Er Røros klare?

Re: Er Røros klare?

nå må vi ikke glemme at "ex-bu"-folka, en god del av de ikke er noen ungfoler lenger da.. Røros blei vel starta av dem ja, men tror vel helt ærlig at det ikke er mange igjen som stuer fly nå.. Kanskje gir en hjelpende hånd sånn i oppstartfasen, men de blir vel ikke fast belly-føde igjen tror jeg.. Har sett røros har hatt opplæring borte ved gsp, og må vel si at jeg ikke har sett noen som på eldste har vært noe særlig over 25.. Spennende blir det hvertfall!

Husker ikke navn,men per kristian her vel head trainer i røros og han er ex-bu og har hatt utstyrs opplæring. og de som har vært på opplæring der er tidligere Proffice Aviation ansatte.

Ser bra ut dette!! De forsinkelsene som er der er alle innen 15 minutter og det kan man ikke klage på når man er på OSL!

Dette stemmer nok bedre ja :)
ex-Bu folkene er vel bare i ledelsen til røros..

Har faktisk hørt om folk som jobbet i BU, som nå jobber i andre firmaer på OSL, har fått telefon med spørsmål om å begynne i Røros. Om snitt alderen der er lav, vil jeg tro at de blandt annet har klart å luke bort de dårligste stable-bag-på-tralla folkene fra Northport..... :rolleyes: Vil vel tro at NP har OSL rekord for å miste bag av traller underveis fra A til B. Og akkurat det går ikke på alder, men bruk av sunn fornuft :exclaimation

77 avganger til nå fra OSL - eneste forsinkelser* SK844 til ARN, SK4685 til BCN, NB649 til FCO og AY606 til HEL
Widerøe og Norwegian har 100% punktlighet
* innen 20 minutter

Da vil jeg herved ønske Røros LYKKE TIL!

Og, may they be on time :D

Til nå ser det ut til at uniformsbyttet har gått bra for seg! Ingen problemer å rapportere om så langt. ;)

Men ironi til side, det er jo de samma folka som handler DY i dag som i går så det blir nok ikke den helt store endringen nå med det første. Men folk og fly er friske så da går det som det skal. Vi får hjåpe og tro at RFS klarer å organisere driften sin slik at ting vil gå like fint i tiden framover som i dag.
Stå på!

Hilsen,
Laurenz

Jeg er veldig positiv etter første dag på jobb for Røros. Dette skal gå bra og stå på videre :up:

DY 90 % punktlighet kl 1530

Hvorfor står det forresten cabin crew i min avatar? jeg har aldri jobbet som det og har heller ikke skrevet det? (Hadde sikkert vert morro å jobbe med ThomAAs i kabinen :) )

Hvorfor står det forresten cabin crew i min avatar? jeg har aldri jobbet som det og har heller ikke skrevet det? (Hadde sikkert vert morro å jobbe med ThomAAs i kabinen :) )

Og jeg er ground crew... noe som forsåvidt stemmer å. Det har med antall postinger å gjøre. CK og EB er begge Captain.

Hilsen,
Laurenz

Ikke ta det så tungt MontainDew, jeg er titulert som "Air Purser". Har heller aldri hatt noe å gjøre med trillevogn i kabinen, men det er vel noen kloke hoder som har slått seg sammen for å lage en stige i hirakiet her på forumet. Lurer på hvor lenge det er til jeg beveger meg den låste døra ... eller er topptittelen Mr. Kjos? ;)

Nå er det endret til mere passende FQTV-titler. I denne tråden fortsetter vi å diskutere RFS og DY-handling. Det finnes en tråd i Feedback-forumet (om flytitler) som diskuterer dette.

Last edited:

Hva er punktligheten nå?
OSL sidene har klappet sammen..har de for stor pågang tro:colgate:

Takk :)

Jeg håper mine kollegaer syns det samme, hehe:up:

Bare å gratulere med en god start. Så regner vi med at fortsettelsen blir like god.

S

nå må vi ikke glemme at "ex-bu"-folka, en god del av de ikke er noen ungfoler lenger da.. Røros blei vel starta av dem ja, men tror vel helt ærlig at det ikke er mange igjen som stuer fly nå.. Kanskje gir en hjelpende hånd sånn i oppstartfasen, men de blir vel ikke fast belly-føde igjen tror jeg.. Har sett røros har hatt opplæring borte ved gsp, og må vel si at jeg ikke har sett noen som på eldste har vært noe særlig over 25.. Spennende blir det hvertfall!

Da har du tydeligvis ikke vært på Værnes og sett... De fleste som stuer der ER ex-bu, men selvsagt har de ansatt flere folk. Mange av dem er mine gamle kolleger fra da jeg jobbet der i 3 år.

Hvordan går det med Røros på OSL? Er det stort sett de tidligere ansatte i Northport som nå jobber i Røros???

Hvordan går det med Røros på OSL? Er det stort sett de tidligere ansatte i Northport som nå jobber i Røros???

Ja..

SAS 21 0 100%
Norwegian 15 5 67%
Widerøe 0 0 100%
Andre selskaper 20 1 95%
Totalt OSL 56 6 89%

Back