Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
Room Points 5311
Promotion Points - Stay 1 Night, Get 2,000 Bonus Points 8-13 2000
Promotion Points - Online Booking Bonus Points 2000
Room Points - Gold 50% Bonus 2656

Room Points 3349
Promotion Points - Stay 1 Night, Get 2,000 Bonus Points 8-13 2000
Promotion Points - Online Booking Bonus Points 2000
Room Points - Gold 50% Bonus 1675

Hvor finner du denne informasjonen......? Jeg klarer ikke å finne hvor det står detaljer omkring poengene som har kommet inn på konto ?

Mcleif, hvor sen utsjekk fikk dere? Enig i at frokosten er dyr, men mener å huske at kvaliteten god.

Tror det var 15.00, visst vi ville ha senere måtte vi betale 20£ pr. time.

Kvaliteten på frokosten var bra, men ikke bedre enn det vi er vant til fra norske hotell.
Syns frokost kunne vært en av cc gold fordelene.

CC hiver jo status og poeng etter oss for tiden.

Har noen anbefalinger om hvilke CC-hotell jeg bør velge i DXB, LAX og NYC?

--

Hotell: Radisson Blu Plaza Oslo
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste
Oppgradert: Ja, business class. Litt større forskjell fra standardrom enn jeg har opplevd med BC-rom tidligere (da har det virket mer som et standardrom med Nespresso-maskin).
Andre fordeler: Sjokolade som velkomstgave.

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Copenhagen
Min status: Concierge
Rom booket: Billigste
Oppgradert: Ja, til junior-suite tror jeg, med separat stue med sofa/TV og soverom.
Andre fordeler: Vann, sjokoladetrukne mandler, sjokolade og en eller annen merkelig juice med bunnfall. Velkomstbrev som MegaDO-deltaker.

Last edited:
CC hiver jo status og poeng etter oss for tiden.

I NYC har du ikke så mange CC-hoteller å velge mellom. Du kan velge mellom
Radisson Martinique on Broadway ;)

Sitter på Radisson Royal nå i DXB, er storfornøyd. Stort flott rom i 40. etasje og hyggelig betjening. Ble ønsket velkommen som Gold til tross for at jeg booket via 3. part (Linket min bestilling etter at jeg ba om bekreftelse på booking). Ingen velkomstgave.

Hotell: Radisson Royal Dubai
Min status: Gold
Rom booket: Standard (Billigste)
Oppgradert: Til business class. Flotte store rom (48kvm)
Pris: 2904kr for 4 netter (26-30 sep), inkludert frokost

Radisson Blu Værnes (eller Trondheim Airport kanskje?)
Status: Concierge

Dette er et av mine CC-favoritthotell i Norge, og tidligere har jeg hatt gode erfaringer her som CC Gold. Alltid blitt oppgradert til stort hjørnerom med hilsener og snacks fra sjefen.

Var derfor spent på hva som ville vente meg når jeg nå hadde booket mitt første rom som Concierge... Og hva fikk jeg? Absolutt ingenting! Et helt ordinært "Hei" ved innsjekk, et helt ordinært rom og ikke så mye som en liten sjokoladebit. Kjip pulverkaffe og ikke engang en vannflaske. Så da tenkte jeg å ta en kald øl i minibaren mens jeg så på kveldsnytt. Og hva møtte meg der, jo et stort svart hull... Innerst i skapet lå det en lapp med påskriften: "Kjære gjest. Kjøleskapet kan disponeres fritt. Et utvalg av drikke, sjokolade og snacks fås kjøpt i resepsjonen. Vi ønsker deg et fortsatt fint opphold!"

Dette må jeg si var skuffende... God natt ønskes fra en småsur Tristar.

Radisson Blu Værnes (eller Trondheim Airport kanskje?)
Status: Concierge

Dette er et av mine CC-favoritthotell i Norge, og tidligere har jeg hatt gode erfaringer her som CC Gold. Alltid blitt oppgradert til stort hjørnerom med hilsener og snacks fra sjefen.

Var derfor spent på hva som ville vente meg når jeg nå hadde booket mitt første rom som Concierge... Og hva fikk jeg? Absolutt ingenting! Et helt ordinært "Hei" ved innsjekk, et helt ordinært rom og ikke så mye som en liten sjokoladebit. Kjip pulverkaffe og ikke engang en vannflaske. Så da tenkte jeg å ta en kald øl i minibaren mens jeg så på kveldsnytt. Og hva møtte meg der, jo et stort svart hull... Innerst i skapet lå det en lapp med påskriften: "Kjære gjest. Kjøleskapet kan disponeres fritt. Et utvalg av drikke, sjokolade og snacks fås kjøpt i resepsjonen. Vi ønsker deg et fortsatt fint opphold!"

Dette må jeg si var skuffende... God natt ønskes fra en småsur Tristar.

