Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
Veldig vanlig i hele Norge. Faktisk så vanlig at jeg blir overrasket når det ikke er slik.
 
Veldig vanlig i hele Norge. Faktisk så vanlig at jeg blir overrasket når det ikke er slik.

Ikke bare i Norge, syens ofte det er lite gjennkjennelse andre steder i Europa også. Generelt så virker det som Carlson-nummeret/status bare dukker opp hos hotellene noen ganger, i tillegg er det litt hit-n-miss om det er hyggelig velkomsthilsen, velkomstgave eller oppgradering. Tror jeg har ca. 50% treff på at man blir gjenkjent som god kunde.
 
Ikke bare i Norge, syens ofte det er lite gjennkjennelse andre steder i Europa også. Generelt så virker det som Carlson-nummeret/status bare dukker opp hos hotellene noen ganger, i tillegg er det litt hit-n-miss om det er hyggelig velkomsthilsen, velkomstgave eller oppgradering. Tror jeg har ca. 50% treff på at man blir gjenkjent som god kunde.

Mitt inntrykk er at hotell jeg har bodd på tidligere av en eller annen grunn er flinkere på å gjenkjenne status (kanskje de legger dette inn i et eget system?).

En del av disse hotellene har tydeligvis også registrert hvilken romtype, etasje, langt fra heis eller ikke, osv. av preferanser jeg måtte ha, så det er i alle fall slik at når jeg f.eks. kommer til The May Fair i London så ender jeg på en type rom som jeg har ytret ønske om en gang for lenge siden (de kaller det business rom, for det er en arbeidspult der og en Nespresso maskin).

Andre hoteller synes å være veldig lite oppdaterte på hvem som er statuskunder (noe som naturlig nok devaluerer verdien av medlemskapet). Hilton, derimot, har jeg opplevd anerkjennelse 100% av gangene (og ofte en beklagelse om jeg ikke kan oppgraderes pga fullt hotell).
 
Mitt inntrykk er at hotell jeg har bodd på tidligere av en eller annen grunn er flinkere på å gjenkjenne status (kanskje de legger dette inn i et eget system?).



En del av disse hotellene har tydeligvis også registrert hvilken romtype, etasje, langt fra heis eller ikke, osv. av preferanser jeg måtte ha, så det er i alle fall slik at når jeg f.eks. kommer til The May Fair i London så ender jeg på en type rom som jeg har ytret ønske om en gang for lenge siden (de kaller det business rom, for det er en arbeidspult der og en Nespresso maskin).



Andre hoteller synes å være veldig lite oppdaterte på hvem som er statuskunder (noe som naturlig nok devaluerer verdien av medlemskapet). Hilton, derimot, har jeg opplevd anerkjennelse 100% av gangene (og ofte en beklagelse om jeg ikke kan oppgraderes pga fullt hotell).


I min tid i Radisson SAS (het det da) ble det lagt inn div preferanser i gjesteprofilen så det skulle bli lettere for nestemann som foretar innsjekk og så det skal virke mer sømløst for gjesten
 
Jeg prøver å booke dette 2 for 1 tilbudet som CC har for sine goldmembers til en weekend jeg og min familie skal ha på Reykjavik.

2 rom
2 voksne
2 voksne og 1 barn

Når jeg velger 2 rom med 2 voksne i hver funker det fint, men når jeg plusser på barnet har de plutselig ikke plass lenger.

Noen som har noen erfaring med dette? Det står ingenting i vilkårene hva gjelder barn på bestillingen.
 
Jeg prøver å booke dette 2 for 1 tilbudet som CC har for sine goldmembers til en weekend jeg og min familie skal ha på Reykjavik.

2 rom
2 voksne
2 voksne og 1 barn

Når jeg velger 2 rom med 2 voksne i hver funker det fint, men når jeg plusser på barnet har de plutselig ikke plass lenger.

Noen som har noen erfaring med dette? Det står ingenting i vilkårene hva gjelder barn på bestillingen.

Det ser ut som billigste rommet (19m2) ikke tillater flere enn to personer inkludert barn. Tilbudet gjelder kun billigste rom. Du kan evt eposte de og spørre, evt høre om betalt oppgradering for mellomlegg.
 
Hotell: Radisson Blu Scandinavia, København
Min status: Gold
Rom booket: Billigste, 2for1
Oppgradert : Oppgradert til business class i 21 etg. Hadde 3 netter, siste natt bestilt via 3.part, fikk beholde oppgradert rom siste natten også.
Andre fordeler: Velkomstgave (Vann, sjokolade), tidlig sjekkin (kl 10), sen utsjekk (kl 15). Frokost.
 
Hotell: Radisson Blu Alna
Status: Gold
Booket: Standard rom
Oppgradert: Måtte spørre om oppgradering. Fikk Business hvor tv og aircon ikke fungerte
Andre perks: Ingen.

Hyggelige folk i resepsjonen, men er tydeligvis ikke vant til statuskunder. Ble overrasket da jeg ba om oppgradering pga gold elite status. Tv og air conditioning virket ikke men prioritere søvn fremfor å mase mer. Ble en varm natt. Mail til GM sendt.

Fått svar fra GM(etter å ha purra på igjennom CC sentralt). Han sier hotellet skal bli bedre på å følge opp sølv+ kunder og skylder på innkjøringsproblemer når det gjelder tv og AC. Fått invitasjon til å bo der en natt hvor alt skal gjøres riktig.. Om det betyr gratisnatt er jeg usikker på :)
 
Hotell: Radisson Hotel Vancouver Airport
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste
Oppgradert : Oppgradert til Penthouse suite
Andre fordeler: Velkomstgave (sjokolade). Frokost vouchere for 3 frokoster

Heisen opp til 12 etasje funket ikke, så må ta heisen til 11 etasje og gå opp. Ikke noe problem uansett, klarer å gå så pass :p
 
Hotell: Radisson Blu Bosphorus, Istanbul
Min status: Gull
Rom booket: Poeng
Oppgradert : Usikker. Vart ikke nevnt under innsjekk. Rommet var veldig stort, med walk in closet, morgenkåper osv. Men ingen kaffimaskin.
Andre fordeler: Velkomstgave (turkish delight, dadler) Gratis frokost.

