Er ikke dette flott ??

Jeg husker at som smaagutt kunne jeg se de staa parkert paa FBU fra hagen hjemme, og jeg kalte dem for 'Teddy-fly' pga gulfargen som var omtrent den samme som Teddybjoernen min ...

Naa er baade hagen og flyplassen utradert ....

Ja,- dette var fine bilder !
Er ikke så mange bilder av de her maskinene, så dette var nydelig !

Disse bildene var en aldeles glimrende erstatning for de solstrålene som ikke greier å trenge gjennom tåke-h... her i Vestfold! ;-)

Herlig fly! Det første bildet var finest! Finnes det noen igjen av disse flyene tro?

Lurer på om ikke man kan finne et og annet flygende eksemplar av disse modellene i Sør-Amerika, eksempelvis Bolivia, hvis jeg husker riktig.

Det finnes et selskap i Canada også, som fortsatt har Curtis'er i drift, men er jeg KAR om å huske hvem det var? :) Neeeeida

Her misforstod jeg tydeligvis hva SE-DYD mente. Jeg trodde han mente FOF sine fly om de fortsatt fantes. I Canada som Rampen nevner har First Nation Transportation i Winnipeg har to stk, og det finnes fortsatt noen i Alaska hos Everts Air Cargo. Commemorative Air Force har også et par stk flygedyktige Curtiss C-46.

God gammel vare.

Takk, Ole !
Herlig god gammel vare, jeg husker disse godt. De fløy Cargo for SAS det meste av tiden, men det var manga andre oppgaver til dem.

C-47 i FOF 1946 - 1964 ?
C-46R i FOF 1957 - 1971
DC-6A i FOF 1965 - 1977
L-188F i FOF 1973 - 1997

Hadde Fred Olsen andre fly etter disse? Synes å huske at det hver natt kom et fly med med post- med Fred Olsen-merke på til Bardufoss Flystasjon da jeg bodde der på 80-tallet. Ble så vant til det etter hvert at en ikke våknet av det, unntatt den natta det ikke kom!!!:D Mener det postflyet var hvitt!

Last edited:
Back