Er det mulig?

Replying to Topic 'Er det mulig?'

Har inntrykk av at denne UM ordningen fungerer utrolig bra og at det utrolig skuffende av pressen (Les: VG/Dagbladet) å slå denne lille glippen så stort opp. Enda mere skuffende er det at foreldrene stiller opp i repotasjen når de VET at Sas gjorde det de kunne for å bøte på skaden. Hvis de får noen som helst form for kompensasjon så skulle de tvinges til å måtte donere disse pengene til de virkelig sultne barna i Dafur.

Enig i at dette var en glipp som ikke burde skje, men denne saken er helt ute av proposisjoner. Er ganske mange UM reiser i løpet av ett år og at det engang skjer en liten feil som gjør at et barn få middagen sin 1,5 time senere enn planlagt er ikke verdens undergang og definitivt ikke verdt noe avis oppslag.

Husker selv jeg reiste UM engang midt på 90-tallet, men da flesket jeg skikkelig til og jeg og lillebror ble sendt fra FBU til EWR med kveldsflyet fra CPH til EWR.

Det kveldsflyet fra cph til ewr er muligens den avgangen ved siden av sk907 jeg savner mest. Utrolig deilig å ankomme NY sendt på kvelden for å gå rett til sengs. Utrolig mye bedre med sen ettermiddag eller kveldsfly når man skal over dammen spør du meg. Fløy den sist i 2002 (bodde da i Køben)

Husker for mange år siden, veldig mange år siden vi fikk 1 blind mann i transitt fra osl til fan, riktig, i gamle dager fløy Braathens på Fan, han ble satt på mødrerommet og glemt. Sånn ca 7 timer senere "fant" noen han satt han i en taxi til Fan og ønsket god tur.
Gamlingen stakkar han takket så mye for god service og var tydeligvis imponert over å få egen bil hjem:thumbup

Hvordan håndteres UM av de forskjellige selskapene i Norge. Er det like rutiner hos SAS Braathens, Widerøe og Norwegian?

Originally posted by Trety

Norwegian håndterer vel ikke UM?

Tja.... Du kan kanskje si det. Det skal visstnok gå an, men jeg ville aldri sendt min seks år gamle datter med Norwegian og jeg kan gjerne utdype det. Det er to grunner:

For det første må du betale fullpris slik at SAS Braathens ofte er billigere.

Den andre har med dette forumet å gjøre. Det frekventeres som kjent av diverse kabinansatte i SAS Braathens og Norwegian. I høst/vinter dukket det opp en tråd der kabinansatte fra sistnevnte selskap slang kraftig med leppa om barn og småbarnsfamilier på tur. Den ble etterhvert fjernet. Det ble da sagt at ledelsen i Norwegian hadde lest noen tråder her - om det gjaldt den jeg sikter til vet jeg ikke.

Men jeg tok en beslutning - som er skrevet i stein - om at jeg aldri vil tillate at min datter reiser alene med mennesker som har slike holdninger til sine kunder. Hun har forøvrig reist med SAS Braathens og Widerøe flere ganger uten problem. Widerøe booket henne om og sendte henne til Trondheim en gang Røros var stengt når vi klarte å få noen til å møte henne der. Hennes søstre fløy også som UM med Braathens og SAS. Vi har aldri hatt noen problemer med de selskapene.

Jeg kan bare spekulere om hvorfor. Det kan ha med erfaring å gjøre. Dvs at man har barn selv.

Ellers er jeg helt enig med de bakkeansatte som reagerer på at foreldre går fra barn før flyet er i lufta. Jeg venter til flyet er i lufta og jeg har snudd en gang flyet kom tilbake og jeg fikk beskjed om det. Som foreldre lar man ganske enkelt ikke barn være alene slik - det er omsorgsvikt og avtalebrudd. Men jeg velger fortsatt SAS Braathens og Widerøe framfor lavkostsselskaper.

Veldig bra LNKOG! Jeg hadde gjort det samme selv dersom jeg hadde møtt folk med en slik holdning. Og jeg håper egentlig du har sendt en liten melding til Norwegian om dette. Feedback er alltid viktig.

Selv hadde jeg en hyggelig opplevelse med Braathens mellom Bergen og Gatwick: Min lille prinsesse var vel sikkert ikke mer enn ett år eller så, da vi var på tur. Og flyvertinna syntes dattera var så nydelig, at hun ville ta med henne bak til sinen kolleger for å vise henne frem. Det fikk hun selvfølgelig lov til, og vi foreldre ble selvfølgelig stolte og glade.
Litt senere kom hun tilbake med vår datter, og spurte om det var greit å ta henne med i cockpit også. Og de gikk sammen frem. Tiden gikk, og de kom ikke tilbake, og jeg lurte litt på hva som skjedde. Jeg banket på døra i cockpit, og der satt Michelle på fanget til kapteinen, og begge så ut til å storkose seg.
Jeg tok et bilde, og sendte det til kundeservice i Braathens og takket for en særdeles hyggelig tur.

