Veldig vanlig i hele Norge. Faktisk så vanlig at jeg blir overrasket når det ikke er slik.
Ikke bare i Norge, syens ofte det er lite gjennkjennelse andre steder i Europa også. Generelt så virker det som Carlson-nummeret/status bare dukker opp hos hotellene noen ganger, i tillegg er det litt hit-n-miss om det er hyggelig velkomsthilsen, velkomstgave eller oppgradering. Tror jeg har ca. 50% treff på at man blir gjenkjent som god kunde.
Mitt inntrykk er at hotell jeg har bodd på tidligere av en eller annen grunn er flinkere på å gjenkjenne status (kanskje de legger dette inn i et eget system?).
En del av disse hotellene har tydeligvis også registrert hvilken romtype, etasje, langt fra heis eller ikke, osv. av preferanser jeg måtte ha, så det er i alle fall slik at når jeg f.eks. kommer til The May Fair i London så ender jeg på en type rom som jeg har ytret ønske om en gang for lenge siden (de kaller det business rom, for det er en arbeidspult der og en Nespresso maskin).
Andre hoteller synes å være veldig lite oppdaterte på hvem som er statuskunder (noe som naturlig nok devaluerer verdien av medlemskapet). Hilton, derimot, har jeg opplevd anerkjennelse 100% av gangene (og ofte en beklagelse om jeg ikke kan oppgraderes pga fullt hotell).
Jeg prøver å booke dette 2 for 1 tilbudet som CC har for sine goldmembers til en weekend jeg og min familie skal ha på Reykjavik.
2 rom
2 voksne
2 voksne og 1 barn
Når jeg velger 2 rom med 2 voksne i hver funker det fint, men når jeg plusser på barnet har de plutselig ikke plass lenger.
Noen som har noen erfaring med dette? Det står ingenting i vilkårene hva gjelder barn på bestillingen.
Hotell: Radisson Blu Alna
Status: Gold
Booket: Standard rom
Oppgradert: Måtte spørre om oppgradering. Fikk Business hvor tv og aircon ikke fungerte
Andre perks: Ingen.
Hyggelige folk i resepsjonen, men er tydeligvis ikke vant til statuskunder. Ble overrasket da jeg ba om oppgradering pga gold elite status. Tv og air conditioning virket ikke men prioritere søvn fremfor å mase mer. Ble en varm natt. Mail til GM sendt.
Stryk manglende gave. Det ble nettopp levert et fruktfat på døren.Hotell: Park Inn Alna
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste
Oppgradert : Antar det. Fikk et svært rom med kaffemaskin.
Andre fordeler: To personlig skrevne brev og to (!) fruktkurver.
Hotell: Park Inn Gardermoen
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste
Oppgradert : Nei.
Andre fordeler: Ingenting. Fikk nok det minste rommet de har i andre etasje.
Etter et kjempeopphold på Alna i forrige uke, så var det tilbake til hverdagen her på OSL i dag. Jeg måtte til og med fylle ut skjema med personlig informasjon ved innsjekk, selv om de hadde fått registrert det meste (booket fra min profil).