Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
Radisson Blu Royal Garden Trondheim
Status: Gold
Bestilt: Standard
Oppgradert: Business class rom
Fruktfat og farris + DN på døren
Min kollega uten status fikk også samme oppgradering (samme booking)

Radisson Blu Royal Hotel, Copenhagen
Status: Concierge
Bestilt: Standard (bonus award)
Oppgradert: Royal Club Room
Fruktfat og vann på rommet

Litt misfornøyd med dette hotellet (i forhold til fordelsprogrammet) - de har som policy å kun oppgradere ett nivå for Concierge. Tipper oppgradering for gullkunder sitter langt inne hos de. Når man bor kun én natt blir jeg titt og ofte oppgradert til en junior suite på andre CC-hotell; når de har ledige rom i den kategorien da.

Da kom det en degradering av Club Carlson kamuflert som "endringer som inneholder spennende nye fordeler":

- Online booking bonus forsvinner. (Da bestiller jeg via vårt reisebyrå i fremtiden)
- De beste hotellene går opp til 70.000 poeng for uttak
- Tier bonus reduseres bortsett fra Concierge.

Positive ting er:

- Poeng for F&B på bonusovernattinger og mulighet til å bestille familierom for poeng.

Total sett lite spennende nyheter og mest negative endringer

http://www.clubcarlson.com/programupdate

Måtte jo komme en økning på de beste hotellene. Med Goldpoints plus kostet jo hotell Norge i Bergen 90 000 poeng...

At Global Concierge-tjenesten forsvinner, er ingen krise i min bok. De klarte sjelden å hjelpe meg med mine "ønsker", bortsett fra at de skaffet meg et brukbart hotell i Venezia mens jeg kjørte rundt på Hvar i Kroatia. Stoppet her og der hvor det var nett for å sjekke per e-post hvilke alternativ de hadde funnet til oss, og ordnet resten på telefon. Dét var vel den eneste gangen jeg hadde litt nytte av de.

Kanskje jeg hadde for høye forhåpninger (som gikk i retning konsertbilletter & bordreservasjon på bedre restauranter)... :)

Kanskje like greit at jeg rykker ned til Gold nå i mars måned. Kommer til å holde meg til Hilton-hotell en stund framover i stedet.

Har booket en langweekend til Berlin i slutten av mai. Hadde egentlig tenkt å bo i det gamle kommunistikonet Interhotel Berlin, nå Park Inn. Men sjekket også Radisson Blu Berlin, men med pris på ca kr 4.300,- for 3 netter ble det litt over budsjett.

Har tidligere fått gode dealer på Radissons "Best online rate guarantee" så sjekket også priser på hotels.com. Der var prisen kr 3.596,- og med ytterlige 25% "garantifradrag" skulle dette bli en hyggelig totalpris på ca kr 2.700,- for 3 netter. Booket rom på clubcalson.com og sendte inn en claim med henvisning til prisene på hotels.com. Noen timere senere kom det mail om at claimen var tatt til følge, og etter et par dager var Mastercard-kontoen kredittert med kr 1.541,-.

Så sjekk alltid alternative nettsider før man booker hotel på Club Carlson, selv om det ikke alltid fører til prisavslag som dette.

Da kom det en degradering av Club Carlson kamuflert som "endringer som inneholder spennende nye fordeler":

- Online booking bonus forsvinner. (Da bestiller jeg via vårt reisebyrå i fremtiden)
- De beste hotellene går opp til 70.000 poeng for uttak
- Tier bonus reduseres bortsett fra Concierge.

Positive ting er:

- Poeng for F&B på bonusovernattinger og mulighet til å bestille familierom for poeng.

Total sett lite spennende nyheter og mest negative endringer

http://www.clubcarlson.com/programupdate

Noe som husker hvilken dato dette skal gjelde fra? FANT DET..............

Radisson Blu Royal Hotel, Copenhagen
Bestilt: 2for1
Oppgradert: Usikker. Men fikk et "dejligt" hjørnerom i 9. etasje med 180 graders utsikt.
Fruktfat og vann på rommet

PArk inn Kastrup
Bestilt: Vanlig rom
Oppgradert: Niks. Måtte fylle ut skjema også, så tviler på de visste om CC medlemskap.

Utslitte rom. grei frokost

Radisson Blu Latvija - Riga
Bestilt: Standard
Oppgradert: Juniorsuite
Fruktfat, snacks, vann, cola og en flaske rødvin i velkomstgave! :)

God uttelling!

PArk inn Kastrup
Bestilt: Vanlig rom
Oppgradert: Niks. Måtte fylle ut skjema også, så tviler på de visste om CC medlemskap.

Utslitte rom. grei frokost

De er et franchise hotel som ikke har samme bookingsystem som resten av kjeden. Så du må ikke forvente noe Gold perks der...

Ennå værre at de inntil fjor sommer skrev på sine hjemmsider at de hadde AC på alle rom. Svaret jeg fikk når jeg påpekte dette i en klage var: "Ja det står på vår hjemmeside at alle rom har AC men under rombeskrivelsen står det ikke. Og man bør ikke forvente AC på et 3 stjerners hotel"

Hotellet bør rett og slett unngås...

Radisson Blu Cebu
2.opphold på 2 uker.
Bestilt billigste.
Opggradert til Executive suite
Lounge med frokost,velkomst gave i form av en dessert,Personlig brev fra manager son ønsket meg velkommen tilbake.
Fikk også late check-out kl 18.00

Last edited:
Hotell: Raddison Blu Scandinavia, Oslo
Room booket: Bi-bi-billig!
Oppgradert: Business Class
Offergaver: Appelsin, vannflaske og håndskrevet kort

Fortsatt ubrutt seiersrekke på Blu .. nyoppusset og fint Business-rom med utsikt mot Slottet og fjorden.

Hotell: Radisson Blu Royal, Brüssel

Bestilt: Standardrom (2 for1)

Oppgradert: Nei

Velkomstgave: En pose med kjeks/småkaker og to flasker kildevann

Sen utsjekk: Ja, til klokken 1500

Rasisson BLU Seaside Helsinki

Status: Gull. Lå inne i bookingen og ble gjenkjent ved innsjekk.

Rom: Oppgradert fra standard til deluxe hjørnerom. Fint og stort rom med to senger, skrivebord, to lenestoler, sjeselong og salongbord. Bad med dusj. Flaskevann i minibaren var inkludert.

Ellers: Mottok et bevis som ga 25% på hotellets restaurant. Denne forble imidlertid uprøvd.

Bor her gjerne igjen, selv om jeg mistenker at Rolyal ligger en liten anelse mer sentralt til.

Radisson Plaza, januar. Bestillt to rom som familie på 2 for 1 tilbud. Måtte krangle for å få to rom i samme etasje. Ble ikke gjenkjent som gullmedlem, og selv etter å ha flashet CC gullkort måtte man krangle litt til. Endte opp med to Businessrom i 17 etg eller noe sånn...

Status
Not open for further replies.
Back