Er det slutt på Braathens blåmage nå?

Re: Er det slutt på Braathens blåmage nå?

Var det ikke også snakk om at Blue1 skulle ha noen 737-600?

I tillegg vet jeg om en som vil kjøpe en av 400'ene - eller en annen -400 - men det vil bli opp til leasingselskapene ... SAS eier jo ingen av dem ... men Richards info burde være korrekt - jeg har hørt det samme ..

Tror nok at SAS SE får overskuddet av 737NG slik at de kan nyte godt av en "enhetlig flåte". Med CRJ-900ene vil også dagene til MDene i SAS DK snart også være talte - de vil bare ha A319, A321 og CRJ-900.

Forenkling av de forskjellige flåtene for SAS er et must, og for SAS NO er f.eks. Fokker 50-ene noe odde og første er omtalt i andre tråder her på vei ut (tror det blir LN-RNM siden den er den eneste som ikke er NAC-eid). Ved slutten til F50 er det vel WF som tar over de delene en kan tjene penger på med sine -300/-Q400, og resten legges ned (dagene med F50 på HAU er vel talte om ikke lenge?).

Blue1 er det ikke enkelt å bli klok på, men nedgangen er klar (de er nå på 88% av 2006-nivået) og spørsmålet er hvilket gammelt rask de får? De fikk først F28 SAS ikke ville ha lenger, så Saab 2000 etter det var for odde for SAS, så var de heldige og fikk de siste Avro RJ-ene som ble produsert og deretter satte SAS igang med å sende MD90ene de hadde fått tilbake. Skulle ikke forundre meg at noen MD-80-er blir sendt avgårde for å erstatte resten av Avro-ene, men passer dette inn i de ruter de flyr? Neppe, men det ser ut til at Blue1 er og blir den grimme elling i SAS Group - i hvert fall etter Spanair ser ut til å være på vei ut.

Det er vel rimelig å anta at vi også kan komme til å se noen CRJ1000 på CPH etterhvert?

What part of the post was to difficult to understand?

Grunnen til "?" er at du ikke includerer Avro'ene , som gjør regnestykke ennå styggere , og da blir det ennå flere individer enn http://forum.scanair.no/showthread.php?t=39098&

Som igjen ikke harmonerer med de reduksjoner i bemanningen i kabinen i Norge som er kommunisert og avtalt med foreningene.

Derfor, det er her et regnestykke som ikke går opp , den ene eller andre veien.

Ok, forstar.

Mens jeg ikke regner flyene som ikke er pa SAS Norge AOC. Dette er den enkelte forklaringen.

Jeg tilgir dette er litt vilkarlig, mens jeg tror det er den beste mate a gjöre dette.

Dette betyr at

* Fokker 50 er regned med
* Avros som er wet-leased fra Transwede er ikke regned med
* B737er som har operert for SAS Sweden i tider mens dette pa SAS Norge AOC er forsatt regned med.

Regner vi med de 2 Avros, blir den %-tall litt lavere. Mens dette er talle-jonglering. Selv med sa mye flyene ut blir traffik-reduksjonen ikke 25% siden man begynner a utnytte de flyene man forsatt har mere effektiv.

Back