tre-fire e-poster fram og tilbake forsøkte jeg meg med en telefon til denne gjengen. Fikk snakke med en kar som overhodet ikke ønsket å forstå hva jeg mente var feil anvendelse av vilkårene, og han gjorde det han kunne for at jeg skulle føle at jeg var helt på jordet.

Heldigvis var det på årets MegaDO med en dame fra ClubCarlson, som er "program manager" for de nordiske landene. Etter en e-post til henne, der jeg la ved alt av dokumentasjon, fikk jeg plutselig etter noen dager tilbake responser på at rommene jeg hadde booket var prismatchet i tillegg til rabatt.

En liten "we're so sorry" kunne vel også vært på sin plass, men jeg fikk i alle fall billige rom, så nå er det bare å se fram til gutteturen i Gdansk i oktober, og vi har fortsatt fleksibiliteten i forhold til å kunne avbestille rommene hvis noen kaster inn håndkledet.

Kort oppsummert: Det gjelder (kanskje) å ikke gi seg så lett, hvis man får avslag på "best online rate guarantee".

Hotell: Radisson Blu Alcron, Praha
Booket: Rimeligste standard rom, prepaid
Oppgradert: Ja, til Royal Club Room
Perks: Gratis vann hver dag + hilsen fra front desk
Veldig fin beliggenhet, gåavstand til det meste. Fikk et rom ut mot bakgården i 7. etasje, var så stille at vi sov til langt ut på formiddagen hver dag...
Veldig bra restauranter på hotellet, både The Alcron med Michelinstjerne og den rimeligere La Rotonde. Hadde en veldig bra femretters med vinpakke på sistnevnte, til behagelige kr 1,300,- for 2 pers. Og 15% CC gullrabatt. Alt i alt bidro hotellet til at vi hadde en veldig fin langhelg i Praha.

Hotell: Radisson San Isidro
Status: Gull (eller Elite? Softlanding fra Concierge)
Booket: Std m/poeng
Oppgradert: Nei, men fikk to kjeks?

Heldigvis nest øverste etasje, og dermed mindre støy utenfra (ørepropper er et must i Peru). Stort rom med sofa, liten TV. Grei wifi og god frokost inkludert. Dessverre kaldt basseng, Hilton i Quito var oppvarmet [emoji15]

Håper på late check-out i morgen...

Hotell : Radisson Blu Plaza, Oslo
Status : Silver
Rom booket : Standard
Oppgradert : tja , familie rom
Fikk beskjed om det ikke var mulig med oppgradering da det var konferanse, men at dem hadde booket meg til et familierom. Var flere andre som fikk oppgradering til business rom,
noe med at jeg var silver å dem var gold sikkert.
Andre ting: varmekablene fungerte ikke så gulvet på badet var iskaldt,
frokosten synes jeg var kjedelig ikke noe spennede, eller helt ok visst prisen er riktig.
Positive er jo selvsagt skybaren i 34 etasje.

Hotell: Radisson Blu BODØ
Status: Gull (eller Elite? Softlanding fra Concierge)
Booket: Fullpris vanlig rom
Oppgradert: Ja, ved innsjekk nå 2345 ettersom jeg ikke hadde registrert kort ved booking. Flott hjørne rom! Godt jobbet Radisson!

Hotell: Radisson Blu Trondheim Airport
Booket: Standard
Oppgradert: Nei. Fikk beskjed om at jeg vanlig vis ville blitt det, men at de var fullbooket. Det tror jeg på for reisebyrå, Radisson og alle andre påsto at det var fult før det plutselig kom en åpning 2 timer før jeg ellers måtte ha kjørt til Trondheim for å sove.
Perks: Nada, niks, null og ingenting

Rommet var ellers fint i 5. etg med utsikt til oppstillingen til Widerøe så jeg fikk både sovne og våkne til lyden av turboprop. Ikke plagsomt, bare en hyggelig svak dur som minnet meg på hvor jeg sov.

Hotell : Radisson Blu Berlin
Status : Concierge
Booket billigste, oppgradert til junior suite (!) , andre perks nada

Status
Not open for further replies.
Back