Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
Hotell: Radisson Blu Amsterdam
Status: Concierge
Booket: "billigste" til EUR 240,-...
Oppgradert: Ja, til Business Class rom
Annet: En flaske vann og to små sjokoladebiter. Etter litt diskusjon på innsjekk (trainee) gikk det også i orden med fri frokost. Det beste - utsjekk kl 17:)
 
Hotell: Radisson Martinique on Broadway New York
Status: Concierge
Booket: Standard dobbeltrom med to kingsize senger u/frokost
Oppgradert: Martinique Club Level
Andre perks: Velkomstgave (eske med belgisk sjokolade trøffler) gratis valgfri drikke (alkoholholdig) fra baren hver dag samt gratis frokost hver dag til alle i reisefølget
 
Farnborough og York adventure 18.juli - 21.juli 2014

Hotell: Radisson Blu Edwardian Berkshire Hotel, London 18.-20.juli (2 netter)
Status: Concierge
Booket: For oppholdet knytta til Farnborough, booka eg 3 single-rom god tid i forveien på www.clubcarlson.com, rimligaste med frokost som kunne avbestilles innen ankomstdag (trur det var all-time billigast også).
Oppgradert: Til slutt, ja
Opplevelse:
Eg etterlyste på forhånd tidlig innsjekk og sein utsjekk, men hadde blitt varsla om at innsjekk var til oppgitte tider per e-post. Eg satsa likevel på at dette ville ordne seg ved innsjekk.
Liten og trang lobby, han som sjekka meg inn observerte ikkje at eg var concierge sjølv om eg viste han kortet, heller ikkje når han såg bookinga så han gav meg beskjed om at single-rommet mitt ikkje var klart, og eg måtte vente -men kollegaen som sjekka inn ein av dei to andre observerte statusen min og gjorde min innsjekker oppmerksom på det. Først då fekk eg oppgradert single-rommet til dobbelrom, med høg etasje. Alle 3 single-romma blei oppgradert til dobbelrom. Ingen personlig melding, ingen personlig gave, foruten 2 flasker gratis vann. Hotellet ligger PÅ Oxford street, så med tanke på plassering, romstørrelse (synes dette var bra stort), baderom og sengekvalitet, så var dette eit godt opphold. Må naturligvis gi trekk for at eg ikkje først fekk gjenkjent statusen min.
Frokosten var English, ikkje så stort utvalg i cold-cuts eller grønt, men absolutt bra.
Pris betalt: NOK 3605,- (£328)/rom

Hotell: Park Inn By Radisson York City Centre, York 20.-21. juli (1 natt):
Status: Concierge
Booket: Booka 3 single-rom god tid i forveien på www.clubcarlson.com, rimligaste med frokost som kunne avbestilles innen ankomstdag (trur det var all-time billigast også her).
Oppgradert: Ja, single --> dobbel
Opplevelse:
Her var det god velkomst. Innsjekker hadde forberedt alle 3 single-romma, dvs. han hadde oppgradert oss alle til dobbelrom, plassert oss alle på samme etasje, forholdsvis høgt. Vi fekk tidlig innsjekk, og vi blei også gitt litt seinare utsjekk.
Personlig velkomst melding av James, fruktfat på rommet, samt ei flaske vann.
Ligger sentralt, romstørrelsen var god, god seng og fint baderom. Frokosten var her også English, med eit bedre utvalg i cold-cut og grønt.
Oppholdet var veldig bra.
Pris betalt: NOK 867,- (£80)/rom

Begge kan anbefales -ivertfall i dei dobbelromma me budde på.
 
Last edited:
Bestille opphold på blue under sas sin 1500ekstrapoeng kampanje. Har nå bodd på dette hotellet men ikke sett noe til de ekstrapoengene. Noen tips?
 
Hotell: Radisson Blu Park Hotel Athen
Status: Concierge
Booket: Standard rom
Oppgradert: Ja, Business class rom
Andre perks: En flaske vann og noen sjokoladekjeks.

Fikk rom i 7.etg med balkong og utsikt mot vest. Ganske bra standard på hotellet etter gresk standard. God og variert frokost. Litt usentralt lokasjon, men bare 300 meter fra nærmeste metrostasjon.
 
Hotell: Radisson Blu Tromsø
Status: Concierge
Booket: Standard rom
Oppgradert: Ja, Business class rom og Mandela Suite
Andre perks: Ingen.

To bestillinger på en natt hver. Fikk suite første natten og buisness rom med balkong den andre. Begge for 850 kr natten.
 
