Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
På dette hotellet er regelen at oppgradering IKKE gir gratis frokost!
Sa fra at hjemme har vi ALLTID gratis frokost, så da fikk jeg det :D

Bodde der i våres, da var jeg riktig nok "bare" gold, men ikke oppgradering, ikke hilsen på rommet og ikke gratis frokost på denna karen i hvertfall.

Radisson Scandinavia Holbergs Plass i Oslo (Concierge)
Oppgradering til businessrom
Etter ca 20 minutter kom det et eple og en flaske Imsdal på rommet med et lite kort. :p

Ikke spør meg hvorfor jeg bor her, men har noe med en viss kampanje fra MegaDO å gjøre og prisen var ikke overdådig høy.

Min Gull status hos ClubCarlsson kommer fra aksjekjøp i Rezidor Group.
Forøvrig ikke en helt bortkastet investering - har gitt ca. 55% siste år.
Men - dette har jeg formidlet videre til CC; om det skal være meningen at vi som medlemmer må sende mail på forhånd, for å minne hotellet på statusen vår, hvor er da vitsen med et lojalitetsprogram, og et statusnivå? Forøvrig ser jeg at Eurobonus EBG nå kan matches mot CC Gold. Jeg gidder ihvertfall ikke å drive å mase på forhånd om å få status / oppdatering, jeg kommer til å selge mine aksjer, så får ClubCarlson gjøre som de vil ift. min status, men jeg regner med at gullstatusen min forsvinner rimelig kjapt.
I min verden finnes det mange kjeder / hoteller som står i kø for å oppnå min lojalitet!

Jeg gidder ihvertfall ikke å drive å mase på forhånd om å få status / oppdatering, jeg kommer til å selge mine aksjer, så får ClubCarlson gjøre som de vil ift. min status, men jeg regner med at gullstatusen min forsvinner rimelig kjapt.
I min verden finnes det mange kjeder / hoteller som står i kø for å oppnå min lojalitet!

Hør hør .. På mine 6-7 opphold siden MegaDO har det dog heller ikke vært nødvendig. Både Radisson, Park Inn og Country Inn har hatt full kontroll. Men det er jo mulig at noen franchises ikke er helt 'på nett' ...

Hør hør .. På mine 6-7 opphold siden MegaDO har det dog heller ikke vært nødvendig. Både Radisson, Park Inn og Country Inn har hatt full kontroll. Men det er jo mulig at noen franchises ikke er helt 'på nett' ...

Har hatt to opphold, et på Galemoen og et i Oslo sentrum. Galemoen måtte jeg spørre om det ikke var noen fordeler sånn tilfeldigvis. Fikk da suite. :drunk: , Radisson Holbergs Plass ble oppgradering til businessrom og fikk en flaske Imsdal og et eple på rommet. Ved utsjekk spurte de om jeg hadde hatt et fint opphold. Sov som en stein begge steder, sengene var ekstremt gode. Nå har jeg få gode grunner til å bo på hotell i Oslo da jeg bor der selv, men hva gjør man da ikke for den fete 50000 poengs bonusen? :p Deilig også når man har et møte 200 meters gange fra Holbergs plass hotellet også.

Hotell: Radisson Blu Hotel St. Helens Dublin
Min status: Concierge
Rom booket: Business class
Oppgradert: Business suite
Andre fordeler: Fruktfat, sjokolade, vannflasker og - sjokoladekake med bursdagshilsen til fattern! Synd vi bare er her en natt. Selv om selve hotellet ikke er 100% moderne, så er omgivelsene ganske så flott.

Hotell: Radisson Blu Royal Bergen
Min status: Gold
Rom booket: 2 for 1
Oppgradert: Business
Andre fordeler:Bestillte rom til meg selv og 3 kompiser på 2 for 1 raten. 1300 pr rom og alle ble oppgradert til business rom. Fikk også frukt på rommet.
Negativt: Fikk ikke låne vinåpner verken i resepsjonen eller baren. De hadde visst ikke?!

