Er OSL-EWR en hit so far for SAS?

Jepps, den går ganske så heftig ifølge det jeg ser i Amadeus framover iallefall.. vurderte denne ruta til USA på ID ,men det tror jeg ikke er noe vits med det første .

Ruta gikk med fullt belegg og fulle lasterom også forrige gangen de opererte (2007 ?) men de tapte, etter sigende, masse penger på ruta.

Sas har gått igjennom endel sparekampanjer egtter den tid og forhåpenligvis så er det nå bedre tall på bunnlinjen

Utrolig morsomt at ruten går bra for SAS. Da får man også bare håpe at de faktisk tjener penger. Men om denne går veldig bra, kan det jo hende at man på sikt får til en til rute fra OSL, for det hadde jo vært helt suverent.

Ruta gikk med fullt belegg og fulle lasterom også forrige gangen de opererte (2007 ?) men de tapte, etter sigende, masse penger på ruta.

Sas har gått igjennom endel sparekampanjer egtter den tid og forhåpenligvis så er det nå bedre tall på bunnlinjen

Riktig det du sier, og det er faktisk det viktigste her. Flyene er jo vist fulle, men tjener SAS penger på denne ruten?

Hvordan kan man tape penger på en rute hvis flyene er fulle?
Tar man mindre betalt enn det man skal på biletter?

Det er vertfall 1 pilot mindre i cocpit siden sist, så det må merkes på kostnadene.
I tillegg er det vel en eller to færre ansatte i kabinen siden sist også.

Jada, det forstår jeg jo, men trodde ikke at utgiftene var så høye at de overgikk hva et fully loaded fly kunne tjene inn.

Det spørs jo igjen hva hver pax har betalt i snitt. Du klarer fint å fylle en A330 om du selger hvert sete til 100 kroner, men det blir ikke mye overskudd av det.

Det er fint at det er konkurranse på direkteruter til USA så jeg håper SAS klarer tjene på ruten.

Skulle gjerne flydd OSL-EWR med A380, men det er muligens litt naivt av meg å håpe på noe slikt.

Efter hvad vi hører i SAS, er belægningen god og fine cargomængder. Men der går vel et stykke tid inden man reelt kan se, hvordan ruten klarer sig økonomisk..!? Dog kunne jeg forestille mig, hvis det ser fornuftigt ud med OSL-EWR, at SAS på sigt åbner op for en OSL-BKK. Dog er en vigtig forudsætning selvfølgelig flere IC-fly. Men jeg tror bestemt, med SAS nuværende og stadig faldende omkostningsniveau, at en rute til BKK er realistisk. Det fortjener det norske marked absolut.

Jada, det forstår jeg jo, men trodde ikke at utgiftene var så høye at de overgikk hva et fully loaded fly kunne tjene inn.

Dette er gjerne noe kompliserte regnestykker. Men det selges gjerne en god del billetter under kostpris. Alle disse billige billetter som selskapene pøser ut er gjerne det. Det er god reklame og man fyller opp seter som ellers vil stå tome. Charterselskapene gjør jo det samme når det selger restplasser.
Får man ikke fylt opp et fly med godt betalende passasjerer så kan man vurdere å selge flere billige billetter. Dermed kan flyet vare ganske fullt men inntjeningen dårlig.

Back