Er OSL-EWR en hit so far for SAS?

Mine henvisninger til low yield marked i Norge og Skandinavia for den saks skyld har gått på C-Klasse prisene InterContinentalt og det er holder vel fremdeles noenlunde mål om vi sammenligner prisene ut av del andre Europeiske land f.eks. prisforskjellen mellom OSL-xLON-NYC I C/J og OSL-LON-NYC i C/J den lille "x" foran LHR utgjør vel ganske mange "Laken" som det såfint heter på forumsk;) Med stopp på mere enn 24timer i London må en betale LON-NYC C/J noe som ihvertfall har historisk ligget opptil 3x OSL-NYC - men selv en gammel FBU traver som meg får med meg at verden endrer seg - ikke alltid til det bedre (på FBU fantes det aldri så dårlige fly som LN-RRG:drunk:)

For ordens skyld: det var ikke deg jeg primært har hatt i tankene. :) C-klasse fra Norge er lavt priset i forhold til f.eks. fra UK, selv om det nok ikke ligger så mye som 3x over i dag (iallefall ikke de gangene jeg har sjekket, men det er selvsagt litt ad hoc).

For vinterferien 2012 ser det ut til at direkteruten til SAS ligger på rundt 5300,- t/r. Det er omtrent det billigste på markedet, bortsett fra KLM/Air France (Oslo-NYC med KLM og NYC-Oslo med AF) til ca 5100. Ellers ligger andre store aktører på mellom 6K og 8K. Skjønner godt hvorfor de får så bra belegg på ruta når det er direkterute og så billig.

EDIT: BA kan jeg faktisk få ned i ca 4700,-

Så hva er riktig? Priser de seg lavt, eller har de høye priser og høyt belegg? Det er et par innlegg over her hvor det refereres til at de ikke setter lave priser.

Så hva er riktig? Priser de seg lavt, eller har de høye priser og høyt belegg? Det er et par innlegg over her hvor det refereres til at de ikke setter lave priser.

Mitt inntrykk er at prisene stort sett er høye, hvertfall har de vært det når jeg har sjekket. Det at det finnes noen rimlige billetter å få kjøpt for vinterferien 2012 betyr ikke at de priser seg lavt, det er bare så langt frem i tid at ikke mange setene er solgt.

For vinterferien 2012 ser det ut til at direkteruten til SAS ligger på rundt 5300,- t/r. Det er omtrent det billigste på markedet, bortsett fra KLM/Air France (Oslo-NYC med KLM og NYC-Oslo med AF) til ca 5100. Ellers ligger andre store aktører på mellom 6K og 8K. Skjønner godt hvorfor de får så bra belegg på ruta når det er direkterute og så billig.

EDIT: BA kan jeg faktisk få ned i ca 4700,-

Og Continental får du til 2600 kr. t/r.

Og Continental får du til 2600 kr. t/r.

Ikke direkte, da må du via et eller annet sted i Europa. Og 2 600 er ikke i skoleferien. Men i vinterferien 2012 kan man fly direkte med CO til 4 900 kr, og SK direkte til 5 200 ,- så prisforskjellen er ikke akkurat enorm.

Continental har ikke akkurat dumpet prisene etter at SK kom inn, så det virker ikke som de sliter nevneverdig med belegget de heller.

Last edited:
Ikke værst!

Muttern og fattern skal besøke meg i MCO i februar, og fant billetter for dem TOS-MCO til under 5800 t/r..med Continental da..:)

Så de skal sjekke litt fremover, kan jo komme tilbud..:)

Er dette på samme tidspunkt som den tråden du siterte/svarer på, altså vinterferien 2012?

Ikke direkte, da må du via et eller annet sted i Europa. Og 2 600 er ikke i skoleferien. Men i vinterferien 2012 kan man fly direkte med CO til 4 900 kr, og SK direkte til 5 200 ,- så prisforskjellen er ikke akkurat enorm.

Continental har ikke akkurat dumpet prisene etter at SK kom inn, så det virker ikke som de sliter nevneverdig med belegget de heller.

I februar-mars var det tilgjengelige billetter direkte begge veier til 2600 kr. t/r.

I februar-mars var det tilgjengelige billetter direkte begge veier til 2600 kr. t/r.

Ja, det må nok ha vært i overgangen til mars og begynnelsen av mars.

Jeg kan ikke huske at det var priset til kr 2 600 i vinterferien (20. - 24. februar, evt. uke 8 2012). Vurderte selv å bestille fire billetter til tidlig mars..

Ja, det må nok ha vært i overgangen til mars og begynnelsen av mars.

Jeg kan ikke huske at det var priset til kr 2 600 i vinterferien (20. - 24. februar, evt. uke 8 2012). Vurderte selv å bestille fire billetter til tidlig mars..

Joda, jeg fant billetter priset til 2600 kr. i denne perioden, jeg. Vinterferien er for øvrig ikke på samme tidspunkt i hele landet.

Joda, jeg fant billetter priset til 2600 kr. i denne perioden, jeg. Vinterferien er for øvrig ikke på samme tidspunkt i hele landet.

Hvilken dato finner du direkte billetter til EWR for 2 600kr? Har aldri sett noen slik pris på verken CO eller SKs direkterute.

Nå kan jo New York være ganske så guffent i januar-mars, men skal man se shows, shoppe (januarsalg), eller se New York rangers;), så er vinteren en grei tid å reise.

Ikke glem at mange skal videre da. New York kan også være en hub på veien til Karibien eller Sør-Amerika for mange. Hørte at nesten halvparten av SK-paxen til EWR skal videre til andre destinasjoner, vet ikke om det stemmer men sikkert noen som kan svare på det her.

Ikke glem at mange skal videre da. New York kan også være en hub på veien til Karibien eller Sør-Amerika for mange. Hørte at nesten halvparten av SK-paxen til EWR skal videre til andre destinasjoner, vet ikke om det stemmer men sikkert noen som kan svare på det her.

Andelen som skal videre fra NY er rundt 25-30%, i følge Robin Kamark i SAS.

w

Back