Erfaring med Swiss?

dypen

ScanFlyer Blue
Hei, vi planlegger ferie tur våren 2013 fra Oslo til Puket. Ser Swiss har turer "Oslo Zurich Puket" 14 timer total tid.

Noen med erfaring eller informasjon rundt Swiss, er dette et ryddig selskap ?

Re: Erfaring med Swiss ?

Hei, vi planlegger ferie tur våren 2013 fra Oslo til Puket. Ser Swiss har turer "Oslo Zurich Puket" 14 timer total tid.

Enligt mig något av det bästa du kan flyga med.

Prøvd å søke litt på forumet, f.eks. under trip-reports? Kan knapt huske å ha lest noe negativt om Swiss.

Hva er Edelweiss ? Edelweiss og Swiss er det samme selskapet så vi kan uten videre få fly med Edelweiss ?

Hva er Edelweiss ? Edelweiss og Swiss er det samme selskapet så vi kan uten videre få fly med Edelweiss ?

Edelweiss er datterselskap av Swiss ja. Ulempen med Edelweiss er at du ikke opptjener poeng på Edelweissopererte flighter (selv med LX-flightnr.)

Flög BKK-ZRH förra året och tyvärr var det bland det sämsta jag har varit med om i economy på long-haul tyvärr. Mycket av det hade nog att göra med att crew hade vaknat på fel sida....

Turen vi ser på går fra Oslo Airport Gardermoen (OSL) til Zurich (ZRH) med Swiss LX1211 Airbus A319 (dette er en maskin som Edelweiss ikke har) også videre Zurich (ZRH) til Phuket (HKT) med Swiss LX8050 Airbus A330-200 (dette er en maskin som Edelweiss har) returen opereres med samme maskiner på samme strekk. Da er det vel sansynlig å tro at det er rutefly med Swiss til Zurich og charter med Edelweiss videre til Phuket ? Hva tror dere?

Nå så jeg følgende: Zurich (ZRH) til Phuket (HKT) med Swiss LX8050 Airbus A330-200Operated by - American Falcon S.A.

Er American Falcon S.A. bra greier da ?

Nå så jeg følgende: Zurich (ZRH) til Phuket (HKT) med Swiss LX8050 Airbus A330-200Operated by - American Falcon S.A.

Er American Falcon S.A. bra greier da ?

Søkte på Google, og eneste treff var denne tråden. Søkte selv på swiss.com, og der står det at den LX8050 opereres av Edelweiss.

Tusen takk for svarene! Da ser det ut for at Swiss med Edelweiss Air som er eid av Kuoni Travel Holding Ltd. er ryddige greier. Hvis ikke noen andre har erfaringer eller innvendinger da ?

Jo, det gjør vist det. Fant dette:

In November 2008, Edelweiss Air was integrated into the Lufthansa Group and is, thus, today an affiliate of SWISS. The company’s Chief Executive Officer is Karl Kistler.

Tusen takk for svarene! Da ser det ut for at Swiss med Edelweiss Air som er eid av Kuoni Travel Holding Ltd. er ryddige greier. Hvis ikke noen andre har erfaringer eller innvendinger da ?

Har vært borti de en del gjennom jobb, intet å utsette - vel å merke ikke samme datterselskap.

Hei,

Jeg har flydd til Kameroon på både First og Business med nye Swiss fly.

Helt upåklagelig, og sikkert ett av de beste europeiske selskapene...

Andreas

Swiss er veldig bra i business. Kan anbefales selv om jeg bare har flydd med dem i business i Europa.

Har noen erfaring med Swiss A330 i C? Hva vil være å foretrekke av 5 A+B eller 14 A+B? Rad 5 er i minikabinen, men ved galley/toalettet. Rad 14 er helt bakerst mot økonomikabinen og bassinetrad, men ikke galley/toalett. Ellers er nesten alle midtsetene (D+G) ledig, men foretrekker vindu med mindre det vil være mye støy/lys der. 11AB er dessverre tatt, og 9AB er uten vindu.

Satt i 5A på ZRH-SFO og ORD-ZRH nylig. Minikabinen er i mine øyne langt å foretrekke fremfor hovedkabinen. Jeg opplevde ingen støyproblemer fra galley/latrine. Reiser man alene, er selvsagt 4A vinneren.

Back