Radisson Blu Atlantic Hotel, Stavanger


qa3uguva.jpg



  • Min status: Gold


  • Rom booket: Standard


  • Oppgradert: Ja, til Business Class-rom


  • Andre fordeler: Rommet lå høyt oppe og hadde flott utsikt, i tillegg fikk vi frokost gratis på rommet. Det var også et fat med diverse bær og sjokolade på rommet, samt et kort med velkomsthilsen. Kortet var ferdigtrykket og ikke "personlig". Ellers synes jeg hotellet var ganske slitent - og det er behov for en massiv og kostbar oppgradering.
 
Last edited:
Hotell: Radisson Blu Alna
Status: Gold
Booket: Standard rom
Oppgradert: Måtte spørre om oppgradering. Fikk Business hvor tv og aircon ikke fungerte
Andre perks: Ingen.

Hyggelige folk i resepsjonen, men er tydeligvis ikke vant til statuskunder. Ble overrasket da jeg ba om oppgradering pga gold elite status. Tv og air conditioning virket ikke men prioritere søvn fremfor å mase mer. Ble en varm natt. Mail til GM sendt.
 
Hotell: Park inn Nice Cote D'Azur Airport
Status: Gold (men tror ikke det har kommet inn i systemet enda)
Booket: Standard rom
Oppgradert: Nei
Andre perks: To flasker vann

Rom i nest øverste etasje (6.) mot inn-/utflyvning i vest. Rommet var helt ok, men stedvis noe rufsete i kantene. Hyggelig betjening. Eget lite bassengområde og bassengrestaurant/-bar, som serverer enkle middagsretter om kvelden. Frokost ikke vurdert. Hotellet ligger 5 minutters gange fra flyplassen, men jeg valgte å bo her da jeg skulle være i området i kun 2 netter. Flyplassen fungerte utmerket som utgangspunkt for buss til Monaco den ene dagen og Nice sentrum den andre dagen. Ikke noe forretnings- eller servicetilbud (utover flyplassen) i umiddelbar nærhet og man er avhengig av buss/taxi for å komme seg rundt.

For øvrig er hotellet og flyplassen for øvrig velegnet for "casual spotting" med egen hotell-shuttle til en strand som ligger rett ved inn-/utflyvning i vest. Overraskende stor trafikk og fin variasjon i flytyper. Krapp sving ved både inn- og utflyvning fra flyplassen (for å unngå støy til bebyggelsen, antar jeg) var spenstig. Den største samlingen av biz-jets jeg har sett noen sinne. Det må ha vært nærmere 40 biz-jets parkert på flyplassen, muligens flere også. De timene jeg fulgte med fra stranda (mandag formiddag), virket det som om 30/40 % av trafikken var biz.
 
Last edited:
Hotell: Radisson Blu Oslo Airport
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste poeng + cash
Oppgradert : Ja etter en runde med innsjekk. Fikk tildelt standardrom i 2.etg. som ikke var rent engang. Tok
kontakt med resepsjon umiddelbart og forklarte hva det var, og hintet om mulighet for et bedre rom.
Selvsagt var svaret, og endte i 6.etg.på et schwært businessrom(det største businessrommet jeg har sett)
Andre fordeler: niks,nada og ingenting
 
Radisson Blu Polar Hotel Svalbard
Rom booket: Billigste
Oppgradert: Nja jeg vet ikke, men er ihvertfall superior room (er vel det som tilsvarer busniessklasserom, og fin utsikt over fjorden ihvertfall) han sa ved innsjekk at han ikke kunne se Club Carlson inne, så måtte oppgi det.
Andre perks: Nix.

Forresten et litt sliten hotell og egentlig ikke verdt pengene om man kan finne noe rimligere her oppe.
 
To separate bookinger med 3 ukers mellomrom:
Hotell: Radisson Blu Oslo Airport
Min status: Gold
Rom booket: Billigste
Oppgradert : Niks
Andre fordeler: niks,nada, null, jack shit og ingenting. Laaaang kø i innsjekk og vedkommende bak skranken gadd knapt å se på kortet og ba heller om å få se legitimasjon.

Hotell: Radisson Blu Oslo Airport
Min status: Gold
Rom booket: Billigste
Oppgradert : Businessclass i 2. etg med utsikt til kjørerampen ut fra terminalområdet
Andre fordeler: niks,nada, null, og ingenting.

Ellers er kontrasten rimelig stor når man kommer fra det store utland og er vant til å få spørsmål om man hadde hatt det fint, om man trengte hjelp med noe etc. Begge gangene jeg sjekket ut på Gardermoen var svaret var "OK", hverken mer eller mindre. Ikke "har du hatt det fint?", "god reise", "velkommen igjen", eller noe som helst annet enn "OK".
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top