• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er det slutt på Braathens blåmage nå?

Re: Er det slutt på Braathens blåmage nå?

Så BRX over husstaket akkurat nå, litt småtrist å tenke på at det mest sannsynlig er siste gangen jeg ser en BU-maskin.

BRX står 30m unna meg nå i BU farger.
TUF mener jeg 99% sikkert er lakkert.

Ja sannelig Blubird, men BRX skal inn på C10 i slutten av kommende uke
Så fotografer - den vil bare fly noen dager i Braathens-farger før det er slutt.

Ennå er BRX i trafikk med BU farger. Begynner vel å næreme seg omlakkering nå da..

Hvor skal BRX inn på C10?
Vi har akkurat fått inn RPX til C5 sjekk.

Er LN-BRX fortsatt i BU farger? Mente jeg leste et sted her at den skulle inn til lakk i august, men på et bilde fra 1.9 ser det ut til at den fortsatt har blåmagen. Noen som vet?

Per

Er LN-BRX fortsatt i BU farger? Mente jeg leste et sted her at den skulle inn til lakk i august, men på et bilde fra 1.9 ser det ut til at den fortsatt har blåmagen. Noen som vet?

Per

Jepp, så han i går..

Jepp, så han i går..

LN-BRX hadde fortsatt blå mage og motorer da jeg fløy med den BOO-OSL fredag 26/9 senkveld.

Syntes det var koselig med litt nostalgi. Rad 5 venstre side hadde pussig nok bedre legroom enn rad 5 høyre side.

Er det planer om å restyle interiøret i de tidligere Braathens-flyene? F.eks. ved å sette på vegger i SAS-fargene foran og bak i flyet og å bytte ut setene med de nye og harde setene? Eller er 737-400 og 737-500 på vei ut?

BRX fortsatt i BU farger i dag..
..og det er vel planer om å skifte ut setene i Klæssikene våre, ja..
..hadde vi bare skiftet de ut med setene vi har i RRF/G.. *drømme*

BRX landet som 4616 på SVG fra ABZ og skal videre til BGO/TRD som 4196 nå 2135

Har BRX fremmmdeles blåmage ??
I følge en notis i dagens VG så skal den avgårde på C-sjekk i midten av November. Det må da være kraftig på overtid ????

BRX ble observert på Sola i dag med blå mage. ;)

Den flyr nok ett par uker til da, men så får jeg heller prøve å finne ut når siste flt er og få den behørig dokumentert.

Kanskje det er SK9127 16NOV dep OSL 2150 lt ......Og retur SK9128 24nov ank OSL 0500 lt

BU595, det må være et annet fly som er til en kort-C (C5 f.eks. for en NG). Utestående for BRX er C10+lapjoint og det tar en fem-seks uker. Frist for å gjennomføre C10en er februar 2009.

Det stod jo en liten notis om BRX i gårsdagens VG, at den i disse dager skal inn for lakkering..........

Back