IMM

Originally posted by LN-KOG

Tja.... Du kan kanskje si det. Det skal visstnok gå an, men jeg ville aldri sendt min seks år gamle datter med Norwegian og jeg kan gjerne utdype det. Det er to grunner:

Den andre har med dette forumet å gjøre. Det frekventeres som kjent av diverse kabinansatte i SAS Braathens og Norwegian. I høst/vinter dukket det opp en tråd der kabinansatte fra sistnevnte selskap slang kraftig med leppa om barn og småbarnsfamilier på tur. Den ble etterhvert fjernet. Det ble da sagt at ledelsen i Norwegian hadde lest noen tråder her - om det gjaldt den jeg sikter til vet jeg ikke.

Men jeg tok en beslutning - som er skrevet i stein - om at jeg aldri vil tillate at min datter reiser alene med mennesker som har slike holdninger til sine kunder. Hun har forøvrig reist med SAS Braathens og Widerøe flere ganger uten problem. Widerøe booket henne om og sendte henne til Trondheim en gang Røros var stengt når vi klarte å få noen til å møte henne der. Hennes søstre fløy også som UM med Braathens og SAS. Vi har aldri hatt noen problemer med de selskapene.

Jeg kan bare spekulere om hvorfor. Det kan ha med erfaring å gjøre. Dvs at man har barn selv.

Ellers er jeg helt enig med de bakkeansatte som reagerer på at foreldre går fra barn før flyet er i lufta. Jeg venter til flyet er i lufta og jeg har snudd en gang flyet kom tilbake og jeg fikk beskjed om det. Som foreldre lar man ganske enkelt ikke barn være alene slik - det er omsorgsvikt og avtalebrudd. Men jeg velger fortsatt SAS Braathens og Widerøe framfor lavkostsselskaper.

Dine valg som er skrevet i stein er altså basert på antakelser om at kanskje noe hadde lest og hvis....etc...? Reflektert - heia Norge:nor

Det er selvsagt lov å gjøre sine valg ja.

Men hvis Norwegian ikke håndterer UM så er det jo ikke noe problem...

Kaster inn en brannfakkel! Seslakpene burde tenke mer på vanlig passasjerer og gi disse gratis kaffe, te og aviser i stedet for å legge for mye til rette for skilsmissebarn som reiser alene og sikkert koster en hel del...

Originally posted by EB

Kaster inn en brannfakkel! Seslakpene burde tenke mer på vanlig passasjerer og gi disse gratis kaffe, te og aviser i stedet for å legge for mye til rette for skilsmissebarn som reiser alene og sikkert koster en hel del...

Jeg synes en bør få til begge deler.

Hvorfor ikke gi gratis kaffe/te OG gi omtanke for alle sine passasjerer?

Det ene behøver ikke gå på bekostning av det andre. Smil og vennlighet koster ingen ting.

Tja! I disse blåruss tider så skal jo alle kostander på bordet...og barn som reiser alene fordyrer vel billetten min...

Originally posted by imm

Hvorfor ikke gi gratis kaffe/te OG gi omtanke for alle sine passasjerer?

Det ene behøver ikke gå på bekostning av det andre. Smil og vennlighet koster ingen ting.

SAS har jo begynt å by på kaffe/te igjen......veldig bra. Skulle bare ønsket at det var gamle Braathens-kaffen (Friele) som ble servert - den var kjempegod!

...eller enda bedre. Se på partner United - de serverer skikkelig starbucks kaffe....:spin:

Originally posted by EB

...eller enda bedre. Se på partner United - de serverer skikkelig starbucks kaffe....:spin:

Ja det er lov å drømme.....men realistisk er det nok ikke. Skal være glad for at SAS orker serverer meg frysetørret Nescaffe jo....

men også den smaker godt på første flight...;)

..."bedre enn ingenting" synes jeg....

...men så er det sjeldent at UM drikker kaffe ;)

Originally posted by LN-KOG

1. Norwegian håndterer UM, dog ikke på gjennomgående flighter.
2. Du må IKKE betale fullpris nei, men du betaler voksenbillett. Norwegian har ingen rabatter for barn som reiser alene.

Resten får LN-KOG stå for selv :
" Jeg trenger ikke være enig i dine meninger , men jeg er villig til å dø for retten din til å hevde dem " , er det noe som heter. Man har alle sine egne meninger , og DET får man alle lov til å ha, og det bør alle respektere.

:nor

Back