Jeg ville tatt dette opp i form av en mail til rette vedkommende. Det finnes vel en el. annnen form for klagepostkasse....? Prøv denne : goldpointsplus@carlson.com

Jeg ville tatt dette opp i form av en mail til rette vedkommende. Det finnes vel en el. annnen form for klagepostkasse....? Prøv denne : goldpointsplus@carlson.com

Takk for tips. Er ikke langsur, så får gi de en sjanse til;) Og har fortsatt ikke fått det fysiske kortet som kan smyges diskret over frontdesken... Men opplevelsen ble i grunnen ikke noe bedre i dag morges. Gikk ned i 8-tida for å spise frokost, og da var det så fullt at den måtte inntas i resepsjonen. Og ved utsjekk traff jeg på verdens ferskeste (og mest ubrukelige) trainee som ikke engang greide å få regningen nogenlunde hel ned i en konvolutt. Så å nevne at jeg ikke var helt fornøyd med servicenivået som CCConcierge-gjest falt meg ikke inn engang...

Takk for tips. Er ikke langsur, så får gi de en sjanse til;)

Carlsonclubben ønsker jo også gjerne feedback fra gjester på hvor ting funker og ikke funker, så det går jo an å nevne det selv om det ikke er en klage.

Carlsonclubben ønsker jo også gjerne feedback fra gjester på hvor ting funker og ikke funker, så det går jo an å nevne det selv om det ikke er en klage.

Ja da, burde kanksje det... Men som nevnt har jeg tidligere hatt veldige gode erfaringer med dette hotellet når jeg hadde gullstatus. Vet ikke om hotellet får noen form for "alerts" i bookingen fra statuskunder, med kanskje Gold er mer kjent (og utbredt...) enn Concierge?

Er det noen som veit hvem av Radisson hotellene i Dubai som er best?
Prisen er ganske lik og 3 av dem er i sentrum.
Er det lounge på noen av dem?
Lurer litt på å prøve alle 3 da jeg tenkte å bli der i 4 netter og trenger 3 opphold for å få 50000 p.

Last edited:
Det er lounge på Radisson Royal og Dubai Creek iallfall. Ikke lounge på Rad Blu Downtown. Ikke bodd der selv.

Overstrømmende velkomst på Køntri Inn her ved BWI. En bærepose med vann, avis og snacks ble høytidelig overrakt og jeg ble sendt opp i Øverste Etasje hvor det ventet et stort fint rom. Wifi er rask og frokosten skal være velfylt, så dette blir nok bra.

Nå må jeg finne veien til Hovedstaden.

Da har jeg ankommet dubai etter et kort stopp i Abu dhabi og Ferrari world bor på Radisson BLU deiracreeek og hotellet er flott ble opgradert til beste rommet de hadde sa de grunnet concierge status fikk også shuttle fra radisson blu i Abu dhabi - dubai for samme pris som Taxi med BMW 7 serie da han i resepsjonen mente at jeg ikke burde reise så langt med en vanlig Taxi når jeg var concierge member.
Sitter nå i Loungen med en GT, flott lounge med meget bra utvalg i wiskey og alt annet av alcohol, de har varm mat og canapeer også.

Og jeg boket billigste rom.

Edit. Takk til dere som fixet concierge status til megaDo deltagerne.

Last edited:
Da har jeg ankommet dubai etter et kort stopp i Abu dhabi og Ferrari world bor på Radisson BLU deiracreeek og hotellet er flott ble opgradert til beste rommet de hadde sa de grunnet concierge status fikk også shuttle fra radisson blu i Abu dhabi - dubai for samme pris som Taxi med BMW 7 serie da han i resepsjonen mente at jeg ikke burde reise så langt med en vanlig Taxi når jeg var concierge member.
Sitter nå i Loungen med en GT, flott lounge med meget bra utvalg i wiskey og alt annet av alcohol, de har varm mat og canapeer også.

Og jeg boket billigste rom.

Edit. Takk til dere som fixet concierge status til megaDo deltagerne.
Høres lovende ut, jeg skal bo på det samme hotellet neste uke. Får dessverre ikke dra fullt nytte av det, ankommer sent og reiser videre kvelden etter. Men med såpass bra behandling av eliter satser jeg på å få sen utsjekk. :)

Sjekket nettopp inn på Park Plaza Victoria i London. Oppgradering til executive. Vannflasker og snacks på rommet :)
Er gull..

Hotell: Park Inn Frankfurt Airport
Status: Concierge.
Booket: billigste standardrom.

Er usikker på om jeg ble oppgradert, det ble ikke nevnt noe om det, og rommet er ikke noe fancy - men heller ikke det minste rommet jeg har bodd på, så kanskje business-rom. Fikk beskjed om at premium-wifi og frokost var inkludert pga statusen, og etter en liten halvtime kom room service innom med litt frukt, scones og to flasker vann.

Status
Not open for further replies.
Back