plane-spotter
ScanFlyer Blue
Re: SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE
Det har du nok rett i, men jeg stiller ett lite spørsmålstegn ved hvor mange av de spurte som faktisk har flydd med internett. Men uansett koster jo dette litt penger, og slik som jeg tolker de nyeste SAS reklame kampanjene tolker jeg det mer mot ett billig-selskap, derfor forstår jeg ikke helt taktikken.
Personlig skulle jeg ønske at de priset seg en del høyere, inførte GOD service, og markedsførte seg mot folk som har penger eller er opptatt av ett godt produkt.
En annen undersøkelse tatt fra boken "Freakonomics", viser at hvilken kaffe man bestiller på i dette tilfellet Starbucks ikke alltid avhenger av hva man har lyst på, men av hvor mye man er villig til å betale. dvs at en person som vil unne seg noe blindt kjøper den dyreste kaffen, og IKKE den han selv syntes er best.
I reisevaneundersøkelsen til Berg Hansen var de fleste kundene uenige med deg at internett var viktig for valg av selskap. (1 av 100 kunder som reiser i jobb synes internett er viktig)
Villadsen (Berg Hansen) mener SAS fortsatt scorer på at de tilbyr sine passasjerer gratis avis, kaffe og frokost på morgenavgangene innenriks.
Jeg mistenker at han har bedre peiling enn de fleste på forumet her når det gjelder hva som er viktig for de passasjerene som legger igjen mye penger hos flyselskapene.
Det har du nok rett i, men jeg stiller ett lite spørsmålstegn ved hvor mange av de spurte som faktisk har flydd med internett. Men uansett koster jo dette litt penger, og slik som jeg tolker de nyeste SAS reklame kampanjene tolker jeg det mer mot ett billig-selskap, derfor forstår jeg ikke helt taktikken.
Personlig skulle jeg ønske at de priset seg en del høyere, inførte GOD service, og markedsførte seg mot folk som har penger eller er opptatt av ett godt produkt.
En annen undersøkelse tatt fra boken "Freakonomics", viser at hvilken kaffe man bestiller på i dette tilfellet Starbucks ikke alltid avhenger av hva man har lyst på, men av hvor mye man er villig til å betale. dvs at en person som vil unne seg noe blindt kjøper den dyreste kaffen, og IKKE den han selv syntes er best.