• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er det slutt på Braathens blåmage nå?

Re: Er det slutt på Braathens blåmage nå?

Morten, VG overvåker Scanair-forumet på lik linje med at også TV2 og andre medier gjør det. Med andre ord, vi her er viktige nyhetsleverandører for media - men får vi betalt for det, å nei da ;)

Morten, VG overvåker Scanair-forumet på lik linje med at også TV2 og andre medier gjør det. Med andre ord, vi her er viktige nyhetsleverandører for media - men får vi betalt for det, å nei da

He he det har jeg skjønt ja :) Får håpe de synes det er like fornøyelig lesning som det vi gjør her inne :D

He he det har jeg skjønt ja :) Får håpe de synes det er like fornøyelig lesning som det vi gjør her inne :D

Men så trenger vi ikke være så etterettlig som media må være :p

Men vi kan jo prøve da Kurt.:)

Trodde du tok den Ole Johan - vi er selvsagt mye mer etterettlig enn hva media noen gang vil bli!
og ironiens irrganger er vanskelig får man også si :colgate:

...og jeg fløy med BRX i dag - blå mage og flagg på halen!

Trodde du tok den Ole Johan - vi er selvsagt mye mer etterettlig enn hva media noen gang vil bli!
og ironiens irrganger er vanskelig får man også si :colgate:

Joda , eg tog an som de sier her over i sørvest. Kunne bare ikke dy meg med en kommentar.:D

...og jeg fløy med BRX i dag - blå mage og flagg på halen!

Kanskje SAS vil beholde den som en retrojet? Det er jo veldig in for tiden - og her slipper SAS å gjøre malearbeidet, BRX er allerede i flotte Braathens-farger.

Tja... De må si såfall få ny nese på BRK - den er i dag hvit. Men det hadde vært morsomt med denne som retrojet - men hva skjer da med planene til Norwegian om å plassere det norske flagget på sine haler?

Tja... De må si såfall få ny nese på BRK - den er i dag hvit. Men det hadde vært morsomt med denne som retrojet - men hva skjer da med planene til Norwegian om å plassere det norske flagget på sine haler?

Så lenge SAS beholder dette designskjemaet, unngår de vel samtidig at Norwegian får norske flagg på sine haler...

Jeg fotograferte -BRX på OSL i går.
Det var vel for siste gang det da. Da er vel Braathensnavnet borte fra norske skyer for godt. Det er trist, men en ny og verdig etterfølger har heldigvis tatt over, og utviklingen går videre!

:69: VC-10

Hvorfor er det så trist at Braathens navnet nå forsvinner. Et navn på et selsakp som ble kjøpt opp for flere år siden når familien ga opp. At SAS Norge lever videre med mye kunnskap fra dette selskapet er flott - det gjør jo også Norwegian. Men å tviholde på navnet og så snakke om hvor trist det er at det forsvinner skjønner jeg mindre av.

aviation_header_left.jpg

Braathens lever uansett videre innenfor luftfarten
generellt, ikke som navn på flyselskap (ennå) - men
"Braathens Aviation" er jo moderselskapet til:
Transwede Airways og Malmø Aviation i Sverige.

I tillegg til dette fire stk. firmaer, som leverer
alt fra IT-tjenester/leasing av fly/trening av
piloter osv. Les mer her:
http://www.braathens.eu/
http://www.braathens.com/

Tja... men hva skjer da med planene til Norwegian om å plassere det norske flagget på sine haler?

Skal vi virkelig ta opp diskusjonen om DY og det norske flagg i denne tråden også?
Begynner å bli en god del avsporinger til dette temaet i flere tråder her inne nå, så kan vi ikke legge den ballen død, vær så snill?

Den siste Braathens-malte maskinen, 737-500 LN-BRX "Sigurd Munn" dro fra OSL i går kveld, i retning Lufthansa Technik-eide Shannon Aerospace i Shannon, Irland for omlakkering. "Sigurd" skal være tilbake i drift neste uke, med bå hale og røde motorer. (om de nå bare kan ta for seg interiøret i ex-BU maskinene også....)

(om de nå bare kan ta for seg interiøret i ex-BU maskinene også....)
Jaha? Dette er jo strengt tatt det beste interiøret SAS har. Gode stoler, med god beinplass. Er jo stort sett godstemning hver gang det er satt opp ex-BU matriell.

Jaha? Dette er jo strengt tatt det beste interiøret SAS har. Gode stoler, med god beinplass. Er jo stort sett godstemning hver gang det er satt opp ex-BU matriell.

Jeg må si meg enig her. Spesielt -400 kjerrene er bra for den som velger å sitte på de fremste radene.
Min favoritplass er 1F.

what? God plass og gode stoler i 737-505 og 737-705?? -405'ene er det sjelden jeg har sett på STO, men de andre er det stadig vekk, og det er triste saker. Kabinen virker mye mer sliten, og setene virker iallefall som de har mindree pitch enn det nye interiøret i SK-maskinene, men kanskje er det smak og behag?

Satt på 1A på BRI selv sist søndag og må erklære meg enig med siste talere ... Helt kurant.

Back