Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
Hei, var litt kjapp på avtrekkeren og bestilte 2 netter ved Radisson waterfront i Stockholm nå i mars via hotels.com, og uten avbestilling mulighet..

Så har jeg selvfølgelig søkt litt her nå i ettertid (ja, vet rekkefølgen burde vært omvendt :) )
Meldt meg inn i club Carlson og ser nå tilbud med gratis frokos og trippel poeng der.

Kan jeg få dette via hotels.com booking, eller har jeg skutt meg selv i fingeren ved å booke via hotels.com, uten avbestillings mulighet..?

Noen som har noen tips og muligheter for gratis frokost og poeng?

På forhånd takk.

Prøver igjen jeg, mulig jeg formulerte meg uklart.

1, får jeg poeng når overnattingen er booket via hotels.com?

2, ser CC har kampanje med gratis frokost og trippel poeng, kan jeg få dette ved å registrere meg som CC medlem ved check-inn?

Tips og svar mottas med takk..

1. Nei, det skal du ikke få.

2. Nei, og gratis frokost kampanjen krever en spesiell prispakke . Tror "tilbud bare gyldig i Amerika.

Skal du være sikret poeng må du booke via hotellenes eller selskapets egne sider.

1. Nei, det skal du ikke få.

2. Nei, og gratis frokost kampanjen krever en spesiell prispakke . Tror "tilbud bare gyldig i Amerika.

Skal du være sikret poeng må du booke via hotellenes eller selskapets egne sider.

Takk for svar, da har jeg lært noe til neste gang det skal bookes.

Dersom man booker et hotellrom på siden til CC og velger å benytte Gold Points + cash, får man da full opptjening av poeng? Ex. sjekket jeg hotell en helg i Paris hvor prisen er 15.000 pts + EUR 177,- pr natt.

Dersom man booker et hotellrom på siden til CC og velger å benytte Gold Points + cash, får man da full opptjening av poeng? Ex. sjekket jeg hotell en helg i Paris hvor prisen er 15.000 pts + EUR 177,- pr natt.

Ja du får opptjening på det du betaler cash. Står under rate details.

Takk jjessen. Neste spørsmål: Triplepoints-kampanjen varer t.o.m 15. mars. Vi skal bo på hotell 15 - 17.03. Blir det noen trippelpoeng å få da mon tro?

Prøver igjen jeg, mulig jeg formulerte meg uklart.

1, får jeg poeng når overnattingen er booket via hotels.com?

2, ser CC har kampanje med gratis frokost og trippel poeng, kan jeg få dette ved å registrere meg som CC medlem ved check-inn?

Tips og svar mottas med takk..
Ser enkelte skriver at man ikke får poeng hvis man ikke booker via hotellenes hjemmesider. Det stemmer iallfall ikke overalt. Jeg booka via hotels.com på mitt forrige opphold, og fikk da poeng.

Du er ikke garantert poeng om du booker via hotels.com og andre "rabattsider". Imidlertid skjer det både glipper og jeg tror pgså at de fleksible prisene på disse sidene gir poeng. Bokker du via Berg Hansen og andre får du alltid poeng tror jeg. Tror ikke disse byråene tar kommisjon på samme måte.

Hvor jeg bodde: Radisson Blue Plaza Helsinki
Club Carlson status: Gold
Oppgradering: Ja, fra standard rom til business class rom.
Fordeler mottatt: 2 Fazer sjokolader og personlig velkomsthilsen fra direktør.
Hva var bra/dårlig?: Rommet var high tech med tv i speilet på badet og små touch skjermer til styring av lys, do not disturb etc. Skikkelig bra seng også.
Valuta for pengene?: Ja
Vil jeg bo der igjen?: Mitt nye favoritt hotell i Helsinki

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Royal Copenhagen
Club Carlson status: Gold
Oppgradering: Nei, kun høy etasje
Fordeler mottatt: Frukt, nøtter og en flaske vann. Personlig velkomsthilsen fra Guest Relation Manager
Hva var bra/dårlig?: Lite rom, tepper på gulvet og varmt som f... selv om det er mitt på vinteren. Måtte sette på AC...
Valuta for pengene?: Service ja, hard product nei
Vil jeg bo der igjen?: Kanskje pga beliggenheten

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Portman Square
Club Carlson status: Silver
Oppgradering: Ja, Businessclass room
Fordeler mottatt: Nope
Hva var bra/dårlig?: Stort og fint rom.
Valuta for pengene?: Rotete service, fint produkt. Booket via finn til absolutt billigste pris.
Vil jeg bo der igjen?: Ja, fin lokasjon i london

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Berlin
Club Carlson status: Gold Elite
Oppgradering: Nei
Fordeler mottatt: Fruktskål og signert lapp
Hva var bra/dårlig?: Bra design, frokost og spa/basseng. Veldig god beliggenhet. Dårlig service, elendig concierge.
Valuta for pengene?: Family and friends, så absolutt.
Vil jeg bo der igjen?: Joda!

Er gull, matchet med Hilton Gold for en mnd siden. Har ikke fått noe kort i posten foreløpig. Kommer dette eller må det bestilles?

Har en et opphold om en ukes tid - kunne vært greit å hatt med seg noe da, ellers får en print av medlemssiden duge.

Er gull, matchet med Hilton Gold for en mnd siden. Har ikke fått noe kort i posten foreløpig. Kommer dette eller må det bestilles?

Har en et opphold om en ukes tid - kunne vært greit å hatt med seg noe da, ellers får en print av medlemssiden duge.

Om en må purre eller ei, virker som om en må minne de på det hvertfall. Også vært gull en stund, men hadde/har ikke mottatt noe kort enda.
Men pusha på de her om dagen, så da skulle det bli en endring på det.

Tok ca. 6 uker før jeg fikk kortet mitt fra CC, både etter å ha nådd sølv og gull. Hvis du ikke har kortet foreslår jeg at du ringer eller sender en epost kvelden før, og spør om ett eller annet, og "i farta" hører om oppgradering er tilgjengelig siden du er gullmedlem.

Ved innsjekk viser du så til "den hyggelig samtalen" du hadde med resepsjonistens kollega. Enklere enn å bringe opp temaet fra scratch, hvis du er litt sjenert av deg, og gir dem også litt tid på evt. å forberede en oppgradering, hvis de har glemt fordelen CC-gull skal gi deg.

Hva trenger dere egentlig kort for? Å ha ett kort i lommeboka? Når du bestiller rom, legger man jo bare til medlemsnummeret sitt og hotellet ser da statusen du har. Jeg har ikke ett eneste hotellkort i lommeboka, de ligger i en stabel i en skuff hjemme

Hva trenger dere egentlig kort for? Å ha ett kort i lommeboka? Når du bestiller rom, legger man jo bare til medlemsnummeret sitt og hotellet ser da statusen du har. Jeg har ikke ett eneste hotellkort i lommeboka, de ligger i en stabel i en skuff hjemme

I CC ser resepsjonen feil status hvis man bestilte før man fikk statusen.

Status
Not open for further replies.
Back