Hotell: Radisson Blu Hotel Nice
Min status: Kånsiersj
Rom booket: Standard rom
Oppgradert: Senior suite (706)
Andre fordeler: Vannflasker og et takkebrev
Rommet: Ikke helt oppdatert, litt slitt, men ellers bra - Utsikt fra øverste etasje er rett ut på Middelhavet, med flyplassen til høyre og byen til venstre

Last edited:
Hotell: Radisson Blu Royal Bergen
Min status: Gold
Rom booket: 2 for 1
Oppgradert: Business
Andre fordeler:Bestillte rom til meg selv og 3 kompiser på 2 for 1 raten. 1300 pr rom og alle ble oppgradert til business rom. Fikk også frukt på rommet.
Negativt: Fikk ikke låne vinåpner verken i resepsjonen eller baren. De hadde visst ikke?!

Håper dere fant Rema på andre siden av plassen da. De har iallfall:-)

Status: Concierge
Hotell: Park Inn Øvre Slottsgate, Oslo
Rom booket: Standard - fikk oppgradering til business friendly rom og resepsjonisten bekreftet at det var lagt inn Club Carlson. Da jeg kom opp på rommet stod det litt sjokolade og et kort som ønsket meg en strålende fin dag og at de ønsket meg et hyggelig opphold.

Og med det skal jeg nok ikke bo på så mange flere Radisson hotell i Oslo - da jeg nå har three stays og får 50k poeng fra MegaDo kampanjen. Passer egentlig dog veldig bra når jeg likevel skal noe i Oslo Sentrum kl 07 i morra så kan jeg sove litt lengre enn om jeg skulle vært hjemme og tatt t-bane og faenskap. Har uansett hatt en liten helveteuke med mye tidlig opp og flyavganger og det er ikke gøy når man bare flyr innenlands.

Hotell: Radisson Blu Hotel Bodø
Min status: Gold Elite
Rom booka: Billegaste, førehandsbetalt standardrom
Oppgradert: Business class i 9. etasje med fin utsikt over byen
Andre fordelar: Ingen

Hotell: Park Inn, Øvre Slottsgate Oslo
Rom booka: Standard
Oppgradert: Spurte rundt status og fikk beskjed at jeg skulle bli oppgradert. Fikk et standard rom (dog i øverste etasje m/ balkong)
Andre fordelar: Ingenting

Leeeett krise på CC-kontoen min!

Jeg har tydeligvis AUTOMATISK innløsnig av CC-poeng til flybonus?!?!?!??!

Så nå har det rast 120 000 CC-poeng ut av konto og forvandlet seg til 12000 EB-poeng?!?!?

I don't understaaaaand

Hotell: Radisson Blu Royal Hotel, København
Rom booket: Billigste standardrom. Fredag-søndag.
Oppgradert: Nix
Andre fordelar: 2x vann og sjokolademandler i løpet av første kvelden.
Ba om sen utsjekk til kl. 14.00 men fikk kun til 13.30.

Park Inn by Radisson Oslo
Rom booket: Standard
Oppgradert: Ble oppgradert til et Superior Room som nok er ganske like de øvrige rommene
Andre fordeler: Personlig brev og sjokolade på rommet

Last edited:
Radisson Blu Scandinavia Hotel, København
Oppgradert: Ble oppgradert til en Mini Suite (ekstra stort Business Class-rom, hjørnerom) i en av de øverste etasjene
Andre fordeler: En flaske vann og en sjokolade på rommet

Last edited:
Radisson Blu Hotel, Wroclaw
Oppgradert: Ble oppgradert til et Business Class-rom
Andre fordeler: Vann og fruktfat på rommet

Radisson Blu Polar Hotel Spitsbergen, Longyearbyen
Oppgradert: Ble oppgradert til et Superior Room som er helt like de øvrige rommene, men har morgenkåpe og bedre utsikt
Andre fordeler: Personlig brev, frukt og en hel flaske vin på rommet.

Radisson Blu Hotel Bodø
Min status: CC Red/EBG
Oppgradert: Ble oppgradert til Business Class-hjørnerom med ålreit utsikt.
Andre fordeler: Ingen.

Har ingen CC-status, men fikk oppgradering ved innsjekk som EBG. Bra hotell med god frokost; anbefales.

Status
Not open for further replies.
Back