Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
Hvor jeg bodde: Radisson Blu Bodø
Club Carlson status: Gold Elite
Oppgradering: Ja, til Business Class Room
Fordeler mottatt: Ingen frukt el. lignende!
Hva var bra/dårlig?: Fine rom, nydelig fjordutsikt og god frokost. Veldig god beliggenhet.
Valuta for pengene?: Joda, etter at jeg ble oppgradert..
Vil jeg bo der igjen?: Ja!

Noen som har erfaring med å få poeng på gruppebookinger? Jeg booker og betaler overnatting for 13 stk med mitt kort, kan jeg få poeng for hele beløpet på min Carlson konto?

For å følge opp denne her, jeg kjørte til slutt middag, barregning og 12 rom på kortet mitt. Snakket litt med bookingen på forhånd, de hadde null snøring. Snakket så med resepsjonen ved utsjekk, som hadde gjort klar en gruppefaktura slik at jeg ikke fikk poeng, kun stay credit.

Etter litt frem og tilbake fant de ut at de kunne kjøre alt på mittrom nr og da skulle jeg få poeng. Dette etter at jeg kommenterte at jeg får en bråte poeng for betale for ett rom, og ingen poeng når jeg betaler 12 rom.

Ingen poeng dukket opp, så etter 14 dager la jeg inn en retro claim. Denne gikk gjennom, og jeg har fått en staycredit på 1295 poeng for rommet mitt, og ca 149000 poeng i manuell justering.

Resultat: 3 netter på Radisson Blu Champs-Elysses booket med madammen til våren.

Hvor jeg bodde: Radisson Plaza Santiago de Chile
Oppgradering: Ja, til Junior Suite
Fordeler mottatt: 1 drink voucher per person og dag =12stk! (pisco sour eller soft drink) + velkomstgave i gift shop
Hva var bra/dårlig?: bra läge, rent och fint og god frokost.
Valuta for pengene?: Absolutt, betalte dröyt 100$ natten
Vil jeg bo der igjen?: Hvis jeg skal til Santiago, gjerne

Statusmatchet Accor-plat til CC gold er digg. Booket via booking.com, likvel veldig bra recognition

Hvor jeg bodde: Radisson Hotel & Suites Sydney
Oppgradering: Ja, fra Studio Guest Room til One Bedroom Executive Suite
Fordeler mottatt: Ingen
Hva var bra/dårlig?: Store rom og god beliggenhet.
Valuta for pengene?: Ja, selv om Sydney er en dyr hotellby
Vil jeg bo der igjen?: Ja

w

Hvor jeg bodde: Radisson Edwardian Kenilworth, London
Oppgradering: Nei
Fordeler mottatt: Invitasjon til gratis Afternoon Tea
Hva var bra/dårlig?: God beliggenhet. Kapasitet til frokost tross fullt belegg.
Valuta for pengene?: Ja, avtalepris m/ frokost
Vil jeg bo der igjen?: Ja pga beliggenhet

Hvor: Radisson Blu Le Metropolitan, Paris
CC status: Gold Elite
Oppgradering: Ja. Skaffet meg 'juksegull' rett etter jeg hadde bestilt på hotellsiden, så CC nummeret lå ikke inne på bookingen. Da jeg sjekket in spurte jeg om nummeret var registrert (noe jeg visste det ikke var). Fikk dermed registrert det og vips så ble jeg oppgradert fra Classic til Deluxe rom. Dvs hele 2 kvm mer å boltre seg på!
Fordeler: Da jeg kom tilbake etter en liten tur var det litt sjokolade og en flaske vann på rommet. Fikk også late check-out, kl 15. Nespressomaskin på rommet med gratis kaffe. (Vet ikke om dette er gratis uansett?)
Hva var bra/dårlig?: Perfekt beliggenhet for en førstegangsreisende til Paris. Hadde utsikt mot Eiffel-tårnet og området var stille og rolig om natten. Lite basseng i kjelleren som var fint til morgensvømming. Ellers fine avstander til severdigheter og shopping. Svært hyggelig betjening og ble godt ivaretatt. Rommet var litt i minste laget og det var svært fuktig der. Vannet rant fra sluket på badet...
Valuta for pengene: Hadde jeg reist alene ville det vært litt i det dyreste laget, men siden vi var to stykker ble prisen overkommelig. Hotell er uansett dyrt i Paris. Totalt fikk jeg 49 031 poeng for oppholdet (trippelpoeng-opptjening + nettbestillingsbonus + litt roomservice)
Vil jeg bo der igjen?: Nja, if the price is right. Kan godt tenke meg å prøve andre områder av Paris også.

Ser enkelte skriver at man ikke får poeng hvis man ikke booker via hotellenes hjemmesider. Det stemmer iallfall ikke overalt. Jeg booka via hotels.com på mitt forrige opphold, og fikk da poeng.

Så bra da, oppga du CC nr ditt til resespsjonen? Burde få trippel poeng også, da jeg har registrert meg på kampanjen.

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Royal Bryggen, Bergen
Oppgradering: Ja, til Business-rom
Fordeler mottatt: stort fruktfat
Hva var bra/dårlig?: heilt nytt interiør etter oppussinga, god frukost, flott rom med stor TV
Valuta for pengene?: Svært bra
Vil jeg bo der igjen?: Ja

Og der var gullkortet i boks....

Dear Sirpjalle

Thank you for taking the time to write.

Thank you for providing the documentation for a status match! We have
upgraded your Club Carlson account to Gold status effective immediately
and expiring on February 28, 2014 (unless otherwise re-obtained). Please
review the list of elite benefits below.

Jeg har blitt nedgradert fra Gold til Silver - hadde så vidt under kravet for å fornye gullkortet. Men jeg er rekvalifisert som EuroBonus Gold og har også det beryktede Hilton Gold. Hva bør jeg gjøre? I prinsippet er det kanskje tilstrekkelig å sende inn enten bilde av EuroBonus-kortet eller noe som bekrefter Hilton-statusen.

Hadde prøvd å sende en mail, legge ved hilton/sas og informere om at du var rett under? Når de gir meg gull med 3 netter de siste 12 månedene bør det være en smal sak for din del ;)

Status
Not open for further replies.
Back