Fint hotell, god service. Fantastisk å sitte på en av altanene og ta en drink å nyte utsikten over elven.
 
Hotell: Radisson Resort Celebration-Orlando
Min status: Concierge
Rom booket: Points
Oppgradert : Nei
Andre fordeler: Velkomstgave (valgte 2 flasker brus) som ble lovet ved innsjekk, men aldri levert på rommet. Frokost gratis i restauranten for 2 voksne og ett barn, måtte dog betale for barnet ett av dagene.

Helt greitt resort hotell i 4-stjernersklassen med gratis shuttle til Disney-Epcot. Fruen ønsket seg parasoller til solsengene da det ble litt varmt i solsteken, bassengområdet var helt ok med 2 bassenger hvorav ett faktisk oppvarmet.

Og tusen takk til kimpe som tipset om steakhouse rett over gata som er ranket som ett av USA's 10 beste flere år.
 
Hotell: Country inns & suites by carlson, Newark
Status : gull
Bestilt: king guest room
Fått: King one bedroom suite med egen stue
Eksta: tja, bestillte rom med shopping pakke, men mener denne var fyllt med mer enn det som stod i rombeskrivelsen. Håndskrevet kort.
 
Hotell: Radisson Blu Oslo Plaza
Min status: Gull
Rom booket: 2-for-1 weekend-tilbud
Oppgradert : Ja, Business Class-room i 30. etg. Fantastisk utsikt.
Andre fordeler: Delikat fruktfat (ikke pringles, som sist) 20 min etter innsjekk, sammen et håndskrevet (!) velkomstkort.

Som alltid: Fint hotell, god service (om du har gullkort).
 
Hotell: Radisson Blu Style, Wien
Status: Concierge
Bestilt: Rimeligste award
Oppgradert: ja, til en meget fin Junior Suite
Annet: upersonlig ferdigtrykket hilsen fra sjefen og tre småkaker. Måtte vente 5 min før rommet var klart til innsjekk, men fikk prosecco og softdrinks mens vi ventet i baren.
Rommet var nok kanskje det fineste jeg har hatt på et Radisson-hotell. Romslig og smakfullt innredet. Stort bad med både dusj og badekar. Frokosten var middels, men pluss for egen eggmeny og bordbestilling. Alt i alt en positiv opplevelse.
 
Last edited:
Hotell: Radisson Blu Hotel Sydney
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste
Oppgradert : Oppgradert til spa-suite
Andre fordeler: Ikke noe på nåværende tidspunkt, men mistenker det er fordi det rommet jeg egentlig skulle hatt ikke var klart enda, så ble flyttet til et annet i stedet.

Safen på rommet er kamuflert som en skuff, så den fant jeg ikke før etter å ha vært nede og spurt om de ikke hadde safe på rommet :drunk:
Men der nede så traff jeg på en meget hyggelig ansatt som fortalte meg en del om området, og severdigheter o.l. i området. Terningkast 6 til ham!
 
Hotell: Park Inn Alna
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste
Oppgradert : Antar det. Fikk et svært rom med kaffemaskin.
Andre fordeler: To personlig skrevne brev og to (!) fruktkurver.

Hotell: Park Inn Gardermoen
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste
Oppgradert : Nei.
Andre fordeler: Ingenting. Fikk nok det minste rommet de har i andre etasje.

Etter et kjempeopphold på Alna i forrige uke, så var det tilbake til hverdagen her på OSL i dag. Jeg måtte til og med fylle ut skjema med personlig informasjon ved innsjekk, selv om de hadde fått registrert det meste (booket fra min profil).
 
Hotell: Park Inn Alexanderplatz, Berlin
Min Status: Concierge
Booket: Standard rom 3-nights & save
Oppgradert: Nei
Andre fordeler: En flaske vann og litt frukt. Og etter en stund kom en hyggelig dame på døra med en isbøtte med en flaske musserende.

Helt greit rom i 20.etg. Litt spesielt med gjennomsiktig glassdør i dusjen inn mot sengene. Imponerende frokost-buffet.
 
Last edited:
Hotell: Park Inn Alna
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste
Oppgradert : Antar det. Fikk et svært rom med kaffemaskin.
Andre fordeler: To personlig skrevne brev og to (!) fruktkurver.

Hotell: Park Inn Gardermoen
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste
Oppgradert : Nei.
Andre fordeler: Ingenting. Fikk nok det minste rommet de har i andre etasje.

Etter et kjempeopphold på Alna i forrige uke, så var det tilbake til hverdagen her på OSL i dag. Jeg måtte til og med fylle ut skjema med personlig informasjon ved innsjekk, selv om de hadde fått registrert det meste (booket fra min profil).
Stryk manglende gave. Det ble nettopp levert et fruktfat på døren. :-)
 
Hotell: Radisson BLU Boulogne-Billancourt
Status: Gold Elite
Rom booket: Standardrom, 4 for 2-tilbud (RSGP2P2)
Oppgradering: Ja, til Business; rommet var lite og skilte seg nok ikke fra standardrommene størrelsesmessig, men hadde badekåpe, tøfler og Nespresso-maskin.
Velkomstgave: Nei
Sen utsjekk: Ja, helt til klokken 18.00.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top